Skocz do zawartości

75 proc. caracali uziemionych, bo naprawy zbyt drogie


les05

Rekomendowane odpowiedzi

Gigantycznych rozmiarów nabiera skandal w powietrznych siłach zbrojnych we Francji! Ponad połowa samolotów i helikopterów wojskowych nie może latać, bo ich naprawy kosztują zbyt drogo – poinformowało francuskie ministerstwo obrony. Szefowa tego resortu Florence Parly alarmuje, że uziemionych jest aż ponad trzy czwarte śmigłowców typu caracal. Przypomnijmy, że to właśnie caracale miała kupić Polska, zanim władze w Warszawie zerwały negocjacje offsetowe.

Szefowa francuskiego ministerstwa obrony Florence Parly przyznała, że w tej chwili dobrze funkcjonuje tylko niecała jedna czwarta posiadanych przez francuską armię caracali, czyli śmigłowców, które chciała Polsce sprzedać firma Airbus Helicopters. Według znanego portalu ekonomicznego “La Tribune koszty napraw tych helikopterów wzrosły w samej Francji w ciągu ostatnich czterech lat blisko dwukrotnie.

Znany dziennik ekonomiczny “Les Echos" podkreśla, że duża część dobrze funkcjonujących francuskich samolotów i helikopterów bierze udział w międzynarodowych interwencjach zbrojnych w rejonie Sahelu i Syrii. Spośród tych, które zostają w samej Francji, na chodzie jest więc tylko niecała jedna trzecia maszyn.

Wielu paryskich obserwatorów alarmuje, że w tej sytuacji dążenie prezydenta Emmanuela Macrona do stworzenia unijnych sił zbrojnych - niezależnych od NATO - nie wydaje się zbyt realne. Tym bardziej, że to właśnie Francja miałaby wziąć na siebie - w związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej - główny ciężar tworzenia europejskiego system obrony.
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/news-skandal-we-francuskiej-armii-az-75-proc-caracali-uziemionych,nId,2477176
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Remonty tam są drogie, a pieniędzy nie mają zapewne zbyt wiele, bo muszą finansować zasiłki dla kilku milionów muslimów u siebie.

Gdyby Maciarenko nie uwalił kontraktu na Caracale, to zapewne remontowali by je w Polsce, bo tu by wyszło dużo taniej, a i my tak przy okazji byśmy zarobili.

A tak to mamy wielkie g.... nie licząc oczywiście zupełnych fantasmagorii AK-owca z Kampinosu".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Les... można znaleźć w sieci informacje, jaki procent sprzętu w określonym kraju stoi i czeka.
Co rusz pokazują się różne informacje, czy to z USA, czy z Niemiec, czy Austrii.

Ale idąc twoim tokiem rozumowania, należy np zezłomować
Leopardy, skoro Bundeswehra ma problem z remontami i utrzymaniem stanu ze swoimi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda o Caracalach...

http://www.tvn24.pl/caracale-francuskiego-wojska-w-wiekszosci-nie-lataja,798566,s.html

... ale co tam prawda - przecież to prawda, z którą walczy pissowska egzorcystka dr Hanna Karp.


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Czlowieksniegu 19:54 14-12-2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka , ze Caracale sa nieperspektywiczne - Francja ma lepsze smiglowce -a Cracale zamawiala tylko po to aby ludzie mieli prace.Dlatego nie dziwie sie, ze srodki przeznaczaja na nowszy sprzet - a caly szum we Francji powstal bo Airbus nie ma komu teraz sprzedawac czesci -a wiadomo na czesciach i serwisie zarabia sie nawet wiecej niz ze sprzedazy samego produktu.
Jedburgh_Ops daruj sobie osobiste opinie na temat czlonkow forum , oraz zostaw polityke - nie interesuja mnie Twoje poglady nt. religi, partii do ktorej nalezysz i Twoje opinie o mnie - skup sie na temacie watku - tyle, ze kiedy Ty i kilku innych forumowiczow wyeliminujecie to ze swoich wpisow-nie bedziecie mieli za duzo do powiedzenia.Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.latribune.fr/entreprises-finance/industrie/aeronautique-defense/aeronefs-militaires-il-faut-que-ca-vole-florence-parly-761224.html

Tutaj oryginal artykulu- kto zna jezyk niech czyta-chyba , ze tam tez od Rydzyka katecheci pisza artykuly.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie siejcie pisowskiej propagandy! Bo Caracale we Francji [jak i cała reszta ich lotnictwa wojskowego] nie są uziemione z powodu jakieś wyjątkowej awaryjności, ale z powodu podrożenia kosztów remontów! A remonty podrożały o 25% z prostego powodu - bo serwis ROZDROBNIONO na wiele podmiotów, tak aby zachować za wszelką cenę miejsca pracy. Bo tam na Zachodzie polityków rozlicza się właśnie z poziomu bezrobocia w kraju, a nie z rozliczania historii.

Aby było ciekawiej, to Caracale biorące udział w misjach w Afryce są [i to w warunkach pustynnych] sprawne w 80%.
W tym miejscu należy dodać, że stopień sprawności naszych Sokołów jest oceniany na 30%, a gdzie nam tam z klimatem i warunkami do Afryki...

http://www.defence24.pl/714004,francja-mniej-niz-polowa-maszyn-gotowa-do-lotu-potrzebna-reforma-obslugi-komentarz

PS.
Osobiście nie byłem entuzjastą zakupu Caracali, ale z drugiej strony patrząc - ten kontrakt miał zapewnić Polsce 6 tysięcy nowych miejsc pracy i dostęp do nowych technologii. Czyli to co ma wpływ na rozwój kraju, a czego Amerykanie NIGDY nam nie zapewnią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie ma afery Caracali" tylko jest afera umysłowości w zarządzaniu francuskim MON. Francuzi nie wyciągają wniosków z przykładów innych państw, a taki np. RAF przerobił to już dawno, gdy jeden szaleniec sprywatyzował i rozdrobnił remonty Tornad ADV. Pierwsze po tym wynalazku miało zniszczony płatowiec i musiało wrócić do BAe na odtworzenie całego pokrycia.

Głupców w lotnictwie nie sieją - sami się desantują ze sfer politycznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Les i Husky ja nie rozumiem z czego się cieszycie. Rewelacyjny przykład tematu A u was murzynów biją". To że u nas w kraju remonty jeszcze gorzej leżą , baa !!! nowe samoloty szkolne stoją na kołkach i hgw. nikt tego problemu nie chce rozwiązać. Czym my się możemy pochwalić że jesteśmy lepsi od Francuzów !!!. Tym że w większości zaoraliśmy i wyprzedaliśmy przemysł zbrojeniowy !, teraz przez to za każdą naprawę trzeba się kłaniać w pas we własnym kraju. O czym tu ludzie pitolą !. Niezależnie jaki śmigłowiec zakupimy to i tak będzie będzie budowany przez obcy kapitał. My nie mamy już własnych państwowych zakładów produkcyjnych. Ktoś jak mi mówi że w Świdniku byłby budowany czy w Mielcu czy w Łodzi to wszystko montownie gotowego produktu !!. Trzeba być imbecylem aby twierdzić że to polskie zakłady i polski inżynier będzie budował. Będzie to składał polski robotnik pod nadzorem techników polskich i obcych wyszkolonych w zakładach danej firmy i tyle. Każda z firm branży lotniczej przywiezie taką technologię jaka będzie potrzebna do finalnego skończenia produktu, co nie świadczy że musi być napływ nowych technologii, tylko technologii montażowych. A tych tajnych i naprawdę ważnych opracowanych technologii nie zdradza się nikomu bo to ich własny skarb. Mogę zrozumieć wściekłość piszących jak byśmy zamawiali śmigłowiec z Rosji . No to kicha , tak z częściami jak z serwisem , przykład naszych MIG-ów 29. Przecież zerwanie rozmów z francuzami o kontrakt na Caracale to czysto polityczna sprawa a nie merytoryczna i o tym nie ma co gdybać. Tak samo rozwaliliśmy program IRYDY = typowe politycznie zniszczenie programu bo samo wojsko i politycy tak konstruowało umowy że pieniądze znikały z górami za lasami, typowy skok na kasę i trzeba było fligra upieprzyć aby się mleko afer nie rozlało kto ile przywłaszczył. Tyle że konstrukcja i fliger był OK mimo problemów wieku dziecięcego. 18 samolotów poszło na złom. Teraz po latach wychodzi na jaw że nawet katastrofa która dała asumpt do likwidacji programu była błędem pilotów a nie zawodności maszyny. Ale widzę że to piszą osoby które śmigłowiec to na obrazku lub w locie widzieli a jak one w naszym wojsku służą i jakie problemy są z ich utrzymaniem w stanach lotnych to kicha z wiedzą. To taka wiedza jak wiedza że G... z dupy wychodzi a skąd się tam bierze i jak się pokarm przetwarza to w wiedzy umysłowa czarna dziura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewną pociechą? dla nas, może być fakt, że niemieckie lotnictwo [i nie tylko lotnictwo] jest w jeszcze gorszej kondycji niż francuskie. Bo Oni osiągnęli już taki poziom dobrobytu [acz i im się ostatnio pogorszyło - globalizacja], że wojnę mają w rzyci i nie pchają się do błota okopów.

Bo tylko w takich bidnych krajach jak nasz, czy też Korea Płn. nawołuje się do wojny. Do wojny w imię jakiejś chorej ideologii, albo jak w naszym przypadku - do wojny w imię walki o cudzą wolność" i sprawiedliwość dziejową"...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie