wit Napisano 12 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2008 proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wit Napisano 12 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2008 proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xcglider Napisano 19 Kwiecień 2017 Share Napisano 19 Kwiecień 2017 CześćWydaje mi się, że to jest Ariel 500, musiałbym zobaczyć jeszcze jeden detal tej głowicy, jestes w stanie opublikować lub wysłać na priv ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wit Napisano 15 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2008 dzięki wielkie za sugestie, sam trochę siedzę w motoryzacji i coś się w weteranach oriętuję :) lecz mimo że przekopałem trochę literatury i internetu, poddałem się, coż może jeszcze coś wymyślimy. pozdrawiam wit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butchcassiddy Napisano 12 Czerwiec 2008 Share Napisano 12 Czerwiec 2008 Zmierz średnicę cylindra (powinno się to dać zrobić od drugiej strony) oraz gwinty (metryczne czy calowe). Może to Sokół 500? To by była sensacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HD1940 Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Głowica bardzo ładna i w dodatku ciekawa. Bardzo charakterystyczna jest jej konstrukcja. Otóż w odróżnieniu od wielu podobnych głowic np. angielskich, gdzie laski popychaczy prowadzone były pionowo do góry, centralnie w stosunku do cylindra, w tej na zdjęciach, laski popychaczy poprowadzone zostały ukośnie (podobnie jak w Sokole 500). Widoczne są górne mocowania osłon popychaczy skierowane kontowo od zaworów w dół. Takie rozwiązania charakterystyczne są dla silników lotniczych. Myślę, że będzie trudno konkretnie wskazać markę, ale podobnie jak przedmówca stawiam na europejską firmę, która produkowała oprócz motocykli (lub samych silników) jednostki napędowe do samolotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wit Napisano 13 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 13 Czerwiec 2008 Sokół to na 100 % nie jest :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 12 Czerwiec 2008 Share Napisano 12 Czerwiec 2008 Standardowa głowica silnika motocyklowego-OHV-z lat trzydziestych. Może być 500, może być 350. Pokaż fotki z boku, od spodu itp.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
butchcassiddy Napisano 13 Czerwiec 2008 Share Napisano 13 Czerwiec 2008 Pojemność co najmniej 500 cm. Jakiś ostry sportowy singiel z początku lat 30-tych. Wydaje mi się, że jakieś kontynentalne wytwórnie europejskie wymiarowały w tym czasie swoje pojazdy w calach (ale głowy nie dam) więc te gwinty niewiele wnoszą. A głowica piękna. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Głowica rzeczywiście ciekawa, bo nie spotkałem się z krzyżującymi się popychaczami. Tu przykład skośnych w silniku NSU 200 z początku lat trzydziestych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Tu skośne popychacze w BSA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Tutaj lekko skośne popychacze w Royal Enfield 350. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 Cylinder z głowicą Ariel 500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Catadero Napisano 14 Czerwiec 2008 Share Napisano 14 Czerwiec 2008 NN motocykl-myślę, że takiego typu klawiatura była mocowana i na tamtym silniku. Co ciekawe, wszystkie skośne popychjacze schodzą się do środka. Nie pamiętam, żeby jakiekolwiek dźwignie zaworowe wystawały na zewnątrz.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wit Napisano 12 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2008 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wit Napisano 12 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 12 Czerwiec 2008 średnica cylindra 90mm gwinty calowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytanie
wit
proszę o pomoc w identyfikacji tej głowicy motocyklowej, tak na oko to 500-tka, może ktoś wymyśli z jakiego to modelu. na głowicy jest tylko nr 0001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.