Skocz do zawartości

Idzie nowe?


skyluke

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem dokładnie na bierząco z tym co się dzieje w stolicy ale chyba coś się ruszyło w MWP ? oby wszystko poszło gładko a niedługo wzorem innych muzeów zobaczymy więcej pojazdów w akcji. Ja tam kibicuję :)
Oto co znalazłem-
Poszukuje wykonawcy w zakresie wykonania remontu eksponatu muzealnego - DZIAŁO SAMOBIEŻNE SU 57 (T 48) NA PODWOZIU HALFTRUCKA.
SPECYFIKACJA REMONTU:
1.Remont układu jezdnego:
- wymiana gąsienic na nowe
- kapitalny remont lub wymiana mostu napędowego wraz z układem kierowania i skrętu
- remont kół jezdnych
- remont kół napinających wraz z mechanizmem napinania gąsienic
2.Kapitalny remont lub wymiana skrzyni biegów
3.Kapitalny remont lub wymiana silnika wraz z osprzętem
4. Kapitalny remont lub wymiana układu chłodzenia wraz z chłodnicą
5. Kapitalny remont lub wymiana wciągarki
6. Kapitalny remont lub wymiana przedniej osi z kołami
7. Zakup tablicy rozdzielczej z oprzyrządowaniem
8. Remont skorodowanych zbiorników wraz z układem paliwowym
9. Zamontowanie nowej instalacji elektrycznej
10. Zamontowanie nowej instalacji hydraulicznej
11. Remont blacharski
12. Wykonanie tapicerki

oraz

wykonania remontu eksponatu muzealnego - DZIAŁO SAMOBIEŻNE SEXTON.
SPECYFIKACJA REMONTU:
1. Remont układu jezdnego:
- przegląd zwolnic
- wymiana oleju i uszkodzonych łożysk
- przegląd kół jezdnych
- przesmarowanie ewentualnie wymiana łożysk
2.Kapitalny remont mechanizmu skrętu:
- remont taśm, bębnów
3.Przegląd mechanizmu typu atrak"
4. Remont skrzyni biegów
-wymiana oleju
-wymiana przewodów łączących chłodnicę ze skrzynią biegów
-przegląd i naprawa chłodnicy oleju do skrzyni biegów
-remont wału napędowego
5. Kapitalny remont silnika (świece, iskrowniki, rozrusznik, pompka paliwowa, zawory)
6. Przegląd całego sprzęgła
-wymiana rurek zasilających silnik ze zbiornika oleju
-sprawdzenie chłodnicy oleju
7. Dorobienie agregatu prądotwórczego
8. Naprawa układu paliwowego
-naprawa skorodowanych zbiorników paliwa (4 szt.)
-naprawa przewodów zasilających silnik w paliwo
9. Zamontowanie nowej instalacji elektrycznej
10. Regeneracja deski rozdzielczej (wskaźników i przełączników)
11. Zespawanie skrzynek amunicyjnych
12. Dorobienie stelaża i uszycie nowego brezentu
13. Wykonanie tapicerki

Informacje są do wiadomości publicznej więc sądze,że będzie OK jeśli to zamieszczę. Nic komercyjnego
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może w tej części Europy, racja... Szkoda, że nie zabierają się za najcenniejsze eksponaty jak naprzykład FAMO (jak dla mnie). Rozumiem ,że chodzi min. o stan zachowania, nakład pracy potrzebny do uzyskania stanu jeżdżącego.Dobre i to. Ale naprawdę czekam aż zrobią coś w tamtym przypadku bo to do jakiego stanu ten zabytek doprowadzono to skandal i woła o pomstę....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankist. Po pierwsze. Jakoś sobie nie przypominam, abym Ciebie widział tam pod mostem. Mam więc pytanie. Jakim prawem mówisz o czymś o czym nie masz zielonego pojęcia? Opowieści spod budki z piwem zachowaj dla siebie. Wrak był rozerwany przez naszych poprzedników. Nie wiem, czy tych działających (2-krotnie) w latach 50. ubiegłego wieku, czy tych w 1996 r. Nie ma to znaczenia. Fakt rozerwania pojazdu przed nami jest bezsporny, więc zarzucanie tego nam, jest zwyczajnym pomówieniem. Po drugie. Bardzo dobrze zrozumiałem intencje Akagiego. Przymiarek do sprzętów z MWP było kilka i jest tajemnicą poliszynela, kto się ślinił na myśl o wejście w posiadanie tych pojazdów.

Ciekawe, że ten ponoć nienadający się już do niczego(?!)poniemiecki złom powoduje u kilku osób pocenie się rączek...

Zresztą nie tylko on. :\\
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wars, jeżeli jest to pomówienie, to podaj mnie o sądu!!!
Z wielką przyjemnością tam się stawię.

A tak na marginesie te Twoje odzywki wars, są już ograne, powtarzasz się.
Naprawdę nie stać Cię na wiecej, tylko powtarzać ciągle te same zwroty albo zrzynać je od innych forumowiczów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankist. Nie kuś losu. :]
Pamiętaj ile osób brało udział w tej akcji. Każda z tych osób ma pełne prawo zawlec do sądu osobę/osoby insynuujące rozerwanie pojazdu w czasie tej akcji.

A Ty jaki jesteś zgrany. Zmień płytę!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze zrozumiałem intencje Akagiego. Przymiarek do sprzętów z MWP było kilka i jest tajemnicą poliszynela, kto się ślinił na myśl o wejście w posiadanie tych pojazdów."

tia...kmentując to :
Kompletnie nie zrozumiałeś intencji Akagiego warsiu... czyli jak zwykle.
pragnę ci wytłumaczyć że intencją Akagiego było powiedzenie że mu zwisają wszystkie arytasy" Z MWP KOMPLETNYM kalafiorem.
a ślinienie się na temat tych klamotów jest co najmniej przesadzone .


natomiast wiadome jest ślinienie się co niektórych na temat własnej osoby,a wpadanie w samozachwyt stało się już wręcz legendarne ...


pzdr PATRON
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę, nie ma sprawy. Jestem do dyspozycji.

Mój prawnik ( prawdziwy, z dyplomem i kancelarią !), aż załkał ze szczęścia, jak mu przed chwilą zakomunikowałem, że szykuje się tyle procesów o zniesławienie.

I znowu wars zapożyczasz moje sformuowania sprzed lat!!!
Ale co mi tam, ważnym jest, że potrafisz się uczyć od starszych.
To brzmi optymistycznie, że kiedyś może dorośniesz.
Ale droga daleka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadome jest ślinienie się co niektórych na temat własnej osoby,a wpadanie w samozachwyt stało się już wręcz legendarne" - PATRON, naprawdę musisz tyle pisać o sobie?

Mój prawnik (prawdziwy, z dyplomem i kancelarią!), aż załkał ze szczęścia, jak mu przed chwilą zakomunikowałem, że szykuje się tyle procesów o zniesławienie" - hłe, hłe, hłe...
To kancelaria teraz sprawia, że prawnik jest prawdziwy? :o
Prawników z dyplomem znam bez liku. Jest ich rzesza. Ale nie wszyscy osiągają wyżyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Dyrekcja MWP na pewno z należytą starannością pochyli się nad problemem dostrzeżonym przez naszego naczelnego dyżurnego specjalistę-prawnika i nie tylko" od panzerwagenów.

Że też do tej pory nikt na to nie wpadł!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wars - co do tego ślinienia się.........
To mówiąc zupełnie szczerze, i bez żadnej, co podkreślam, żadnej złośliwości z mojej strony jedyną osobą które się, jak to ująłeś, ślinii, czyli jak mniemam dostaje wypieków na twarzy , skacze mu puls, tachykardia w najlepsze, obfity ślinotok, etc,
jestes niestety TY - w dwóch przypadkach:
- krytycznie wspomnieć o akcji w Grzegorzewie
- w jakimkolwiek temacie wspomnieć nazwisko Kęszycki.

Jesli chodzi o 1 przypadek nie bede go rozwijał.

Jesli chodzi o drugi przypadek to wnioskuję, że po prostu zazdrościsz Staszkowi i Maćkowi, że im sie jednak udaje a Tobie nie. Tylko, że oni zaczynali 30 lat temu i najpierw zjednali sobie sympatie kogo można, i dalej tak robią - a ty w przeciwieństwie do nich plujesz" na prawo i lewo" , nic z tego nie wynika, no bo gdyby faktycznie było coś na rzeczy to jakiś sa d by ich w końcu skazał. A tak nie jest.

Ponadto, jakby to do Ciebie nie doatrło, choć myślę, że wiesz tylko wypierasz z świadomości, to czołg Grilzlly ze zbiorów MWP zaczął jeździć tej jesienie tylko dzięki panu Stanisławowi Kęszyckiemu i jego ekipie, która to w ciągu 10 dni nieprzerwanej pracyu uruchomiła pojazd, który wedle opinii fachowców był nie do uruchomienia. I zrobił to po kosztach.

Tyle mojego.
Ty oczywiście wypiszesz tu za chwilę elaborat nad słusznością masła nad margaryną" czyli pt: ja wiem lepiej. Tooje prawo, a ja z ty polemizowac nie zamierzam. Dlaczego.
Bo informacje Twoje są już zdrowo przeterminowane, płyta zdarta" i coraz mniej ludzi traktuje cię jako partnera do dyskusji - zważ Asan , że masz opinię pieniacza.

życze miłego dnia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akagi.
I co ja mam powiedzieć? Że bzdury piszesz?

W kwestii Grzegorzewa już pisałem Tankistowi w tym wątku. Ataki na ekipę, że rozerwała pojazd, podczas kiedy choćby zdjęcia odkopanej nadbudówki z wbitą w nią na sztorc górną płytą, świadczą o tym, że stało się to już wcześniej, dowodzą złej woli osób atakujących.

Co do reszty. Czy padło gdzieś tu nazwisko Kęszycki? :o
Pisząc o osobach które mają, czy też miały ochotę na transportery z MWP nie miałem na myśli Panów Kęszyckich, ale Ty widząc mój nick tak się zapaliłeś, że znowu nie raczyłeś uważnie przeczytać to co napisałem i nie przemyślałeś tego co sam piszesz.

Wiem o Grizzlim. Jednak jeden Grizzli nie przekreśli Pantery, Sapera, wieży z Tomaryn/Biesala i innych.

Wracając do Grizzlego. Pisanie o tym, ze pojazd był nie do uruchomienia i tylko ekipa Pana Keszyckiego mogła dokonać tego cudu", to już lekkie przegięcie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem nadzieje że będzie jakaś rzeczowa dyskusja ale skończyło się jak zwykle na obrzucaniu się g.... .Oj, potraficie się zająć postem jak nikt inny Panowie :)

Padło stwierdzenie , że taka oferta już się pojawiła, Czyli nie wybrano wykonawcy albo się nikt nie zgłosił? Nie jestem na bierząco z tym co tam w MWP,ale ta oferta jest świeża z niedzieli. Za jakiś czas powinno ukazać się rozstrzygnięcie tego przetargu więc zobaczymy.
Zastanawiam się też kto mógłby się tym zająć bo z tego co widzę to takie prace wymagały by pozyskania dużej ilości części zamiennych.
No i jeżeli ładują kasą na remont to chyba pod chmurką znowu nie postawią, zdrowy rozsądek to podpowiada. Czyli mają pewnie jakieś lokum dla tych pojazdów.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Znalazłem coś nowego w tym temacie-

Gmina Miasta Czarnków
Wykonanie remontu czołgu z okresu II Wojny Światowej (T34/85)
Wykonawca jest zobowiązany do odbycia wizji lokalnej i zapoznania się ze stanem technicznym
czołgu. Czołg obecnie znajduje się na placu Centrum Edukacji Zawodowej w Czarnkowie przy
ul.Chodzieskiej 29.
W ramach remontu czołgu wykonawca jest zobowiązany wykonać:
1.1. Wycięcie zbędnych elementów wyposażenia.
1.2. Spawanie pęknięć (zewnetrzne i wewnętrzne).
1.3. Wzmocnienie płyty podłogowej (miejsce po wybuchu).
1.4. Piaskowanie powierzchni wewnętrznej i zewnetrznej.
1.5. Konserwację po piaskowaniu.
1.6. Uzupełnienie korodujących kół jezdnych – 4 szt.
1.7. Uzupełnienie gąsienic.
1.8. Uzupełnienie zewnętrznych elementów wg załączonych do SIWZ rysunków, wygląd czołgu
po remoncie musi być zgodny z wyglądem przedstawionym na załączonych rysunkach
1.9. Odtworzenie napisów.
1.10. Wzmocnienie czołgu w celu umożliwienia transportu czołgu, powinno pozwalać na
transport czołgu na przyczepie oraz załadunek i rozładunek dźwigiem.

Brzmi ciekawie, szczególnie to uszkodzenie płyty podłogowej. Jeżeli to uszkodzenie z czasów wojny a nie późniejsze (może stał na jakimś poligonie?) to wyglądało by na eksplozję miny p. czołg. Szkoda wsumie że takie ciekawe ślady akcji bojowej chcą usuwać, bo takich zachowanych niewiele.
CZy ktoś posiada może zdjęcie tego Teciaka ? jeśli tak to prosze o wklejenie.
Pozdrowionka
LG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
Odświerzam starego kotleta.
Może ktoś wie czy znalazł się chętny na remont tych dwóch pierwszych pojazdów, byly wogóle jakieś oferty? Fajnie było by zobaczyć je na chodzie jeszcze.
Ps. tylko bez nawiązywania do historycznych popisów innych w tym wątku bo zrobili zupełny offtopic tu kiedyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie