Skocz do zawartości

BT 1000


Woodhaven

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 9 grudnia 2016 w okolicy lotniska wojskowego w Babich Dołach, w ramach współpracy Muzeum Marynarki Wojennej w Gdyni z producentem programu „Poszukiwacze historii” oraz Fundacji Na Rzecz Zaginionych Dzieł Sztuki LATEBRA, zostaną podniesione głowice unikatowych bombotorped.
Śmiało można je zaliczyć do grona „cudownej broni Hitlera”, lecz pod koniec II wojny światowej projekt nie wyszedł poza fazę testów. Obecność tych głowic pod Gdynią daje świadectwo, że także tutaj w ośrodku badawczym, w torpedowni robiono badania nad tymi bombami. Unikatowa konstrukcja z solidną głowicą, silnik rakietowy dawały razem groźne połączenie przeciw okrętom.
Z całej rodziny bombotorped BT, BT 1000 była jedyną, która posiadała napęd rakietowy. Koniec II wojny światowej zatrzymał prace nad rozwojem tego typu broni, w której wykorzystywano zjawisko superkawitacji, czyli lotu torpedy pod wodą, jakby w gazowej otulinie. Na bazie tych rozwiązań opracowano w ZSRR, około 1970 roku, rakieto-torpedę WA-111 „Szkwał”.
Miejmy nadzieję, że podniesione głowice będą pasować do silnika rakietowego, który znajduje się w zbiorach Muzeum Marynarki Wojennej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc ściślej BT nie miały napędu, były to bomby spadające swobodnie. Jedynie dla BT 1000 rozważano wersję BT 1000RS z pomocniczym silnikiem rakietowym. Ale wyszło że nie warto, zasięg lotu wzrósł nieznacznie, a pojawiła się obawa o celność, która przy niekierowanych rakietach zawsze jest pewnym problemem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie