Landszaft Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2010 Mam w swoich zbiorach starego" Młodego technika w którym są zdjęcia pewnego fligra który był pomocą naukową , jak widzimy na zdjęciu jest to kadłub myśliwskiej aircobry . Pytanie czy ktoś wie od kiedy do kiedy była pomocą naukową, czy to była jedna z naszych używanych przez WP aircobr czy padarok od sojuznika. Czy wiadomo kiedy ją skasowano bo że jej nie ma to wiadomo" . Z tego co kiedyś mni przekazał znajomy na WAT-cie w podziemiach był kiedyś mogilnik zegarowy" czyli stare różne zeagry lotnicze z uwagi że były pokrywane farbami fosforyzującymi z jakimiś radioaktywnymi pierwiastkami które wzbudzały fosfor do dłuższego świecenia ale efektem ubocznym było to że wydzielały promieniowanie nie wiem czy to prawda ??" zostały zdjęte jako pomoce naukowe i wrzucone do piwnic z uwagi że szkoda było wyrzucić a nie wiedziano co z nimi zrobić. czy wie ktoś czy jeszcze na uczelniach WAT-u i innych o podobnej orientacji czy coś takiego jeszcze nie istnieje ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Landszaft Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2010 I tu jeszcze jedno zdjęcie skrzydła - może ktoś rozpozna od czego i jaka uczelnia miała te pomoce naukowe ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 http://www.sanko.wroclaw.pl/magazyn/nr22/nr22-art1.htmlhttp://92.60.138.60/~apacz/smf/index.php?topic=5512.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 bo że jej nie ma to wiadomo"nie do końcanajprawdopodobniej skrzydło, usterzenie i parę drobiazgów z P-39Q wystawionych w MLP pochodzą właśnie z tej maszyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 tak jest napisane w MLP :)Fragment skrzydelka - znajuduje sie obok TU-2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woytas Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Wydaje mi sie ze napisana byla poltechnika. Moze ktorys z kolegow potwierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowotny Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Tak, to była Politechnika Warszawska.Dokładnie budynek dawnej Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. H. Wawelberga i S. Rotwanda przy ul. Narbutta 86 (Stara Technologia)Dawniej mieścił się tam wydział lotniczy PW.W latach 90 gdy wydawany był miesięcznik Lotnictwo - Aviation International" w jednym z numerów był artykuł na temat tej kobry ze znacznie lepszymi zdjęciami niż te z MT.Mało tego - w latach 90 można było dokładnie określić w którym miejscu te zdjęcia były robione.Dziś nowe lamperie i i wystrój wnętrza mógłby to znacznie utrudnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Aircobra nr 01 w 2 Mieszanym Specjalnym Pułku Lotniczym na Okęciu latem 1947 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Aircobra nr 01 podczas przeglądu przez polskich mechaników z 2 Samodzielnej Eskadry Sztabowej. Przełom lata 1944/45. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Częściowo zdewastowana Aircobra na terenie TSWL w Boernerowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Kadłub P-39 w hali warsztatów Szkoły inżynierskiej Wawelberga i Rotwanda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Przegląd P-39 01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Zajęcia z budowy silników na IV roku Sekcji Płatowcowej Wydziału Lotniczego Szkoły Inżynierskiej im. H. Wawelberga i S. Rotwanda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Dla lepszego porównania jeszcze raz skrzydełko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Skrzydło P-39 w Szkole Inżynierskiej Wawelberga i Rotwanda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 # Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balans Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Zaraz po wojnie na lotnisku w Krakowie-Rakowicach były wraki dwóch amerykańskich samolotów: B-17 i właśnie P-39.Fortecę przywieźli Niemcy [prawdopodobnie była to ta z Borku Fałęckiego?]. P-39 prawdopodobnie pozostawili sowieci, jak i kilkadziesiąt samolotów IŁ-2, z których wymontowali wcześniej silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woodhaven Napisano 15 Grudzień 2010 Share Napisano 15 Grudzień 2010 Lotnictwo Aviation International Bell P-39Q-20 nr 01 wyprodukowany w 1944 r. Przydzielony do 2 Samodzielnej Eskadry Sztabowej obsługującej Sztab Dowództwa Lotnictwa WP, stacjonował kolejno Giza, Mokre, Parzniew k. Pruszkowa. Po wojnie Mokotow – Forty i na Okęciu. Od lipca 45 przydzielony do II eskadry 17 Samodzielnego Pułku Lotnictwa Łącznikowego ( Przemianowanego w wrześniu 45 na 2 Mieszany Specjalny Pułk Lotniczy ). W 1948 spisany ze stanu latającego ( uzasadniając decyzje ..... brakiem silników ) ..... w sprawozdaniu z września 1949 r wykazano trzy silniki Allison V-1710-85 .!!!! ..... Następnie Airacobre przetransportowano do Technicznej Szkoły Wojsk Lotniczych w Boernerowie gdzie ulęgała stopniowej dewastacji. W szkole pozostawała do chwili przeniesienia szkoły do Zamościa gdzie została przekazana na złom. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Jesienią 1945 nie opodal Radomia znaleziono bezpański wagon z kompletnym P-39. ( Na kadłubie namalowane były czerwone gwiazdy z białymi obwódkami a na skrzydłach były namalowane znaki USAAF co sugerowało iż samolot nie był używany ) Airacobra został zakupiona przez Wyższą Szkolę Inżynierską im. H. Wawelberga i S. Rotwanda. Kadłub został umieszczony w hali warsztatów mechanicznych i eksponatów a po połączeniu z Politechniką Warszawską Airacobre przeniesiono do zabudowań politechniki ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.