macvsog Napisano 2 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 2 Lipiec 2012 Inspektorat Uzbrojenia MON poinformował dzisiaj, że 29 czerwca podpisano umowę o zakupie od Airbus Military kolejnych 5 samolotów transportowych C295M. Nieoficjalnie wiadomo, że zapłacimy za nie ok. 870 mln zł.W lakonicznych oświadczeniach IU oraz Airbus Military ujawniono jedynie, że umowa obejmuje 5 samolotów oraz pakiet wsparcia logistycznego. Dostawy mają zostać zrealizowane w latach 2012-2013. Maszyny trafią do 8. Bazy Lotnictwa Transportowego w Krakowie. Będzie tam stacjonować 16 transportowców tego typu. Jednocześnie porozumienie zwiększyło liczbę zamówionych C295M do 113 egz., z których zdecydowana większość została już dostarczona (zobacz także: C295 dla Omanu).Umowę o zakupie C295M zawarto w 2001. Dotyczyła ona 8 samolotów z opcją na 4 kolejne. Wszystkie zostały już dostarczone. Tymczasem już w 2007 było wiadomo, że SP potrzebują 16 takich maszyn (zobacz: MON kupuje kolejne C295M). Po utracie egz. w tragicznej katastrofie pod Mirosławcem (zobacz: Przyczyny katastrofy w Mirosławcu), nowe zamówienie musiało opiewać na 5 transportowców. Rozpatrywaną alternatywę – zakupu dodatkowych C-130 Hercules – MON uznało za zdecydowanie gorszą".Więcej:http://www.altair.com.pl/start-8210Po jakie licho te CAS-y? Może wersja morska- to bym jeszcze zrozumiał, a tak? No i jeszcze brak offsetu- KPINA z podatnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek1962 Napisano 6 Lipiec 2012 Share Napisano 6 Lipiec 2012 Przeczytaj ten tekst i znajdziesz offset.To jest dobry samolot-bo istnieje na rynku i sprzedaje się dobrze.Jeśli armia potrzebuje 16 maszyn tego typu,to trzeba jej kupić te dodatkowe pięć.Ja, jako podatnik popieram ten zakup,bo nowe to nowe i co najważniejsze pieniądze zostaną w ,,rodzinie,,czyli EWG.I oto w tym wszystkim chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macvsog Napisano 6 Lipiec 2012 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2012 Jacku ale do czego SP potrzebują 16 takich maszyn? Tylko wersja ZOP lub projektowana AWACS. Na gwałt potrzeba co najmniej dwóch maszyn z zabudowanym systemem tankowania w powietrzu o zmiennej architekturze wnętrza! Nie widzę żadnej przesłanki do zakupu takiej ilości tych małych samolotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.