kopara67 Napisano 14 Październik 2018 Autor Share Napisano 14 Październik 2018 CześćJeżeli jest jakiś spec od samolotu, to może jest w stanie określić od jakiego to mogło być ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopara67 Napisano 16 Październik 2018 Autor Share Napisano 16 Październik 2018 Dziękuję za info, czy na podstawie tych prędkości można określić jaki to był szybowiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesio Napisano 16 Październik 2018 Share Napisano 16 Październik 2018 Trzeba by zdobyć jakieś wiarygodne dane, najlepiej instrukcje obsługi...Tu mamy - prędkość dopuszczalna 290 km/h i maks. prędkość holowania - 240 km/h. Wiki podaje np. prędkość holowania 240 km/h i maks. 300 km/h dla Gothy Go 242 - prawie dobrze. ;-)Z kolei DFS 230 ma wg wiki prędkość dopuszczalną właśnie 290 km/h, ale maks. holowania tylko 209 km/h (podejrzana wartość). Oczywiście, może to być i od zupełnie innego szybowca sportowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kopara67 Napisano 17 Październik 2018 Autor Share Napisano 17 Październik 2018 Dziękuję jest duże prawdopodobieństwo, że to od tego szybowca. pozdro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesio Napisano 16 Październik 2018 Share Napisano 16 Październik 2018 No dobra, DFS 230 odpada, bo on miał podług instrukcji wprawdzie w wersjach A i B dopuszczalną prędkość w locie ślizgowym 290 km/h, ale maksymalną prędkość holowania tylko 185 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesio Napisano 15 Październik 2018 Share Napisano 15 Październik 2018 To od szybowca.Największe dopuszczalne prędkości, po kolei: w locie ślizgowym, na holu, z hamulcami aerodynamicznymi, w stromym wznoszeniu, z klapami do lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedburgh_Ops Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 W dniu 2018-10-16 o 10:56, Grzesio napisał: maks. holowania tylko 209 km/h (podejrzana wartość). Słusznie, że podejrzana. W prędkościomierzach tamtych czasów nie było nawet takiej rozdzielczości pomiarowej, aby mierzyć prędkość z dokładnością do 1 km/h. Ponad pół wieku po II wojnie też żaden prędkościomierz nie zmierzyłby prędkości z taką dokładnością. Dokładnych i wiarygodnych danych technicznych szybowców transportowych III Rzeszy bardzo brakuje, a do tego są rozbieżności różnych danych, ale najbliższy byłbym tego, że to tabliczka z Go 242. Ale stuprocentowej pewności nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jedburgh_Ops Napisano 13 Marzec 2019 Share Napisano 13 Marzec 2019 W dniu 2018-10-16 o 10:56, Grzesio napisał: Oczywiście, może to być i od zupełnie innego szybowca sportowego... Od sportowego szybowca ta tabliczka nie jest, ponieważ nawet dziś dla szybowców wysokowyczynowych nie ma takich olbrzymich prędkości holowania, nie mówiąc już o szybowcach lat 30./40. XX wieku. W szybowcach sportowych w locie na holu lotki zaczynają słabo działać już od prędkości holowania 140-170 km/h. Szybowiec sportowy w locie na holu przy prędkości (jak z tej tabliczki) 240 km/h nie dałby rady prawidłowo zakręcić za samolotem. Od międzywojnia do dziś prędkość holowania szybowców sportowych nie zmieniła się i robi się to bardzo spokojnie z prędkościami rzędu 110-120 km/h. Pozdrowienia - J_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytanie
kopara67
Cześć
Jeżeli jest jakiś spec od samolotu, to może jest w stanie określić od jakiego to mogło być ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.