Logo
   ODKRYWCA - Strona główna
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Forum: Identyfikacja (bez numizmatów)
 
[*] Powrót do głównej strony tego forum

- ikonki przy nicku oznaczają ilość ostrzeżeń które otrzymał użytkownik (czerwona oznacza blokadę logowania w serwisie)
Temat: Kto napisał: Dodano: 
głowica motocyklowa
2008-06-12 13:48:34

proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001

 Linki sponsorowane
RE: głowica motocyklowa
2008-06-12 16:40:14

Zmierz średnicę cylindra (powinno się to dać zrobić od drugiej strony) oraz gwinty (metryczne czy calowe). Może to Sokół 500? To by była sensacja...

RE: głowica motocyklowa
2008-06-12 17:48:42

Standardowa głowica silnika motocyklowego-OHV-z lat trzydziestych. Może być 500, może być 350. Pokaż fotki z boku, od spodu itp.
C.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-12 20:11:26

...

RE: głowica motocyklowa
2008-06-12 20:13:06

średnica cylindra 90mm gwinty calowe

RE: głowica motocyklowa
2008-06-13 20:38:37

Sokół to na 100 % nie jest :)

RE: głowica motocyklowa
2008-06-13 21:58:10

Pojemność co najmniej 500 cm. Jakiś ostry sportowy singiel z początku lat 30-tych. Wydaje mi się, że jakieś kontynentalne wytwórnie europejskie wymiarowały w tym czasie swoje pojazdy w calach (ale głowy nie dam) więc te gwinty niewiele wnoszą. A głowica piękna. Pozdrawiam.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 15:23:26

Głowica bardzo ładna i w dodatku ciekawa. Bardzo charakterystyczna jest jej konstrukcja. Otóż w odróżnieniu od wielu podobnych głowic np. angielskich, gdzie laski popychaczy prowadzone były pionowo do góry, centralnie w stosunku do cylindra, w tej na zdjęciach, laski popychaczy poprowadzone zostały ukośnie (podobnie jak w Sokole 500). Widoczne są górne mocowania osłon popychaczy skierowane kontowo od zaworów w dół. Takie rozwiązania charakterystyczne są dla silników lotniczych. Myślę, że będzie trudno konkretnie wskazać markę, ale podobnie jak przedmówca stawiam na europejską firmę, która produkowała oprócz motocykli (lub samych silników) jednostki napędowe do samolotów.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:49:07

Głowica rzeczywiście ciekawa, bo nie spotkałem się z krzyżującymi się popychaczami. Tu przykład skośnych w silniku NSU 200 z początku lat trzydziestych.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:50:05

Tu skośne popychacze w BSA.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:51:03

Tutaj lekko skośne popychacze w Royal Enfield 350.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:51:48

Tutaj.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:52:59

Cylinder z głowicą Ariel 500.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 19:56:33

NN motocykl-myślę, że takiego typu klawiatura była mocowana i na tamtym silniku. Co ciekawe, wszystkie skośne popychjacze schodzą się do środka. Nie pamiętam, żeby jakiekolwiek dźwignie zaworowe wystawały na zewnątrz.
C.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-14 21:55:16

Podobne układy silników mają:
Sokół 500 RS http://motocykle.svasti.org/sokol500.jpg
Harley Davidson EL http://www.jwoodandcompany.com/2004/daytona/39_hd_el_engine.jpg
oraz Indian Warior http://www.dropbears.com/m/models/gallery/main/images/Indian%20Warrior.jpg

Najbardziej pasuje mi jednak Excelsior Mechanical Marvel http://www.dkimages.com/discover/previews/887/25044485.JPG tylko, że to mała 250-tka.

RE: głowica motocyklowa
2008-06-15 21:34:38

dzięki wielkie za sugestie, sam trochę siedzę w motoryzacji i coś się w weteranach oriętuję :) lecz mimo że przekopałem trochę literatury i internetu, poddałem się, coż może jeszcze coś wymyślimy.
pozdrawiam wit

RE: głowica motocyklowa
2017-04-19 15:38:38

Cześć

Wydaje mi się, że to jest Ariel 500, musiałbym zobaczyć jeszcze jeden detal tej głowicy, jestes w stanie opublikować lub wysłać na priv ?

Aby odpowiedzieć musisz się zalogować.








0.005
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.