Logo
   ODKRYWCA - Strona główna
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Forum: Główne
 
[*] Powrót do głównej strony tego forum

- ikonki przy nicku oznaczają ilość ostrzeżeń które otrzymał użytkownik (czerwona oznacza blokadę logowania w serwisie)
Temat: Kto napisał: Dodano: 
Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-12 13:20:32

Witam, miałem stycznośc z tymi i z tymi.

Co do archeologów to w tamtym roku zgłosiłem ze na zdjęciach odkryłem krąg o średnicy koło 20m i zaniosłem sporo fragmentów znalezionej ceramiki, mieli przyjechać obejrzec to miejsce ale się nie pokazali a jak poszukiwacz coś znajdzie to odrazu archeolodzy go oskarżają o kradzierz i działania niezgodne z prawem a sami swoją pracę mają gdzieś.

Co do policji to kiedyś znalazłem szkielet na żwirowisku, wystawała czasza i kilka kości, policja przyjeła zgłoszenie, pużniej usłyszałem ze przyjechali eksperci, wykopali szkielet i zabrali na badania. Byłem 2 dni temu w tym samym miejsci i okazało się że to prawda ale zabrali tylko to co wystawało, reszta nadal tkwi w żwirze.

 Linki sponsorowane
RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-12 23:25:33

Napisz do dobrej wysokonakładowej gazety ale nie lokalnej bo to nic nie da . Dobra epistoła zwróci uwagę reportera który odpowiednim artykułem zrobi dużo szumu.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-12 23:36:17

Wolę wyrazić tutaj swoją opinię, bo jak bym napisał do gazety to by mi życ nie dali, zawsze by znalezli okazję żeby się przyczepić lub mandat wlepić. Jestem z małej miejscowości gdzie każdy każdego zna.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 00:01:15

A ten regularny krąg (okrąg) o srednicy 20m na tym zdjęciu to wg Twojej interpretacji co to by niby miało byc ?
Bo jakby to miały byc pozostałości jakiejs dawnej wczesnośredniowiecznej osady to raczej wątpliwe aby miała takie regularne kształty jak na tym zdjeciu....
A ceramike mozna w zasadzie znalezc na kazdym polu.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 02:26:20

Co do rozmiarów to orientacyjnie odczytuje z zdjęcia, koło 20m może 25m trudno powiedzieć. A co to jest to nie mam pojęcia.
Jedyno podobno rzecz którą znalazłem w necie to krąg z Lismullin ale tamten jest dużo wiekszy bo ma 80m. Niżej daje link.
http://archeologiawirlandii.wordpress.com/2008/12/08/archeologia-krag-w-lismullin-lismullin-henge/

To że w Polsce czegoś takiego nie odkryto to nie znaczy że nie ma.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 16:24:50

Na czyim polu sa te " kręgi " ? To Twoje grunty czy sąsiada ?

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 17:25:13

Ja znaleziony szkielet zgłosiłem do jednej fundacji która zajmuje się takimi rzeczami.Obiecali że przyjadą ale co do czego to oleli sprawe.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 19:10:27

Nie moja ziemia, to jakiegoś typa z mojej wioski ale nie wiem kogo.
A Wy mieliście jakieś podobne sytuacje?

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 19:29:00

ZUBIKED a co potencjalna miejscówka się szykuje :P

Adamie zacne są naprawdę twe intencje ale szkoda twego czasu
panowie wolą trzepać kasę na autostradach niż łazić po polach

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 22:05:55

Trzeba dbać o dobra kulturowe ale widac ze to nic nie daje, gdyby ktoś to sprawdzał wykrywaczem to odrazu bransoletki i do pudła.
Prasa by napisała że policja ujeła bardzo niebezpiecznego człowieka który posiadał materiały wybychowe, wykrywacz sprzęt zabroniony i mnustwo przedmiotów zabytkowych itd. A w rzeczyistości to Fither, skorupa pocisku, kilka łusek, jedna z spłonko i kilka monet.

Jeden mądry człowiek powiedział mi coś takiego. Że to nie za łuski i żelastwo dostaje się zawiasy, tylko za policyjne statystyki.

Nic nie mam do policji bo sa potrzebni tylko prawo jest złe.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 22:53:14

Badania na terenie przyszłych autostrad wykonuje się z oczywistych przyczyn jako pierwsze.Stanowiskami archeo obsiana jest cała Polska.A jeżeli zgłaszasz to do konserwatora zabytków a nie do samych archeologów.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-13 23:56:19

do konserwatora zabytków też zgłosiłem

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-14 12:42:27

Bo archeolog pewnie nie wie co z taką informacją należałoby zrobić.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-15 10:53:01

Pewnie nie wie.

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-15 15:13:18

wie tylko że nikt za darmo nie poświęci swojego czasu i nie pojedzie na to miejsce i nie zakonserwuje ew zabytków czy ew badań bo to mnustwo kosztuje a pieniążki jakie sie zarabia jeśli uda sie jakies zlecenia podłapać bo archeologów jest pełno a zleceń mniej w dodatku to zazwyczaj długo sie czeka na pieniądze no i najczęściej na umowę o dzieło tak więc robi sie to w pierwszej kolejności co pozwala przezyć kolejne dni a konserwator ma tak mało kasy że w praktyce mało co moze zrobić i najczęściej interweniuje w sprawach najistotniejszych reszte zostaje zadokumentowane wprowadzone na mapki i czeka na swój czas to nie wina tych osób tylko systemu naszego żądu że kasy ie ma na naukę niedługo nic sie nie bedzie robić a za studia trzeba będzie płacić grubą kasę takie mamy realia i pieniadze z budżetu idą na drogi i inne inwestycje np na euro itp a nauka kierunki humanistyczne itp spychane są na 2 plan bo z tego nie ma kasy tylko zapominamy o tym ze to humaniści sa naśnikiem nasej historii i tożsamosci a kierunki techniczne bardziej sie preferuje bo ich brakuje
wychodzi na to ze w tym naszym pieknym kraju brak jest sprawnego zarzadzania i tyle a ze kasy zawsze było mało t chyba każdy wie ale troszke wiecej pieniedzy na oswiate i nauke mogli by żucić bo widac gołym okiem że dobrze nie jest a osoby wykfalifikowane specjaliści po studiach pracuja w marketach bo pracy dla nich nie ma i mają doła że mogli iść i uczyć sie za hydraulika to by mieli kaske ale oni nie poszli studiować żeby ten kraj ulepszać a kraj ich olał :))))))))))) pozdr:)

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-15 18:23:49

Talgo chcesz coś przez to powiedzieć to powiedz to wprost i nie załałniaj sie anonimowością internetu.

A co do kolegi adama 519810 wybacz cały ten twoj apel jest załosny tak jak i " znalezisko " dlatego pewnie nikt poważny tu nie pisze.
Że co znalezłeś kręgi ? I jeszcze sprowadzasz na właściciela pola policję i archeologów i co gorsza nazywasz go Typem . Brawo !
Pogratuluj za wychowanie opiekunom

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2011-10-16 01:11:19

Adam519810-Manierka w zasadzie już napisał jak to wygląda. Ja mogę tylko zapytać czy sprawdziłeś czy nie ma tam stanowiska archeologicznego? Dotarcie do mapy z naniesionymi stanowiskami nie jest aż takie trudne i można to zweryfikować.
Całkiem prawdopodobne ,że konserwator zdaje sobie sprawę ,że coś tam jest już od bardzo dawna. A ,że jak już napisał Manierka są rzeczy pilniejsze więc stanowisko to czeka na swoją kolej. Badania powierzchniowe przeprowadzono na całkiem sporej powierzchni naszego kraju i dzięki temu konserwatorzy dysponują mapami z naniesionymi miejscami w których można się spodziewać stanowisk od pradziejów aż do ery nowożytnej. Tyle ,że zbadanie wszystkiego to jest praca dla wielu pokoleń archeologów.
Mikross napisał"A ceramike mozna w zasadzie znalezc na kazdym polu" Prawie każde takie pole na którym wychodzi ceramika jest stanowiskiem archeologicznym! Co najwyżej może ono nie być ujęte w rejestrze ale nie zmienia to faktu ,że (poza pewnymi wyjątkami) jest to stanowisko archeologiczne! Wchodząc na takie pola wchodzisz na stanowisko... Resztę dopisz sobie sam.
Zubiked a po czym poznajesz czy pisze tutaj ktoś poważny? Bo chyba nie po ilości postów?
pozdrawiam

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2012-01-07 18:14:24

Witam , dodaj lepsze zdjęcie tych zmian wegetacyjnych w kształcie koła,oraz ceramiki ,która była w pobliżu tego miejsca . Najlepiej jej przełom . Pozdrawiam i oczekuję odpowiedzi

RE: Archeolodzy i Policja Nic nie Robią. Odkrycie i Szkielet.
2013-02-10 10:16:03

opisz dokładnie ten krąg, czy to jest zagłebienie otoczone wałem, fosą , z czego jest ten krąg,moze to byc teren refugialny, ewentualnie grodzisko.jesli masz foto ceramiki, załącz tu. Mogą to byc pozostałości umocnionej konstrukcji mieszkalnej, wystepuje jakis budulec w obrebie okręgu lub slady fundamentów widoczne na powierzchni? ( ukształtowanie terenu , sposob wyrastania roslinnosci, miejsca, gdzie ona rosnie bardziej lub nie rosnie wcale..)pozdro
archeo.

Aby odpowiedzieć musisz się zalogować.








0.006
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.