Skocz do zawartości

Jak dba się w Rosji o zabytkowe samoloty!


erwin1

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba już było gdzieś tu na tym forum ale od tamtego czasu dewastacja jest już o wiele większa :-O !! a samoloty za chwilę , w tym wiele unikatowych prototypów np.Su-27,E155M,E266M i inne, przestaną istnieć!!!!- http://englishrussia.com/2011/10/03/view-of-the-plane-cemetery-from-your-apartment/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając rosyjską duszę, myślę, że całkiem realne byłoby uzupełnienie brakujących powojennych MiG-ów i Su w Krakowie. Kwestia może jedynie kosztów transportu. U nich jakoś nie ma zainteresowania zabytkowym lotnictwem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w 100% takie samo zdanie o tym budynku Jozfig :)) !!!
A zdobywanie nowych samolotów NATO i remont kolejnych unikatów z kolekcji Goeringa jak na razie coś niemrawo ?!!
W całej europie wszyscy redukują lotnictwo na potęgę a w Krakowie nikt nic nie może nowego załatwić !!!
A miało być tak pięknie : F-4 , Tornado , Alpha Jet , Mirage 2000, Fiat G.91 i coś z Rumunii można by było i z Czech i Słowacji o Ukrainie to już mi się nawet nie chce pisać odnośnie organizowanego razem Euro................................................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) MLP nie ma nic na zamianę,
2) Przewieźć coś z drugiego końca Polski, to koszt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych, a z zagranicy tym bardziej... samolot to nie pudełko od zapałek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę tych LiMów i Iskier jeszcze stoi w pokrzywach a co do kasy to dobrze znane ci Muzeum Broni Pancernej w Poznaniu może jakoś znaleźć sponsora aby wyremontować choćby taką 6 a takie Muzeum Lotnictwa z Krakowa to nie ?????!!!!!
Potrzebni są odpowiedni ludzie na odpowiednim stanowisku oraz trochę inwencji i zaangażowania a sprawa kasy spada na drugi plan..................


Tak na marginesie to niedawno pisałeś trochę inaczej na temat transportu samolotów i samego Muzeum Lotnictwa odnośnie jego niemrawej działalności? Coś się nagle zmieniło w Twoim postrzeganiu samego Muzeum?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Vampire, A-7, Saaby, F-104, Harrier, Magister, F-105 Kurtyny, F-84, Mirage V, Jaguar to mało?
Wg mnie jest dobrze, a branie wszystkiego co lata może skutkować że zabraknie miejsca na nasze samoloty.

Poza tym jaki jest status tej kolekcji? Dla mnie wygląda to na odpowiednik naszej kolekcji z Łodzi. Kolekcja która z różnych przyczyn podupada. O ile dobrze czytam to zgromadzono kolekcje dla ktorej mialo być budowane muzeum, ale nie doszło to skutku.

Widując inne obrazki z Rosji, np jednomiejscowy Ił-2 na cokole, mam wrażenie że dbają bardziej od nas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie na temat MLP jest niezmienne. Dyrektor Radwan to najbardziej odpowiedni człowiek na tym stanowisku i jedna z najlepszych decyzji personalnych o obsadzeniu stanowiska dyrektora placówki w historii polskiego muzealnictwa. Muzeum ciągle pozyskuje nowe eksponaty. Ostatnie duże wzmocnienie kolekcji nastąpiło z końcem maja, więc nie wiem jakie są podstawy Twoich lamentów?
Iskry i LiM-y stoją po krzakach? A gdzie są te krzaki :)? Iskier nikt nie chce brać, podobnie jak Su-7, który od dawna jest przeznaczony do zamiany.
Brak inwestycji? Nowy gmach jeszcze nie skończył zbierać nagród na konkursach architektonicznych, a Wy już chcecie stawiać kolejny? Fajna ta portiernia mieszcząca na ekspozycji kilkadziesiąt zabytków lotniczych. Muzeum w ciągu ostatnich lat pozyskało całe hektary terenów byłego lotniska. Teren wokół zburzonych przez Niemców hangarów jest oczyszczany, a w perspektywie najbliższych lat jest planowana ich odbudowa.
Obiektywnie rzecz biorąc -ja bym życzył połowy takiego rozpędu większości polskich placówek muzealnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy tu może mieć swoje zdanie. Ja uważam że MLP nie wykorzystuje właściwie pod kątem rozbudowy kolekcji sytuacji jaką stworzyła budowa nowego budynku oraz pozyskanie dodatkowych terenów. Wiele ruchów uważam za pozornych i robionych w niewłaściwym kierunku. Przeznacza się masę pieniędzy na transport eksponatów, które z tematyką kolekcji mają średni związek (Zestawy KRUG). Wymiana SBLima 2 na drugiego F-104, myślę że tutaj należało wynegocjować inny eksponat. Po zakończeniu programu NATO 1948 - 2009 tak jakby zaniechano pozyskania tych samolotów o których się wcześniej mówiło. No i najważniejsze, stan eksponatów stojących na świeżym powietrzu w większości od lat nie ulega zmianie i chyba nie chodzi tu o to że brak jest rąk do pracy bo patrząc na strukturę muzeum widać jaka jest tam struktura zatrudnienia. Jednocześnie ozrzedza" się eksponaty w głównym hangarze a powinno się raczej zagęszczać aby jak najwięcej z nich uchronić przed działaniem czynników atmosferycznych.
Ale to jest tylko moje zdanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt od 1989r to trochę zrobił...............
A czy za te nagrody które zdobywa ten piękny nowy budynek przybędzie choć jedna wiata dla MD-12 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/PZL-MD12F_PICT0048.JPG , M-15 http://galeria.interia.pl/praca_big,w_id,645217 że o innych samolotach i prototypach nie wspomnę ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcielibyście cudów. Jest wiele zagranicznych muzeów o znacznie większym budżecie i renomie które trzymają część kolekcji pod chmurką.
Czyżbyście nie wiedzieli w jakich realiach działa MLP? Widzicie co robią inne muzea? NIE MA KASY. MLP wyciska MAX z tego co ma. Mają jakąś koncepcje, sukcesywnie ją realizują. Są nowe eksponaty (ostatnio to Harrier i F-105 czy coś jeszcze?), nowy budynek, remont tego co mają (dokończenie Camela, abstrahując od tego czy to dobrze czy źle, ale to kwestia gustu i przekonań co do tego jak powinny być pokazywane eksponaty, czy remont do stanu fabryka" czy zostawnie tak jak został zastany - MLP przyjęło tą pierwszą wersje do wszystkich ex Goeringowych eksponatów i pomalutku coś tam grzebią), w perspektywie odbudowa hangaru. Czy to mało??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak powiedziałem mam na ten temat odmienne zdanie. Powietrze już dawno z nich zeszło. Pierwszy z brzegu przykład odbudowa An-2, dużo było szumu klika lat temu potem temat wyciszono. Dyrektor pewnie chce awansować bo bardzo dba o to aby dużo się o nim mówiło i dużo czasu poświęca na autopromocję. Może czas aby ktoś młodszy posiadający nowe spojrzenie zajął się dalszym rozwojem tej placówki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radwan się w ogóle nie promuje. Ostatni w necie większy wywiad z nim jest sprzed kilku lat. To raczej inni go doceniają i nagradzają. Prędzej niż o jakimś awansie, myśli o zasłużonej emeryturze.
Cały czas pomija się tutaj fakt, że muzeum jedzie na garnuszku samorządu.
Wymiana SBLima 2 na drugiego F-104" - tak, ale z silnikiem, a nie wydmuszka, jak ten pierwszy.
Przeznacza się masę pieniędzy na transport eksponatów, które z tematyką kolekcji mają średni związek (Zestawy KRUG)."
Też się nie zgodzę. W MLP jest S-125 Newa", S-75M Wołchow" , SA-75 Dźwina". Dlaczego KRUG nie ma związku z kolekcją, soro nawiązuje do jej istotnej części?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nam powszechnie wiadomo, każdy Polak jest lepszym trenerem reprezentacji narodowej Polski w piłce nożnej niż ktoś, kto to stanowisko obecnie obejmuje. Oczywiście w jego - Polaka - mniemaniu.

Ciekawym na ile własne zdanie" opiera się na własnym przekonaniu że na pewno można o wiele lepiej, a nie na porównaniu uzyskanych efektów z dostępnymi środkami, w szczególności finansowymi.

Ja ze swojej strony zachęcam do zapoznania się ze sprawozdaniem finansowym MLP za rok 2011. Linka do znalezienia w wątku http://www.odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=694769#1464383

Pozdr.,
MJU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz pojawi się lista życzeń co MUSI znaleźć sie w MLP...

Zaczynam:
-P-51 Mustang B,C lub D (jeszcze ich troche w USA się szwenda)
-MS-406 lub Dewoitione D-520 - raczej tylko repliki, bo żabojady tez maja tylko pojedyncze sztuki

Bombowce-raczej tylko repliki Losia, Karasia, Welligtona, Liberatora, Halifaxa...

Pomarzyć mozna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż Rosja to duży kraj i dzieją się tam różne rzeczy. Rzeczywiście kiepsko wyglądają samolociki z pierwszego postu. Ale dzieje się też zupełnie inaczej. Pamiętam jak z dumą podawano, że mamy w MWP oryginalnego Iła-2 i jest to jeden z trzech zachowanych na świecie. Nie mieli takiego egzemplarz nawet w ówczesnym ZSRR. Chodziła wtedy plotka, że chcieli nawet pozyskać" tego z Polski. Teraz nie dość, że nie muszą pozyskiwać" od nas, to mają w jeszcze lepszym stanie. Zobaczcie sami:
http://www.youtube.com/watch?v=KrIxZWBfusc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rrdFPJKtmHw&feature=related
6 lat odbudowy z wyciągniętych kawałków samolotu z bagien pod Pskowem. A nasz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwariowali w tej Rosji ??!!!!! Kto dał zgodę na wywóz tego Iła??!!!
A ja myślałem że te czasy kiedy wszystko co się znajdzie w Rosji (czołgi , samoloty) i za bezcen sprzeda za granicę już dawno minęły razem z epoką opoja Jelcyna :-(( !!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie