Skocz do zawartości
  • 0

Części z różnych samolotów II wojennych


Landszaft

Pytanie

Witam . Łazikując Katowickich lasach znajduję czasami porozrzucane części z II wojennych samolotów , niestety nie są to miejsca upadku samolotów a raczej wyrzucone detale i części w trakcie wojny lub po wojnie w trakcie sprzątania lotnisk lub zakładów produkujących podzespoły lotnicze. Niestety kompletnie nie wiem z jakich jest to samolotów.
I tak pierwszy detal to element sterowania samolotem . widać stalową rurkę zardzewiałą do której jest zamontowany element ruchomy aluminiowy . do tego elementu widać z końców są zamontowane linki sterownicze a po środku były zamontowane dwie rurki ( jedna jest pełnej długości)które za pewnie były zamontowane do lotek lub sterów samolotu . niestety praktycznie brak sygnatur . tylko na jednej rurce jest wybite kilka cyfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę że wiedza tajemna i dla wybrańców w rozpoznawaniu detali fruwających . Teraz coś z amerykańców . jest to detal do którego był przymocowany prawdopodobnie siłownik hydrauliczny którego część górną widać . kiedyś znalazłem w lesie sam taki siłownik zniszczony , a teraz drugi detal z aluminiowym elementem do którego był mocowany. Na łapie aluminiowej jest odlany numer elementu 6?-52610 oraz wybity napis ASSEM oraz znak odbioru w kole literki ANK i nr 475

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam znowu otwieram stary temat bo biegając po lesie gdzie leżą porozrzucane części lotnicze znowu znalazłem element jak by korka aluminiowego o szerokości około 5 cm i wysokości 3 cm. Niestety brak sygnatur. Może ktoś będzie wiedział z jakiego fligra ta część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym razem dziś znalazłem w lesie taki detal z samolotu . prawdopodobnie niemiecki z uwagi na system numeracji . Na detalu były dwa rzędy cyfr odlanych . niestety większość zjadły tlenki aluminium . z pierwszego rzędu cyfr została tylko kreska i kropka i resztki cyferek tak zjedzone że trudno rozpoznać co to za cyfry, Z drugiego rzędu jest zachowana numer 3115.2???Y . Detal długości 13 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam element był z tyłu przykręcany bo ma gwint oraz rozcięcie , Widać po przykręceniu jeszcze detal był zaciskany ściągaczem śrubowym aby się nie odkręcał , niestety końcówka ze ściągaczem jest zerwana . Pytanie WOODYHAVEN ! co to jest i od czego ??. na pewno DEUTSCHLAND !.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od góry sygnatury wybite w rombie literka K i cyfra 14, oraz w owalu cyfry 966. wszystkie wkrętki do przewodów ciśnieniowych też mają sygnatury i tak:
wkrętka nr 1 w owalu cyfra 976 i w kole L3
wkrętka nr 2 w owalu WP5
wkrętka nr 3 w owalu cyfra 8 druga nieczytelna i w kole T3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Łazikując Katowickich lasach znajduję czasami porozrzucane części z II wojennych samolotów , niestety nie są to miejsca upadku samolotów a raczej wyrzucone detale i części w trakcie wojny lub po wojnie w trakcie sprzątania lotnisk lub zakładów produkujących podzespoły lotnicze. Niestety kompletnie nie wiem z jakich jest to samolotów.
I tak pierwszy detal to element sterowania samolotem . widać stalową rurkę zardzewiałą do której jest zamontowany element ruchomy aluminiowy . do tego elementu widać z końców są zamontowane linki sterownicze a po środku były zamontowane dwie rurki ( jedna jest pełnej długości)które za pewnie były zamontowane do lotek lub sterów samolotu . niestety praktycznie brak sygnatur . tylko na jednej rurce jest wybite kilka cyfr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i następne detale znalezione w lesie . przy czym jeden detal to wiem że niemiecki do wężyków z napisem ARGUS NW 8 - nie wiem czy to paliwowa końcówka czy jakaś olejowa lub ciśnieniowa. Oprócz tego są dwie śruby aluminiowe wewnątrz puste z 4 otworkami po bokach , jedną na zdjęciu widać a druga jest w pionie i ma sygnaturę literowo-cyfrową SP212C-13 oraz mikro sygnaturę którą rozczytałem pod mikroskopem w kole JBPL 2. następnie jest kulowy łącznik w który została właśnie wkręcona lub włożona taka śruba z otworkami. i ostatni to łącznik chyba ? ale wewnątrz gwintowany. Z jakich to może być samolotów i do czego to służyło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

następny detal wygląda jak jakiś chwyt amortyzatora . niestety mocno przepalony , alu się łuszczy . ale coś tam z sygnatur widać mimo zniszczeń . jest na odlewie odlany nr trudno czytelny Prawdopodobnie BS lub SS i prawdopodobnie nr 260?-190 następnie w kółku cyfra 1 znak odlew . Sygnatura wybita w kole O.K. i cyfra 13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu widzimy jedną cewkę sekcji kompletną razem z kapturkiem trójkątnym z góry druga od lewej" w tym trójkątnym kapturku wyprowadzenia są pod kątem i kończą się płaskimi blaszkami jak zaznaczyłem czerwoną strzałką nie dotykają trzpienia na środku cewki , wygląda jakby iskra wewnątrz przeskakiwała" . teraz jaki to samolot i co to jest do czego służy w samolocie ??. Sugeruję że jest to z amerykańskiego samolotu , powód banalny , mimo że nie ma żadnych sygnatur zachowały się dwie śrubki montażowe z krzyżowym otworem do przykręcania !! . a śrubki takie były patentem amerykańskim opracowanym w trakcie II wojny światowej i tylko przez nich używane co zaznaczyłem niebieskimi strzałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie