Widd39 Napisano 31 Marzec 2009 Autor Share Napisano 31 Marzec 2009 Zdjęcie pochodzi z roku 1934 z prezentacji naszej rodzimej produkcji dla senackiej komisji. Czy ktoś rozpozna silniki? Strasznie podobne do silników 7TP... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Widd39 Napisano 1 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2009 Panowie, czy to nie jest silnik od 7TP????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Botras Napisano 6 Kwiecień 2009 Share Napisano 6 Kwiecień 2009 Ten konkretny na pewno nie, bo jest przy nim skrzynia biegów, a w 7TP znajdowała się ona z przodu kadłuba, gdy silnik z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Widd39 Napisano 7 Kwiecień 2009 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2009 Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy.Silnik dla mnie wygląda identycznie. Poza tym na tej samej wystawie prezentowany był 7TP dw oraz C7P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas P Napisano 7 Kwiecień 2009 Share Napisano 7 Kwiecień 2009 A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej? Jesli to Saurer BLDb, a takowy wlasnie posluzyl jako baza do modyfikacji, to sprawa chyba rozwiazana. Do instalacji w autobusie skrzynia biegow wydaje sie byc na wlasciwym miejscu, biorac pod uwage fakt, ze silnik w tych czasach instalowano z reguly na przodzie autobusu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Botras Napisano 9 Kwiecień 2009 Share Napisano 9 Kwiecień 2009 Skrzynię biegów z silnikiem w 7TP łączył wał kardana. To, że skrzynia tu osadzona jest przy silniku nie znaczy, że nie łączy jej z silnikiem taki sam układ, tyle, że krótszy."Niechby nawet tak było, że między silnikiem autobusu, a skrzynią biegów był jakiś króciótki wał Cardana, to nadal ten konkretny silnik uwidoczniony na zdjęciu nie był przeznaczony dla czołgu właśnie dlatego, że skrzynia biegów jak widać jest tuż przy silniku.Uwagę zwraca też solidnych, autobusowych" raczej, a nie czołgowych" rozmiarów lewarek zmiany biegów.Skoro to silnik od autobusu, to może być tylko podobny do silnika 7TP, bo ów różnił się od pierwowzoru między innymi materiałem, z którego wykonano blok (więcej w poniższym linku).A czy silnik zamontowany w 7TP (PZInż. 235) nie sluzyl pierwotnie do napedu autobusow, a nasi go tylko zmodyfikowali do sluzby czolgowej?"Tak jest, to silnik pierwotnie autobusowy, więcej: http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=72&t=118175 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 9 Kwiecień 2009 Share Napisano 9 Kwiecień 2009 Silnik Saurer, foto z książki Opis obsługi silnika i podwozia Polski Saurer 4BLDP". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pająk Napisano 9 Kwiecień 2009 Share Napisano 9 Kwiecień 2009 Jeszcze jedno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas P Napisano 12 Kwiecień 2009 Share Napisano 12 Kwiecień 2009 Czyli sprawa wydaje się rozwiązana. Jest to silnik od autobusu Saurer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.