Skocz do zawartości

Skalski i jego p 11c


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie brzmi:
Jaki numer boczny miała w końcu 11 Skalskiego?
W Czarnych krzyżach nad Polską" Skalski pisze o numerze 66 natomiast pewna firma wypuściła model jedenastki Skalskiego z numerem 64. W końcu jaki to numer, może ktoś doszperał sie do informacji innych niż w książce albo i może ma fotkę samolotu Skalskiego?.Choć wątpię bo szukałem po necie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ba tyle to i ja wiem tylko skąd te dane?Na podstawie jakich źródeł?Fakt ze Skalskiemu mogło sie pomylić z maszyną która rozbił w ataku na rękaw.Kto wiec doszedł do tego ze 64 a nie 66 i na podstawie czego?
Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kalkach Techmodu, po wydaniu modelu, jest chyba znowu 66.
Najlepiej zamaluj wszystkie znaki i pod kabiną napisz osia" na tej maszynie też latał S. Skalski.
A dlaczego Skalski, a nie Dudwał, Dzwonek, Zumbach,itd itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam
1 Czarne krzyże nad Polska Skalski napisał w wiezieniu, przed 1956. Skalski mógł wtedy pamietać numer taktyczny (boczny) 66, ale żaden inny z trzech, które miał ten samolot.
2. W latach osiemdziesiatych, na okragła rocznice wrzesnia, był w Skrzydlatej Polsce wywiad z generałem (moge podać nr) gdzie opowiadał o wrzesniu. W tym samym numerze Tomasz J. Kowalski pierwszy raz narysował sylwetkę z numerem taktycznym 66 wg wspomnień Skalskiego.
3, Niestety autor rysunku TJK poszedł za daleko bo podał nie tylko numer taktyczny 66 ale numer wojskowy 8.66 i podskrzydłowy T-66. Te dwa ostatnie ewidentnie domniemane.
4. W latach dziewięcdzisiatych i to pod koniec, ktoś w oparciu o dokumenty, chyba z Londynu, napisał gdzieś w jakiejs książce, (nie pamietam w jakiej, kto pamieta?) że 8,66 był rozbity dawno przed wojną.
5. Ta informacja dotarła do generała, prawdopodobnie w formie mówionej, bo miał juz kłopoty z czytaniem, i generał zrozumiał że pomylił sie co do numeru taktycznego. Co pzeciez nie było prawdą.
6. Wtedy generał przypomniał sobie że latał tez na 64 co wykorzystała natychmiast Mini Replika nie wgłębiając się w to o który, z trzech, numerów chodzi.

Kto rozmawiał z lotnikami ten wie że najwiecej o samolotach ich numerach typach i malowaniu wiedzą mechanicy, a piloci wręćż przeciwnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie