macvsog Napisano 14 Maj 2012 Autor Share Napisano 14 Maj 2012 Mimo rozwiązania w 2003 ostatniej jednostki bojowej, wyposażonej w rowery, szwajcarskie siły zbrojne ciągle posiadają parę tysięcy tych pojazdów. Wkrótce zostaną zastąpione nowym modelem.Ostatni model MO-93, jak w skazuje nazwa, został wprowadzony do służby w połowie lat 1990. Zwraca uwagę przystosowanie go do wykonywania zadań bojowych, przez dodanie dedykowanych bagażników i toreb. MO-93 mógł przewozić żołnierza i ładunki o łącznej masie ponad 150 kg. Standardowe rowery projektowane są dla obciążeń nie przekraczających 100 kgSzwajcarski minister obrony, Ueli Maurer zdecydował o kupieniu 2,8 tys. rowerów, które zastąpią model MO-93. Nowe, produkowane w kraju, będą od nich zdecydowanie lżejsze (zamiast 25 mają masę 15 kg), głównie dzięki aluminiowej ramie. Zostaną także wyposażone w tarczowe hamulce. Jeden egz. będzie kosztował 2,5 tys. CHF, czyli ok. 2,7 tys. USD.W odróżnieniu od wcześniejszych modeli, nowy nie będzie jednak przeznaczony do wykonywania zadań bojowych. Szwajcarzy zrezygnowali z utrzymywanie pododdziałów kolarzy w 2003. Po wspomnianej dacie rowery są wykorzystywane do rekreacji lub do szybkiego poruszania się w obrębie jednostek wojskowych. Nadal są jednak są elementem tradycji wojskowej tego kraju".Więcej:http://www.altair.com.pl/start-7915 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_boj Napisano 14 Maj 2012 Share Napisano 14 Maj 2012 Chętnie bym kupił taki z demobilu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopijnik2 Napisano 14 Maj 2012 Share Napisano 14 Maj 2012 Normy transportowehttp://ruedatropical.com/2009/02/swiss-army-bicycles/ Check out this comparison table comparing the bicycle to other means of military transport: Efficiency ChartSYSTEM LOAD CAPACITY DAILY RANGE SPEED FUEL PER DAYFoot-Infantry 50 pounds 25 miles @ 3 MPH 3 lbs. MRE for rider 24 lbs. H2O for riderBike-Infantry75 pounds 75 miles @ 10 MPH 3 lbs. MRE for rider 24 lbs. H2O for riderHorse/Rider 100 pounds 100 miles @ 15 MPH 40 lbs. Hay 150lbs. H2o3 lbs. MRE for rider24 lbs. H2O for riderMotorcycle/Rider 100 pounds 300 miles @ 40 MPH 55 lbs. Gas ? oil + pumping/storageEquipment3 lbs. MRE for rider25 lbs. H2O for rider5-Ton Truck 10,000 pounds 300 miles @ 40 MPH 710 lbs. Dsl. ? oil + pumping/storageEquipment3 lbs. MRE for rider25 lbs. H2O for riderAAV (APC) 10,000 pounds 240 miles @ 30 MPH 1,234 lbs. Dsl. ? oil + pumping/storageEquipment3 lbs. MRE for rider25 lbs. H2O for rider Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekmar Napisano 14 Maj 2012 Share Napisano 14 Maj 2012 Chętnie bym kupił taki z demobilu :)"Oj, ja też! Poszukałem na ebayu i niestety cena powaliła - od 1500 do 2500 USD.Jedyna nadzieja, że szwajcarski oddział Agencji Mienia Wojskowego wystawi cały kontyngent za niższą cenę i polscy dealerzy militarki wezmą cały wagon takich rowerów.Zakładam listę kolejkową:1 Ja pierwszy!:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.