Skocz do zawartości
  • 0

głowica motocyklowa


wit

Pytanie

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki wielkie za sugestie, sam trochę siedzę w motoryzacji i coś się w weteranach oriętuję :) lecz mimo że przekopałem trochę literatury i internetu, poddałem się, coż może jeszcze coś wymyślimy.
pozdrawiam wit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica bardzo ładna i w dodatku ciekawa. Bardzo charakterystyczna jest jej konstrukcja. Otóż w odróżnieniu od wielu podobnych głowic np. angielskich, gdzie laski popychaczy prowadzone były pionowo do góry, centralnie w stosunku do cylindra, w tej na zdjęciach, laski popychaczy poprowadzone zostały ukośnie (podobnie jak w Sokole 500). Widoczne są górne mocowania osłon popychaczy skierowane kontowo od zaworów w dół. Takie rozwiązania charakterystyczne są dla silników lotniczych. Myślę, że będzie trudno konkretnie wskazać markę, ale podobnie jak przedmówca stawiam na europejską firmę, która produkowała oprócz motocykli (lub samych silników) jednostki napędowe do samolotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność co najmniej 500 cm. Jakiś ostry sportowy singiel z początku lat 30-tych. Wydaje mi się, że jakieś kontynentalne wytwórnie europejskie wymiarowały w tym czasie swoje pojazdy w calach (ale głowy nie dam) więc te gwinty niewiele wnoszą. A głowica piękna. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NN motocykl-myślę, że takiego typu klawiatura była mocowana i na tamtym silniku. Co ciekawe, wszystkie skośne popychjacze schodzą się do środka. Nie pamiętam, żeby jakiekolwiek dźwignie zaworowe wystawały na zewnątrz.
C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie