Skocz do zawartości

CWS- polskie samochody


RESTY

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętam artykuł z Motoru połowy lat 80 w którym była mowa o hobbyście który postanowił odbudować CWS a. Miał już drobne elementy do samochodu. Było tam zdjęcie ze znalezionym silnikiem od tego auta. Zna ktoś szczegóły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sahara47, to był artykuł o Stanisławie Koźmicu, miałem okazję go poznać. Niestety nie widziałem u niego żadnych elementów CWS-a, nawet drobnych, mimo że faktycznie w artykule napisano, że posiada. Silnik, który znalazł, nie pochodził z CWS-a, a z Lux-Sporta (PZInż. 403). Niedawno napisałem do Classicauto obszerny artykuł na ten temat, jest też zdjęcie o którym piszesz.
Z CWS-ów T-1 do dzisiaj ocalały bodajże dwie lampki oświetlenia wnętrza, klamka drzwi (możesz ją zobaczyć tu: http://www.tomasz-szczerbicki.pl/new/prawdziwa-relikwia-polskiej-motoryzacji-klamka-samochodu-cws-t-1/ ) i chyba jeden czy dwa ozdobne uchwyty z wnętrza (coś jakby ozdobne sznury z węzłami, nie wiem jak to się fachowo nazywa). O żadnych innych pozostałościach mi nie wiadomo, chociaż nie można wykluczyć, że jakieś elementy leżą gdzieś nierozpoznane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sahara47, nie, nic z tego nie wyszło. Jeden z silników Lux-Sporta jest właśnie uruchamiany, zdjęcia z remontu znajdziesz na facebooku, profil Roberta Stecia.
Stanisław Koźmic był z zawodu artystą plastykiem, restaurował zabytkowe meble. Opowiadał mi, że chciał wypożyczyć podwozie Lux-Sporta z Muzeum Techniki, żeby dorobić nadwozie (gratis) ale dyrektor muzeum nie dał zgody.

@muslim - mówisz o jeszcze jednej klamce, oprócz tej, którą ma Tomek Szczerbicki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie