Skocz do zawartości

Hipopotam z AMZ Kutno.


erwin1

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem majowy Raport a w środku numeru zobaczyłem zdjęcie gotowego prototypu Hipopotama! Powiem szczerze że robi wrażenie!Czy ktoś z was ma może jakieś informacje i inne zdjęcia tej bardzo ciekawej konstrukcji?!
Pierwsza prezentacja w Paryżu na Eurosatory trochę za daleko jak dla mnie ;(.
Na stronie www.amz.pl jak zwykle ani słowa i zdjęć tej konstrukcji tak jak chyba od wielu lat nikt nic tam nie zmienił!!
Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem wam że na zdjęciu w Raporcie to kawał wielkiego ydlaka" z tego Hipcia!! Koła ma większe niż w Rosomaku-16.00xR20 , takie jakie montuje się teraz w MRAPach w afganie!!Ciekawe jak z odpornością na IED?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wojsko go nie kupi to jasna sprawa. Ta konstrukcja wygląda na typowego składaka z COTSów, czyli części dostępnych na rynku. Od tego weźmiemy koła, od innego zawieszenie, od następnego coś tam jeszcze, nieudolnie poskładamy i ustawimy pod to przetarg w MON'ie. Firma z Kutna po raz kolejny próbuje wyważać otwarte drzwi. Cały czas mam jednak nadzieję, że pojawi się w Polsce ktoś kto zaoferuje pojazd jaki da się sprzedać i naszemu wojsku, i zagranicznemu kontrahentowi. I nie liczę tu na Bumar.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiadomo że wojsko go nie kupi?
Co do samej konstrukcji to że na razie jest to składak to jest w tym rochę" prawdy.Tylko rochę" bo firma buduje go na własny koszt i ryzyko , to nie ma się co dziwić że biorą tzw.gotowce.
AMZ w ciągu ostatnich kilku lat poczyniła ogromne postępy w rozbudowie zakładu i możliwości samodzielnej produkcji we własnym zakresie wielu kluczowych elementów u siebie!Choćby tak ważnego elementu jak :rama pojazdu!Do tej pory uda" była ich a tzw. ama" pochodziła od włochów albo francuzów.

Czy Hipcio ma ramę ich konstrukcji , nie wiem , ale patrząc na gabaryty tego transportera nie wydaje mi się aby na rynku był tzw. gotowiec ?!Może Tatra zaoferowała by coś takiego?
A co do tego czy WP to kupi to powiem tak :jak by mieli takie dojście do decydentów jak ludzie z Siemianowic to by pewnie sprzedali ale nie mają i ile ich pojazdów jest na stanie naszej armii i służb to widać.Znikoma ilość.
Pamiętacie aferę z pojazdami mino odpornymi w afganie?
AMZ przetestowała na odporność IED w Sulejówku kilka swoich pojazdów z kompletną dewastacją wyłącznie!I co ? I nic!.Wysłaliśmy więcej Rosomaków i wypożyczyliśmy więcej MRAPów i innych pojazdów od naszego sojusznika za nie małe pieniądze!!Czyli jak zwykle : inni zarobili na naszej głupocie!! I tak to jest w tym naszym pięknym kraju rządzonym przez wybrańców ludu" ;(
Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co z tego, że AMZ przetestowało, jakie są tego wyniki????
A dlaczego wysłano więcej Rosomaków - po prostu są w miarę bezpieczne. Nikt nie podejmie decyzji o wysłaniu żołnierzy na patrol w blaszankach z AMZ!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję takiego myślenia. Z podejściem ie może się udać" nigdy daleko nie zajdziecie.

AMZ oczywiście buduje ten pojazd według potrzeb Wojska Polskiego pod program pojazdu rozpoznania inżynieryjnego. Poprzedni pojazd w tym projekcie czyli KTO Ryś" z WZM5 okazał się zbyt mały aby zabrać cały wymagany sprzęt.

Tu AMZ widzi swoją szansę i dlatego buduje coś tak dużego. W sumie wszystkie ich pojazdy były budowane pod potrzeby WP lub ewentualnie Policji (pierwszy Dzik).
Problem polega na tym, że realne potrzeby nie zawsze idą w parze z potrzebami politycznymi oraz możliwościami budżetu. Polska jest chyba jedynym dużym krajem w NATO który praktycznie nie zarządza procesem rozwoju nowego sprzętu.

Jednak największym problemem konstrukcji z AMZ są importowane podwozia modeli nie używanych w WP.
Przez to ewentualny zakup miałby sens przy dużej ilości egzemplarzy oraz transferze do Polski technologii przynajmniej części kluczowych podzespołów. Wszytko po to aby nie uzależniać nadto od niepewnych dostaw części z importu w okresie eksploatacji sprzętu (około 30 lat).

Oczywiście przedstawiam tu wyłącznie swoją opinię na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirass wyniki przeszły najśmielsze oczekiwania!! Powiem tylko tyle że z łatwością przeszły testy na odporność na wszystkie miny i ładunki wybuchowe jakie sobie życzył MON! Ale oficjalnie nic nie przeciekło do społeczeństwa bo wyniki podobno utajnił MON. Takie i inne ciekawostki mówił Mi pracownik serwisu AMZ na VII zmianie jak to mamy w zwyczaju przy długich nocnych rozmowach Polaków" ;))a muszę się przyznać że moja księżycówka" była przedniej jakości i rozwiązała nie jeden język wtedy .............................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ten pracownik serwisu zdradził jakie to były normy pod kątem których testowano pojazdy z AMZ, jakiś Stanag czy inne normy? Konstrukcja porządnego pojazdu opancerzonego to lata gromadzenia specjalistycznej wiedzy i naprawdę nie wierzę żeby ktoś w AMZ ją posiadał. Chyba że 'podkupili' ludzi z Bumaru. W Polsce od międzywojnia nie buduje się pojazdów opancerzonych od zera, a tylko rozwija czyjeś pomysły. Poza tym mały budżet wojska skutecznie torpeduje jakiekolwiek próby konstrukcji czysto polskiego pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o podstawowy wymóg odporności na wybuch ekwiwalentu 6 kg trotylu jak sobie przypominam , bo i w prasie fachowej też tak pisali .
http://pl.wikipedia.org/wiki/PT-Mi-Ba http://pl.wikipedia.org/wiki/TM-62M- To były najpopularniejsze miny w UWarsz. i w Afganistanie , pod ten typ min albo im pochodne , były testowane i pojazdy z AMZ i z Siemianowic.
Co do wiedzy i doświadczenia to nie do końca tak jest.W naszym kraju są różne instytuty i placówki badawcze które prowadzą różnego typu badania i testy związane z odpornością na wybuchy oraz związane z tym testy nowych typów min.Ta wiedza jest dostępna dla tych co mają wszelkie potrzebne ku temu zezwolenia i mogą to wykorzystać dla swoich celów tworząc np. pojazdy mino-odporne.
Jak sam wiesz dziś odpowiednie oprogramowanie komputerowe pozwala również na stworzenie odpowiedniej fizycznej symulacji działania materiału wybuchowego na dany pojazd.Jest to tylko kwestia odpowiedniego programu.Tak np.zaprojektowano i wykonano nowe skrzydła oraz całe samoloty pasażerskie takie jak Boeing 787 czy Airbus A-380.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie 6 kg,
Jest parę klas odporności balistycznej.
A co do oprogramowania - to jest ono tylko tak dobre jak ludzie, którzy je piszą a potem obsługują.
W przypadku modelu oddziaływania wybuchu na pojazd przy obecnych programach uzyskuję się zgodność około 50% - czyli bardzo, bardzo, bardzo mało.
Nie wystarczy kupić komputer i oprogramowanie - trzeba mieć jeszcze bardzo dużo wiedzy i sporo doświadczenia.

A pijany serwisant nie jest dobrym źródłem wiedzy, podobnie jak wikipedia..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Mirass że jesteś ekspertem w tej dziedzinie jak tak piszesz?Wytłumacz tylko nam , jak to jest takie nie dokładne , dlaczego na świecie nie powstaje już nie tylko żaden nowy samolot ale i samochód osobowy??!!

Co do odporności balistycznej to chyba nie tak? Odporność balistyczna jest na pociski nie zawierające mat. wybuchowego a nie na IED ?!Z tego co czytałem i dowiedziałem się min. na MSPO w Kielcach wojsku chodziło głównie o odporność na to właśnie zagrożenie. W Afganistanie możesz jechać w pojeździe o najwyższej klasie odp. balistycznej i nic ci to nie da jak dostaniesz z RPG!!!!--https://forum.odkrywca.pl/uploads/forum_old/photos/picsforum25/img_1721.jpg

Jak ktoś jest zarozumiały , chamski i niekomunikatywny to żaden alkohol mu nie pomoże w nawiązaniu jakichkolwiek znajomość czy zdobyciu informacji a wróci z każdej misji z łatką palanta" i tysiącami zdjęć ze swoją osobą w roli głównej oczywiście!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razzzz85 masz może jakieś dane i inne zdjęcia tego Hipci??
Muszę przyznać że dla mnie jest po prostu przepiękny ;))))!! Mam mimo wszystko nadzieję że wyjdzie coś z tego ciekawego projektu!!
A swoją drogą to co można by zbudować w takich zakładach jak WZMot-5 w Poznaniu czy w Gliwicach przy odpowiedniej polityce zamówień i finansowania ?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie