Skocz do zawartości

Peugeot 1918


JoncaA

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda samo mocowanie uzbrojenia i tarczy ochronnej nie jest na tym zdjęciu widoczne, ale ogólna zasada jest chyba jasna – centralna podstawa w osi obrotu wieżyczki, „wygięta” do przodu i oparta na pierścieniu obrotnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 months later...
  • 5 months later...
  • 5 months later...
  • 3 years later...
  • 9 months later...
Właśnie przeczytałem artykuł o hiszpańskiej broni panc. w Poligon 3/2009. Według raportów hiszpańskiego poselstwa w Polsce (zapewne frankistowskiego), dostarczono z Polski m.in. pewną liczbę samochodów pancernych. Czy możliwe, żebyśmy się pozbyli w ten sposób kilku Peugeotów?... (bo jeśli dać temu wiarę, to tylko one wchodziły w grę).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Myślę, że należy to powiązać z informacją, że w 1937 trzy samochody miały zostać sprzedane za pośrednictwem spółki Sepewe dla policji portugalskiej (Magnuski pisze, że nie wiadomo, czy doszło to do skutku). Chyba w takim razie już wiadomo, gdzie trafiły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała korekta: w tym artykule jest mowa o 16 czołgach i jakichś samochodach pancernych w kontekście statku Rambon" w lutym 1937, z którego jednak sprzęt zapewne przeznaczony dla wojsk frankistowskich" przeładowano w Hamburgu na dwa inne statki.

A ile według tej książki sprzedano FT-17? Autor artykułu doliczył się ok. 90, lecz to chyba stwarza drobny konflikt z liczbą czołgów, jakie pozostały w Polsce w 1939.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie