Skocz do zawartości

Remont Vickersa


pepsijames

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może mi powiedzieć coś więcej o tej stuacji na zdjęciach ? Wg rodziny, która udostępniła mi te zdjęcia, są to kolejowe warsztaty naprawcze w parowozowni w Skierniewicach. Tam podobno ojciec właściciela zdjęć uczył się na mechanika. Jednak wnętrza nie pasują do rzeczonej parowozowni... :(

https://zapodaj.net/4ba32c2bdad82.jpg.html
https://zapodaj.net/4a0cad67d9554.jpg.html
https://zapodaj.net/453841fe236b4.jpg.html
https://zapodaj.net/279d5071a2fe4.jpg.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi
Ciekawe zdjęcia, widzę po raz pierwszy. Co do czasu wykonania i miejsca pewnie miałbym coś do powiedzenia. Poczekam jednak aż wypowie się ktoś bardziej kompetentny. Jeśli ktoś siedzi w temacie przedwojennej broni pancernej raczej nie będzie mieć problemów z podaniem bardziej precyzyjnej informacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może zdjęcia przedstawiają operacje modernizacje tz. wymianę silników.

Patrząc na zdjęcie gdzie widać motocykle przychodzi mi namyśl zakłady PZInz Czechowice lub w Warszawie.

Dla tych bez bez fantazji tylko z znajomością tematu -

Do 1937 r Vickers`y były oznaczone numerami 1354-1361 oraz 1462-1491.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do miejsca to na pewno nie są to warsztaty kolejowe w Skierniewicach. Co do czasu to proszę zwrócić uwagę na tak zwany japoński" kamuflaż rzeczonego Vickersa obowiązujący bodajże w latach 1932-1936 oraz skórzane kurtki wz. 36 i berety wz. 37 (wprowadzone w sierpniu tegoż roku) a wiec moim zdaniem zdjęcia (a wszystko wskazuje iż są to zdjęcia z jednej serii) wykonano w 1937 r. podczas jakiejś naprawy głównej (generalnej) Vickersa. Gdzie, tego nie wiem, ale pozostaję przy tym że na pewno nie w warsztatach kolejowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi to na warsztaty batalionu pancernego/dywizjonu samochodowego.

1. Wszystkie pojazdy (motocykle, Ford ez wody") z rejestracjami wojskowymi.
2. Mała skala przedsięwzięcia, wszystko pod jednym dachem (zaraz za czołgiem jest elektrotechnika). Hala przebudowana ze starej, znacznie mniejszej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w pełni z wypowiedzią Kolegi jotes a więc w grę wchodziły by warsztaty 3 Batalionu Pancernego w Warszawie (do 1937 r.) oraz warsztaty 2 Batalionu Pancernego w Żurawicy bądź Centrum Wyszkolenia Broni Pancernej w Modlinie któremu to podlegał 11 Batalion Pancerny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edmundo - co do warsztatów kolejowych, zgoda. Ale fotografia wykonana z całą pewnością nie później niż wiosną 1935 r. Kurtki to raczej słaby trop.

Jotes - a gdzie taka wielgaśna hala miała by się pomieścić na terenie Cytadeli w Modlinie? Ew. gdzieś poza jej terenem, ale nic mi nie wiadomo na ten temat. Fort Wola ani Konwiktorska też mi nie pasują - chyba, że masz już coś konkretnego na myśli?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie