Skocz do zawartości

Polonez Borewicz.


herrmateuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Temat moze troche nietypowy ale tutaj chyba najbardziej sie nadaje.
Kilka lat temu kupiłem od pewnej pani Poloneza. W samochodzie pracuje 2 litrowy silnik fiata. Samochód jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym i blacharskim (wersja ocynkowana). Problemem jest niestety wnetrze pojazdu - fotel pasazera podsufitka itp. I tu mam pytanie czy ktos z was posiada informacje gdzie moge dostac czarny welurowy (nie materialowy) fotel , podsufitke i czarne panele drzwiowe oraz dokłake pasa przedniego plastikową ( taka jaka byla w modelu prima) Wdzieczny bylbym tez za info nt. gadzetow zwiazanych z FSO bo to kawał historii polskiej motoryzacji ktora warto uratowac od zapomnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wracam z garazu...
Felgi 9 calowe ajdowe" z lat 80 tych w komplecie dostałem 4 sztuki felg z chromowanymi kołpakami. Silnik podobno milicyjny" :) z fiata 132 na gazniku webera
most tylni jugosłowiański. Lampy przód to H4 produckcji bratniego NRD. Radio to niesmietelne Safari ( niestety był uning" i ktos wyciał wielkie dziury na glosniki w tapicerce na dzrzwiach).Lusterka eksportowe" wykonane przez jakas społdzielnie.
Na samochodzik w bursztynie" ostrze sobie zeby od kilku lat (widzialem ostanio w Ładzie ale wlasciciel nie chcial za chiny sprzedac)
Fotel welurowy nie do dostania jesli ktos mówi ze ma tego w stodole od groma to z pocałowaniem reki biore(zawsze co do czego byl to szmaciak od carówki)
Naprwde trudno sie robi o podstawowe czesci do tego modelu lampy tylnie z plaskim odblaskiem nie do dostania
podsufitka jest innej dlugosci niz w wersjach z szyba w tylnym slupku. Kły zderzaków tez sa nietypowe ( podobne do tych w truckach nie maja nic wspolnego z tymi jakie byly w 90 procentach pozostałych wiec musiałem klepac młotkiem z tego co bylo) wersja ktora posiadam nie ma listw bocznych ani chromowanych ramek drzwi resory tylnie sa dwupiórowe a standardowo byly 3 piorowe.
A na koniec fotka dzieła OBR FSO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to logo pierwszych wersji...

Poloneza stowrzył ten sam konstkruktor na któego desce kreślarskiej pojawił się nieśmiertelny Golf, nawet tam było Maserati :)))

Silnik faktycznie fiata 132 2.0 - 112 km na potrzeby szeroko pojętych VIPów, Milicji Obywatelskiej i organów ścigania ( w żargonie oficerów MO i SB - rygada pościgowa"). Coś w tym było, bo wierzyć nie wierzyć, Poldek z dwulitrówką pod maską wyciągał ponoć nawet 190 km, co na warunki ówczesnej motoryzacji było czymś.

Potem (od 1986) były chyba wersje z silnikami turbodoładowanymi - 190 km pod maską i poniżej 10 sekund do setki (!!!).

Pewnie też wózki dla esortu" i wersje rajdowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu pracowałem w FSO na linii montażowej Poloneza.
Rozmawiałem tam kiedyś z inżynierem i opowiadał mi że Polonez miał mnieć nowoczesne zawieszenie, całą rodzine silników i inne wersje nadwoziowe.
Niestety z przyczyn ekonomicznych całe podwozie i mechanike poldek odziedziczył po fiaciorze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie