Skocz do zawartości

Polskie F-16 mają ćwiczyć z lotnictwem izraelskim


Rekomendowane odpowiedzi

Polskie samoloty F-16 mają ćwiczyć z lotnictwem izraelskim - donosi izraelski tabloid Israel Hayom". Pierwsze w historii polsko-izraelskie ćwiczenia mają się odbyć w połowie marca w bazie lotniczej Ovda na pustyni Negew. Rzecznik prasowy Dowódcy Sił Powietrznych RP w rozmowie z tvn24.pl nie potwierdził tej informacji, ale też wprost jej nie zaprzeczył, podkreślając, że część operacji prowadzonych przez polskich żołnierzy ma charakter niejawny.
Więcej:
http://www.tvn24.pl/0,1735539,0,1,polskie-f_16-przeprowadza-wspolne-cwiczenia-z-izraelem,wiadomosc.html


Ale taka poinformowana gazeta pisze takie coś..
\"Israel Hayom przypomina też, że to nie pierwszy kontakt sił lotniczych Polski i Izraela. Jak pisze gazeta, w 2006 r. ówczesny dowódca Sił Powietrznych RP gen. Stanisław Targosz, był z wizytą w Izraelu."


Nic o naszych 29 w Izraelu - było tajnie przez poufnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że my płacimy!To byłby jakiś cud jak by się dołożyli :((.No ale Polska,jak to powiedział jakiś Starszy Pan w TVP:jest już Tylko kolonią"
Popatrzcie bo na to nie ma pieniędzy i mają pociąć na żyletki :((ww.tvn24.pl/2503791,28377,0,0,1,wideo.html
Przypomniał mi się los Irydy,podobne pieniądze zainwestowali i poszło psu w du-pe(600mln zł)!!Ciekawe czy za 15 lat będą szukali takich korwet w stoczniach zagranicznych??Mogę się założyć!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@erwin1, któryś raz w ostatnim czasie widzę jak ładujesz takie farmazony, ze ence opadywujom"

Pewnie że my płacimy!To byłby jakiś cud jak by się dołożyli"

Proponuje ci eksperyment: idź spróbuj się zapisać na kurs na prawko, albo do jakiejś szkoły językowej i zaproponuj im, żeby się do tego sami dołożyli. Powodzenia.

Podaj mi choćby jeden logiczny powód, dla którego Izrael miałby dokładać do szkolenia naszych pilotów. No chyba, że w twoim mniemaniu nasi piloci lecą tam, żeby to Izraelczycy się od nich uczyli. Tym bardziej gratuluje dobrego samopoczucia.

ORP Gawron idzie w odstawkę? I bardzo dobrze. Bo jedyna niewiadoma w przypadku tego projektu była taka czy w tej chwili pójdzie się walić prawie pół miliarda, czy za kilka lat sporo więcej. Bo ten projekt miał wszelkie zadatki aby krok w krok powtórzyć ścieżkę sukcesu" Irydy. Nie bardzo wiemy czego chcemy, nie bardzo chcemy finansować, nie bardzo ma kto projekt pociągnąć ale bardzo chcemy mieć, budować, a do tego jeszcze trzeba co jakiś czas ugłaskiwać związkowców przez sztuczne utrzymywanie trupa przy życiu.

Widać, że nowy minister się ostro zabrał za lanie zimnej wody na rozpalone łby pełne przerośniętych ambicji. Może wreszcie nasze wojsko zacznie myśleć czego naprawdę potrzebuje, a nie realizować chciejstwa generałów podatnych na bajeczki rodzimego przemysłu o tym czego to oni nie są w stanie wyprodukować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadwojciech a w czym to piloci lotnictwa Izraela są najlepsi?
Bo w lataniu to chyba nie.
Zresztą ich władze dobrowolnie skasowały im gro tzw zestrzeleń których /w rzeczywistości/nie było.
Wyjazd tam to czyste marnowanie pieniędzy podatnika.
Nasze samoloty powinny ćwiczyć w Norwegii lub na Alasce a nie na Pustyni.
Mamy przecież pustynię Błędowską gdzie Wermacht i Luftwaffe szkoliły żołnierzy do walki na pustyni.
Kto za tym stoi?
Raduś minister spraw zagranicznych dziennikarz gazety CIA.
Wielki przywódca Straiku Szkolnego i ofiara komuny.
No i jego /szanowna małżonka pochodzące z tego kraju-prawda czy fałsz?/
Panie minister wojny ja jako podatnik na to się nie zgadzam.
Chcesz Pan wojny ze mną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Trooper.Podaj mi choć jeden powód na to że naszym pilotom jest potrzebne takie szkolenie?Misja w Afganistanie kończy się w 2014r,planujemy wysłać tam nasze F-16?Jak tak to bym to jeszcze zrozumiał.
Od wielu już lat naszą armią nie rządzą generałowie,tylko cywile i wiesz mi nikt nie słucha co wojsko by chciało mieć a czego nie!A nasz przemysł to spokojnie mógłby takiego Gawrona zbudować i to nie jednego i niema tu żadnego populizmu,ale jak się finansowało i w nieskończoność prowadziło przetargi to tak teraz to wygląda.Zobacz jak wygląda sprawa Kraba?Teraz jak czekał ponad 10 lat jest dobry!I o czym to świadczy?
Wiesz mi że potrafimy zrobić(potrafiliśmy,bo stocznia już leży)spokojnie taką korwetę i nie tylko taką,problemem są jak zwykle pieniądze.Na utrzymanie trupów Kościuszko i Puławski są,na dokończenie Gawrona brak.Faktem jest że teraz szukamy (no patrz jaki zbieg okoliczności) 16 samolotów szkolnych a czy Iryda by się nie nadawała?A co do naszej MW to za parę lat zostanie nam już tylko morski oddział Straży Granicznej:((.
Ale to nie ten dział.
Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj mi choć jeden powód na to że naszym pilotom jest potrzebne takie szkolenie?Misja w Afganistanie kończy się w 2014r,planujemy wysłać tam nasze F-16?Jak tak to bym to jeszcze zrozumiał."

A jakie szkolenie jest potrzebne? Latania pokazowego i szyku defiladowego? Lecą się uczyć od tych, którzy maja doświadczenie praktyczne, a nie teoretyczne. I z pewnością to nie będzie szkolenie pod katem misji takich jak w Afganistanie.

Od wielu już lat naszą armią nie rządzą generałowie,tylko cywile i wiesz mi nikt nie słucha co wojsko by chciało mieć a czego nie!"

Jakby nie przerośnięte ego i oderwanie od rzeczywistości niektórych panów w mundurach to by nie było takich kuriozów jak poprzedni przetarg na LIFTy albo Gawron.

A nasz przemysł to spokojnie mógłby takiego Gawrona zbudować i to nie jednego"

Jak widać nawet jednego nie był w stanie. Przez 11 lat zbudowali pływającą puszkę. SUKCES! CZAPKI Z GŁÓW! Niestety puszka nie ma napędu i systemów czyli tego co jest najważniejsze, najbardziej skomplikowane i najdroższe.
W ogóle to ile ten nasz przemysł ma na koncie dużych, skomplikowanych, nowoczesnych okrętów wojennych zbudowanych od czasu wojny? Poza desantowcami. Jakoś nie mogę sobie żadnego przypomnieć

obacz jak wygląda sprawa Kraba?Teraz jak czekał ponad 10 lat jest dobry!"

Co w Krabie jest dziełem polskich konstruktorów i przemysłu?
Pomijając już fakt, że przy potrzebach wojska (zamówienie na całe osiem sztuk) i braku widoków na eksport cena jednostkowa tego wynalazku będzie astronomiczna.

Na utrzymanie trupów Kościuszko i Puławski są,na dokończenie Gawrona brak"

OHP może niemłode i mocno wyeksploatowane ale maja nad Gawronem jedną niewielka przewagę. Są. Pływają, są uzbrojone. A Gawrona nie ma.

Faktem jest że teraz szukamy (no patrz jaki zbieg okoliczności) 16 samolotów szkolnych a czy Iryda by się nie nadawała?"

NIE, NIE NADAWAŁABY SIĘ.
I nie chce mi się po raz nie wiadomo który klepać czemu by się nie nadawała. Jest o tym cały wątek na tym forum. Albo jeszcze lepiej na lotnictwo.net

A co do naszej MW to za parę lat zostanie nam już tylko morski oddział Straży Granicznej"

Do działań na kałuży typu Bałtyk w sumie wiele więcej nie trzeba. Większe jednostki (np. korwety) się przydadzą przy wypełnianiu misji w ramach NATO.

Kto za tym stoi?"

Żydzi, masoni, cykliści i filateliści...

ja jako podatnik na to się nie zgadzam"

na całe szczęście twoje ie zgadzam się" mało co znaczy i mało kogo obchodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam potrzeby ,to co napisałem to mój własny pogląd w tej sprawie.Z moimi pieniędzmi też.
Wasze, też tam marnują-ale to Wasza sprawa.
Bo lotnictwo to pieniądze a tu nie ma rzeczy niejawnych.Ja mam prawo wiedzieć po co tam lecą i kto za to zapłaci.
Tak jest w tym kraju gdzie mieszkam,i minister wojny musi wytłumaczyć obywatelowi na co idą jego podatki.Czas i naszych pytać,chyba że koledzy nie chcą wiedzieć.Tak jak i to dlaczego:
tak silne są związki naszej Armii z Izraelem .Dlaczego praktycznie izraelskie firmy zmonopolizowały wszelkie modernizacje naszego sprzętu,
I na koniec pytanie, czy to nie jest ekonomiczne subsydiowanie Izraela.Dlaczego nasz Rząd nie popiera swoich czyli firm z EWG.
Dlaczego jesteśmy tak nielojalnym członkiem EWG.
Czyżby to był wpływ ludzi z zewnątrz w Rządzie powiązanych z USA?
Woytas mam prawo czy nie wiedzieć,bo jeśli nie, to ograniczę subsydiowanie mojego kraju,a jeśli to zrobi nas więcej. Wy na tym ucierpicie.
Nie gniewajcie się na mnie ,ale czas jest pytać dlaczego?
Bo to jak w tym starym kawale,,Gdy Jezus grał w karty z apostołami i Św Piotr mówi do niego,,Panie Jezu tylko bez cudów bo tu chodzi o pieniądze,,
No właśnie tu tylko chodzi o kasę - także i Waszą.
Tyle mojego w tym temacie
Ja czekam jak ktoś napisze po co tam lecą-mam nadzieję że ktoś mi wykaże jak głęboko jestem w błędzie.
Pozdrawiam Jacek Borcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper w 100% nie masz racji,ani co do Irydy,ani Kraba,a już najbardziej mijasz się z prawdą o OHP!!OHP ma tyle uzbrojenia że nie wiem czy starczy im na dwie salwy!!Takie są oficjalne dane MW!Oprócz tego nie działa połowa systemów i tak nie najnowszej generacji,a druga przed przekazaniem została zdemontowana przez USNavy,też to jest w raporcie o ich stanie dla Rady Ministrów.
Co do LIFTa to nie ma się co dziwić że takie sobie wymyślili wymagania odnośnie samolotu.Nasz limit jak dobrze pamiętam to 460 samolotów bojowych,a ile mamy??Więc jak jest szansa na zakup czegoś więcej to chciało by się żeby to nadawało się do czegoś więcej niż tylko do szkolenia w lataniu!
Do tego nadawałaby się w 100% Iryda!
Powstawała jako samolot który miał zastąpić,kogo?Iskrę.
A co Iskra to się dziś nadaje do szkolenia według ciebie??

I proszę nie traktuj mnie jako zapiekłego WROGA,bo mam inne zdanie,ale jako człowieka z którym,zapewniam cię,można spokojnie podyskutować nie obrażając się na wzajem:))
To mam nadzieję da szansę temu wątkowi na dłuższą egzystencję a nie na dołek albo kłódkę:((
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper w 100% nie masz racji,ani co do Irydy,ani Kraba,a już najbardziej mijasz się z prawdą o OHP!!"

Ja ci podałem argumenty, ty tylko dalej krzyczysz, ze nie mam racji.

OHP ma tyle uzbrojenia że nie wiem czy starczy im na dwie salwy!!"

To dokładnie o dwie więcej niż Gawron.
Tylko u nas panuje taka dziwna wiara, że nasz przemysł może wytwarzać wszystko: samoloty, okręty, czołgi pomimo, ze na takie programy nie da się zapewnić ani odpowiedniego finansowania ani nie ma firm posiadających w tym doświadczenie. Ostatni udany samolot wojskowy powstał w Polsce pół wieku temu i była to aż" Iskra - samolot szkolny. Własnego czołgu nie wprowadziliśmy do użytku nigdy. Z okrętów najbardziej zaawansowane co wytwarzaliśmy to desantowce (nie przystające już zupełnie do świata po zimnej wojnie)

Nasz limit jak dobrze pamiętam to 460 samolotów bojowych,a ile mamy??"

Limit posiadania czy potrzeby?
Ukraina: 211 samolotów bojowych
Białoruś: 136
Belgia: 60
Czechy: 34 (14 Gripenów i 20 L-159)
Dania: 30
Finlandia: 62
Francja: 234 (+54 w lotnictwie marynarki, w sumie 288)
Niemcy: 277
Grecja: 308
Węgry: 14 (czternaście Gripenów!)
Włochy: 253
Holandia: 67
Norwegia: 57
Portugalia: 45
Rumunia: 49 (MiG-21)
Słowacja: 12 (MiG-29: 10 AS i 2 UBS)
Hiszpania: 142
Szwecja: 184
Szwajcaria: 87
Turcja: 462
Wielka Brytania: 222
Austria: 15
Gruzja: 12

Polska:
F-16: 48 (36 C i 12 D)
MiG-29: 32 (26 A i G, 6 UB i GT)
Su-22: 45 (38 M-4 i 7 UM-3K)
razem: 125 samolotów bojowych
Niezbędna ilość to chyba 110

Jak to wszystko się ma do tych 460?

Więc jak jest szansa na zakup czegoś więcej to chciało by się żeby to nadawało się do czegoś więcej niż tylko do szkolenia w lataniu!"

Czyli mieć coś co nigdy nie będzie prawdziwym samolotem bojowym, a w eksploatacji będzie dużo droższe i bardziej kłopotliwe niż samolot szkolny. Na takie zabawy to sobie może pozwolić Korea południowa mająca pod nosem nieprzewidywalnego sąsiada. Z reszta ciekawe jak sobie wyobrażasz szkolenie nowych pilotów na tych 16 maszynach i jednoczesne utrzymanie załóg przeszkolonych na nich do wykonywania zadań bojowych. Bo bez tego to nawet F-22 można sobie co najwyżej wstawić do muzeum.

Do tego nadawałaby się w 100% Iryda!"

Jeszcze raz napiszę: NIE NADAWAŁABY SIĘ. Dlaczego? Wyżej masz odpowiedź a raczej wskazówkę jak do niej dotrzeć.

Powstawała jako samolot który miał zastąpić,kogo?Iskrę."

I się okazało, że do tego zastąpienia się nie nadawała.

A co Iskra to się dziś nadaje do szkolenia według ciebie??"

Nie. Tylko czy ja gdzieś napisałem, że się nadaje?
Za to świetnie by się nadawał taki Hawk albo L-159B, Piloci dla Gripenów, F-18 i Eurofighterów się na nich bez problemu szkolą.
A tacy Niemcy np. samolotów szkolnych w ogóle nie mają i jakoś żyją. Szkolą się w USA na amerykańskich samolotach, płacą ale nie ponoszą przy tym kosztów utrzymania.

I proszę nie traktuj mnie jako zapiekłego WROGA,bo mam inne zdanie,ale jako człowieka z którym,zapewniam cię,można spokojnie podyskutować nie obrażając się na wzajem:))"

Nie traktuje. Po prostu nie lubię jak ktoś głosi teorie nie mające jakiegokolwiek poparcia w rzeczywistości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ o redukcji sił konwencjonalnych w Europie z lipca 1992 r.:
Państwa NATO (ważniejsze kraje)
Państwo, samoloty, artyleria, czołgi, liczba żołnierzy (w tys.)
Francja, 800, 1292, 1306, 325
Hiszpania, 310, 1310, 794, 300
Niemcy, 900, 2707, 4166, 345
Norwegia, 100, 527, 170, 32
Wlk. Brytania, 900, 608, 895, 260
Włochy, 650, 1955, 1348, 315

Państwa Europy Środkowej i Wschodniej (ważniejsze kraje)
Państwo, samoloty, artyleria, czołgi, liczba żołnierzy (w tys.)
Białoruś, 260, 1615, 1800, 100
Polska, 460, 1610, 1730, 234
Rosja, 3450, 6415, 6400, 1450
Rumunia, 430, 1475, 1375, 230
Ukraina, 1090, 4040, 4080, 450
Węgry, 180, 840, 835, 106

http://pl.wikipedia.org/wiki/Traktat_o_konwencjonalnych_si%C5%82ach_zbrojnych_w_Europie

Po pierwsze:kto krzyczy?

Po drugie:gdzie te argumenty?

Po trzecie:masz kolego to skąd wziąłem ci ten limit 460 samolotów,bo sądzę że mogłeś być wtedy jeszcze małym chłopcem.Ja już wtedy głosowałem ;)

Po czwarte:większość wyposażenia do Gawrona w tym siłownia już jest i czek na decyzję co dalej.

Po piąte:pomysł zakupu wielozadaniowych samolotów szkolnych" nie wypalił i teraz szukają takiego jak Iryda szkolno-treningowego!Korea i Niemcy nie ma czegoś takiego jak Dęblin,wiesz chyba co to dla nas ,niektórych,znaczy???
Dla mnie jak najbardziej Iryda się nadawała,argument że ktoś gdzieś na czyjeś zlecenie pisał że Iryda to złom,ok jego wola i prawo,ja uważam że było całkiem inaczej a koniec programu był polityczny a nie techniczny.

Po szóste:napisałem ci że możemy,nie obrażając się,wymieniać się argumentami a wniosek to kto ma rację niech każdy kto to czyta wyciągnie sam.Argument typu:o na temat Irydy był tu wątek" jest żadnym argumentem.Ja mam archiwalne numery Lotnictwa gdzie jest opisane krok po kroku jak powstawał ten samolot i jak w trakcie powstawania zmieniono diametralnie wymagania co do niego samolotu,to nie mogło się udać!

Tak na koniec to czołg który kupiła Malezja odbył pełen cykl badań porównawczych z wieloma innymi czołgami min.z T-90 i wygrał.Ile jest w nim czego tego nie wiem podobno tajemnica,ale powstał w naszym kraju i działa.Co do haubicy to z tego co wiem,rozmawiałem z kilkoma inżynierami na ostatnim MSPO,to oprócz Francuskiej lufy reszta w większości jest nasza,nawet zamek i system ładowania powstał w HSW.
Ale z jednym mogę się zgodzić z Tobą:jak również nie lubię gdy ktoś głosi teorie bez pokrycia ;)
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem dopuszczalne limity nie maja nic wspólnego z faktycznymi potrzebami. Jak popatrzysz na faktyczne stany które ci wypisałem i na dopuszczone limity może to zauważysz.

Po czwarte:większość wyposażenia do Gawrona w tym siłownia już jest i czek na decyzję co dalej."

Siłownia i... nawet gdyby ją zamontowano

Dla mnie jak najbardziej Iryda się nadawała"

Brniesz w tekst dla mnie się nadawała" w dalszym ciągu nie mając na jego poparcie jakichkolwiek argumentów.Mógłbym napisać, że dla mnie by się nie nadawała. Bo z racji choćby posiadanego wykształcenia mam w tej kwestii jako takie rozeznanie. Takie tam pierdoły" jak technikum lotnicze i inżynieria lotnicza na PWr. Plus te kilkanaście lat hobbystycznego zainteresowania lotnictwem.
Ale nie piszę ie bo ja tak uważam". Tylko to co zdecydowanie mądrzejsi ode mnie już wielokrotnie napisali. Choćby główny konstruktor.
http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/105-i_22_iryda/11251-dyskusja_o_i_22_iryda.html
Poczytaj sobie zanim znów napiszesz, że by się nadawała bo ty tak uważasz.

ktoś gdzieś na czyjeś zlecenie pisał że Iryda to złom,"

Schodzisz do żałosnego poziomu typu ktoś, na czyjeś zlecenie...". Krok dalej są już samoloty ścinające drzewa skrzydłami.

koniec programu był polityczny a nie techniczny"

O dziwo masz racje. Tylko że polityka przejawiała się tu nie uwaleniem Irydy, a ciągnięciem tego programu o przynajmniej kilka lat za długo, pomimo braku widoków na sukces.

pomysł zakupu "wielozadaniowych samolotów szkolnych nie wypalił"

Nie to, ze nie wypalił tylko od początku był pozbawiony najmniejszego sensu. Dlaczego już napisałem.

Korea i Niemcy nie ma czegoś takiego jak Dęblin,wiesz chyba co to dla nas ,niektórych,znaczy???"

Znaczy ale jakby się okazało, że ten Dęblin ze swoimi całymi tradycjami nie jest w stanie zapewnić odpowiedniego poziomu szkolenia i przy okazji prowadzić go w jakiś ekonomicznie i czasowo akceptowalnych ramach to bez żalu można by go zamknąć. Na samych tradycja i huraoptymizmie daleko się nie zajedzie, szczególnie w lotnictwie (jakby ktoś w ciągu ostatnich kilku lat nie zauważył)

jak w trakcie powstawania zmieniono diametralnie wymagania co do niego samolotu,to nie mogło się udać!"

To się nie mogło udać choćby przez brak odpowiednich silników, brak możliwości wyprodukowania w kraju podzespołów i systemów pokładowych o odpowiednich parametrach i przy okazji mieszczących się w rozsądnej masie. To, ze samolot był względem swoich odpowiedników spóźniony o 10-20 lat to już zupełnie inna historia.. W czasie gdy próbowano wciąż coś rzeźbić z Irydy w najlepsze latały sobie Alpha Jety, Hawki, Albatrosy itp.

Ile jest w nim czego tego nie wiem podobno tajemnica,ale powstał w naszym kraju i działa"

Powstał. Puszka i lekko zmieniona względem T-72, słowacka armata, francuska elektronika... Może właśnie dlatego wygrał, że ktoś wreszcie przejrzał na oczy i nie próbował po raz kolejny udowadniać jak to sami potrafimy wszystko zrobić.

o oprócz Francuskiej lufy reszta w większości jest nasza,nawet zamek i system ładowania powstał w HSW."

Lufa to jakby tak delikatnie ując kluczowy element takiego działa. zaraz po systemie kierowania ogniem. System jest krajowy? Wieża jest brytyjska.

Na koniec: gdyby w latach '90 niektórzy uparcie nie chcieli udowodnić jak bardzo nasz przemysł potrafi i zamiast ładować kolejne pieniądze w Irydę przejęto by wycofane przez Niemców Alpha Jety nie byłoby w tej chwili problemu, że Iskry się kończą, a następcy wciąż brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na tym może zakończmy,bo widzę kolego ze i Ty i Ja jesteśmy mocno okopani" w swoich tezach i dalsza dyskusja może doprowadzić tylko do..........no :)

Jeszcze odnośnie Kraba,to wyczytałem gdzieś chyba w Raporcie WTO,że system kierowania ogniem robi WB Elektronics a wieża taż już powstaje w kraju.Czyli nie jest tak zle,chyba ;)?
A plan z jest taki żeby kupić 48szt. dla czterech dywizjonów ,a całkowite potrzeby to nawet 144szt. do 2020r :0)!!!
Ale to jest chyba tylko Pobożne życzenie.........
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze. Niech lecą. Nie żałować kasy. Od Żydów przynajmniej można nauczyć się bojowego latania. Do tego inicjatywy, pomysłów, nieszablonowości, itd. Bo zakładam, że taki jest cel wyjazdu (pobranie nauki od lepszych).

M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trooper, Myślę, że plany wyzwolenia Iranu od Irańczyków są starsze nawet niż 2-3 lata. W czym nasi piloci mają się szkolić, w bombardowaniu fosforem i bombami kulkowymi ? Jak chcą nasi poćwiczyć z innymi to za miedzą jest Lutwaffe, która przynajmniej jest w NATO, bo o przyjęciu Izraela do NATO jakoś nie słyszałem. Jak znam życie to Żydzi nieźle nas skroją za te ćwiczenia. Pół biedy jak będzie to tylko kasa, gorzej, jak poprzemy irańską awanturę i inne amerykańsko-żydowskie wybryki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie