Logo
   ODKRYWCA - Hipotezy, teorie, opinie
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Szanowni poszukiwacze
Jest wśród eksploratorów kilka nieśmiertelnych tematów, nad którymi zawsze warto się zastanowić, podyskutować wręcz  pokłócić. Są to tematy, które od lat rozpalają umysły i pobudzają wyobraźnię a często powodują, że porzucamy domowe pielesze by pognać na drugi kraniec polski. Wystarczy wymienić nazwy Riese, MRU, Lubiąż czy Borne by szare komórki poczęły analizować zasłyszane czy przeczytane informacje. Na każdy z tych tematów można by mówić tygodniami więc ... mówmy!!!
Strona odkrywcy zaprasza do przedstawiania swoich opinii na najbardziej frapujące tematy eksploracji!!!! Oczekujemy, że prześlecie swoje własne przemyślenia i koncepcje na dany temat. Mogą to być najbardziej zwariowane pomysły i teorie pod warunkiem, że napiszecie krótkie uzasadnienie.




LUBIĄŻ 

Lubiąż, podobnie jak "Riese" czy "MRU" to magiczne słowo środowiska eksploracyjnego.
W tej miejscowości ma mieścic się jedna z najściślej strzeżonych tajemnic III Rzeszy - "Schlesische Werkstätten dr Fürstenau GmbH". To w tych zakładach zbrojeniowych prowadzone były prace badawcze nad nowymi technologiami radiolokacji, a być może (jak wielu uważa) produkcja broni serii "V". W podziemnych halach tej fabryki miało zginąć tysiące robotników przymusowych. Tu wreszcie SS ukrywano podobno cenne depozyty, ktorych od roku 1981 intensywnie poszukiwały służby specjalne MSW.
Dla zbadania tej tajemnicy major Stanisław Siorek poświęcił około 25 lat swojego życia. Jednak Lubiąż nie zdradził wszystkich swoich sekretow. Gdzieś pod klasztorem i otaczającymi go polami wciąż ukryte jest COŚ co chciałby zobaczyć każdy eksplorator...

Zobacz zdjęcia wykonane przez służby specjalne MSW w 1985 roku podczas prac poszukiwawczych.

Zdjęcia wykonane współcześnie.



Komentarze



Ilość tematów: 130 na 13 stronach
<<< poprzednia -   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13   - następna >>>


Temat:     
szuki      e-mail    2003-07-08   
Właściwie nigdy mnie tam nie było i niewiele wiem na ten temat a materiałów tez co kot napłakał. W VI cz witkowskiego str 76 jest fragment niemieckiej mapy. Moje pytanie dotyczyło obszaru poniżej torów (raczej pd-wsch) ale wychodzi że to po tej samej stronie Odry co Lubiąż, aczkolwiek w obrębie starorzecza.Nie wiem natomiast jak sie to ma do sytuacji aktualnej i co tam teraz jest (wtedy lasy były).   
   
Temat:     
past.      e-mail    2003-07-08   
na pd od miasta(obecnie wsi) jest Odra , po drugiej stronie rzeki resztki po walkach w 1945   
   
Temat:  ...   
szuki      e-mail    2003-07-08   
Przykra sprawa. Temat niby ciekawy a zainteresowanie takie jak jajcami Faberge w Ministerstwie Kultury. Szukał ktos na pd od miasta?   
   
Temat:     
past.      e-mail    2003-07-07   
Turystycznie

najlepiej trafić na jakieś święto wtedy otwarty jest cały klasztor.

Poza tym Lubiązem interesuje się sporo osób ale "wielkie" odkrycia jeśli takowe będą muszą być związane z koloslnymi nakładami a przy dzisiejszym stanie prawnym to nierealne by ktoś spróbował   
   
Temat:     
kudi      e-mail    2003-07-05   
Widze ze temat Lubiaza nie kusi do dyskusji a to przeciez jedna z najciekawsztch historii polskiej eksploracji. No oczywiscie oprocz Riese i Bursztynowej Komnaty. Siorek poswiecil na Lubiaz jakies 22 lata. Jak mowil byl juz bardzo blisko. Moze znajdzie sie ktos kto odkryje zagadki tego miejsca?
Naprawde polecam odwiedzenie tego miejsca. W karczmie daja niezle pierogi z miesem wlasnej roboty. Na terenie klasztoru w dawnych budynkach stadniny (a jeszcze wczesniej obslugi szpitala) kto otworzyl agroturystyke (w miasteczku sa jeszcze inne miejsca). Jak miejscowych popytacie to Wam wszystko wskaza. Przy drodze do Glinian stoja 2 fundamenty pod radary Wurzburg-Riese. W Lasku sw. Jadwigi sa fajne studnie i fundamenty kapliczek w ktorych jak twierdzil Siorek byly szyby wentylacji fabryki. Jak ktos jest uparty to niech jedzie do Zagorzyc. Kolo kosciola w prawo i tam warto zapytac ludzi gdzie stoja "bunkry" - kolejne 3 fundamenty pod radary Wurzburg-Riese. W miasteczku polecam odwiedzenie szpitala psychiatrycznego i podziwianie na jego terenie kominkow wentylacyjnych. Niejeden sie nabral ze to wentylacja podziemnej fabryki lub jakiegos olbrzymiego schronu.
Klasztor obejrzec trzeba. Sala ksiazeca to rewelacja. A w dodatku niedlugo bedzie otwarty refektarz pod biblioteka. Tam jest kolejna pieknie zdobiona sala. I koniecznie obejrzyjcie "czerpnie powietrza" i oczyszczalnie za poludniowym skrzydlem klasztoru.
Teren Lubiaza jest bardzo ciekawy.
I tylko 50 km od Wroclawia.
pozdr
robert_kudelski   
   
Temat:     
kudi      e-mail    2003-07-03   
Wszystkie znaki na niebie mowia ze pod koniec sierpnia.    
   
Temat:     
past.      e-mail    2003-07-03   
ja kopałem kilka km od Lubiążą koło drogi do Wołowa (naprzeciw radzieckiego przyczółka) i co najdziwniejsze rosyjskie pozycje wskazywały na obronę radzicką skierowaną w stronę drogi na Lubiąż ?????? A wg oficjalnych informacji po tej stronie rzeki nie było walk?

A kiedy dokładnie ukaże się książka?   
   
Temat:     
kudi      e-mail    2003-07-03   
jesli ktos wie gdzie chodzic to troche zelastwa moze ukopac. chyba ze stacjonujace w Lubiazu oddzialy Luftshutzu nie strzelily ani razu do alianckich samolotow. Swoja droga widzialem u czlowieka z Wroclawia znaleziony w lubiazu lugier (czyba mi sie nie pomylilo). Byl zapakowany w skrzyneczke i zakopany w oklicy klasztoru.
Na polnoc od Lasku sw. Jadwigi bylo wysypisko na ktorym jeszcze w latach 90tych wydlubywano duzo niemieckiej "elektroniki". Pare osob szukajac z wykrywaczem odkopalo kable telefoniczne itd. Mysle ze warto poszukac w okolicy Wzgorza Trzech Krzyzy. Na polnoc od niego mialo byc male lotnisko.
pozdr
robert_kudelski   
   
Temat:     
past,      e-mail    2003-07-03   
kolejna ciekawostka , ile informacji o Lubiążu to prawda a ile fikcja nie wiadomo , faktem jest że coś tam było , Czy ktoś chodził w okolicach Lubiąża z wykrywaczem????    
   
Temat:     
DanielM      e-mail    2003-07-03   
Fajnie ze Lubiaz doczekal sie swojego miejsca na dziale hipotez. Ja tam wierze ze byla jakas fabryka skoro bezpieka tam czegos szukala.
Daniel   
   

Ilość tematów: 130 na 13 stronach
<<< poprzednia -   1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13   - następna >>>

Redakcja ODKRYWCY nie bierze odpowiedzialności za publikowane materiały oraz komentarze użytkowników.
uwaga
Jeżeli chcesz dodać do swojej hipotezy, opinii zdjęcie lub skan prześlij je na ten adres z krótką informacją.

Hipotezy na temat:
(*) Bomba atomowa Hitlera?
(*) Bursztynowa Komnata
(*) Tajemnica Lubiąża
(*) Czym miał być kompleks "RIESE" w górach Sowich? Kwaterą Hitlera, laboratorium, podziemną fabryką czy...
(*) Czy MRU to tylko zapora na drodze do Berlina?

0.004
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.