Skocz do zawartości

M 72


ks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Tak jak w temacie. Chodzi mi o motocykle M72 które remontowane były w WZM-ach. Jakie części do tego motocykla byłe wytwarzane przez WZM-y, jak odróżnić je od części sowieckich. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
a to były dorabiane jakieś części do emek ??? ;), znam jednego co sobie wał korbowy sam zrobił ( wariat jakiś chyba :P )i przejechał ponad 100 tyś kilometrów


pzdr;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wracając do tematu to widziałem gumy siedzeń z inną fakturą siedziska i wytłoczeniami z tyłu WZM, wiem ze też jakieś drobne szpeje były robione z mosiądzu.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega posiadał dżwignię ręcznej zmiany biegów, która wyglądała zupełnie inaczej niż ruski oryginał. O ile pamiętam,nie była aluminiowa tylko stalowo-mosiężna i wyglądała strasznie siermiężnie. Spotkałem się również kiedyś z kranikiem, na którym znajdowało sie oznaczenie ZN coś tam( nie cyrylicą!). Pewnie oznaczało to stop cynku itp. Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja to mam taki nadlew w skrzyni biegów, i mozna tam wkręcić linę od sprzęgła od dołu jak w normalnie jakimś BMW.Ale i tak tam nic nie mam , pewnie dlatego bo nigdy nie widziałe jak to było w BMW, MOŻE KTOS WIDZIAŁ I PODPOWIE :::)))))


pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.
Zagoszcz, dziękuję za odpowiedż. Może ktoś ma jeszcze jakieś inne informacje na temat WZM-ów.
M72, myślę że posiadasz skrzynię biegów od bardzo wczesnej emki a podobieństwo do BMW nie powinno cię dziwić jeśli znasz historię powstania swojego motocykla.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam 15-20 lat temu sporo części dorabiałem do M72. W tym okresie wszyscy dorabiali bo nic nie było. Z tego okresu właśnie pamiętam siermiężne elementy (dzwignie biegów, klamki, korki wlewu). Nie wszyscy co sobie coś dorabiali mieli o tym pojęcie co robią. Jak sobie przypomne co się z skrzyniami biegów wyprawiało (spawarka i szlifierka) to zgroza mnie nadal ogarnia.
Wojtek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich informacji i styczności z cześciami t wzm były robione: Motykli do ciernego amortyzarora skrętu były one sygnowane kodem wzm, były także tak jak wcześniej kolega pisał ręczne dźwignie zmiany biegów to te wykonane z mosiądzu stali i główka aluminiowa. następną rzeczą był przyspieszacz zapłony nawet napisy były po polski wczesny" i późny" to tyle co wiedziałem ale zapewne było tego więcej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. sam posiadam eme i mam trochę części z wzm-ów
-gumy siedzeń, gumy rączek
-klamki, motylek amora ciernego, przysp. zapłonu,reczna zmiana biegow
-oski kół, dystanse w piastach oddzielajace łozyska
-motylek naciagu hamulca tył
-elementy aluminiowe jak np:podkladki w ktore wkrecamy sprezyny przed.zawiasu
-tzw kapsle ktore nakrecamy na na golenie( na nie wchodza pierwsze szklanki- okragłe )

pozdr,.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy wynika, że w Polsce do M-72 były na 100% robione : klamki sprzęgła i hamulca, rollgazy, gumy na kierownicę i podnóżki, przełączniki świateł z manetką przysp. zapłonu, motylki" od amortyzatora ciernego skrętu kierownicy,korki wlewu paliwa, wężyki paliwowe (kpl=3 szt.),dekle automatu zmiany biegów, obudowy skrzyń biegów, obudowy przekładni głownej, lewe suwaki, osie kół, szczęki hamulcowe, wszystkie linki, palce rozdzielacza zapłonu, szprychy, felgi (tu nie mam pewności), gumy na siedzenia, sprzęgła gumowe wału kardana, tarcze sprzęgłowe, dekle zamykające komorę wału korbowego (od tyłu) i zapewne wiele innych detali (zębatki skrzyni biegów, rozrządu itd. itp.), które różniły się co-nieco od ruskich, jednak nie miały Polskich bić dlatego nie mogę jednoznacznie sprawy rozstrzygnąć. Pozostałe wymienione albo posiadam, albo posiadałem albo też widziałem u kogoś.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...
Witam,
jakiś czas temu nabyłem M72 z 1959r, prawdopodobnie WZM. Niestety ie siedzę w ruskach", posiadam tylko Polskie motocykle, zwłaszcza Junaki. Oto link ze zdjęciami: ftp://ftp.ak-com.pl/DB/M72_WZM/ .Nie wiem na ile motocykl jest oryginalny. Prosił bym o wypisanie nieoryginalnych elementów oraz gdzie można je zdobyć, może któryś ze znajomych ma do sprzedania.. Mile widziane zdjęcia oryginalnych (brakujących) części. Kontakt: damian_nl@op.pl Motocykl nie jest do sprzedania, chcę uzupełnić brakujące elementy. Z góry dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Witam kolegów,
Korzystając z wątku o motocyklu M 72 wrzucę nowe fotki przywiezione ze wschodu
Dodam, że w roku 1956 ojciec mój kupił od ostatnich przyjeżdżających Polaków ze wschodu motocykl M 72 rozłożony na podzespoły, zapakowany w skrzyni. / nówka /
Z relacji ojca: motocykl w ciągu 2 dni był na chodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie