Logo
   ODKRYWCA - Strona główna
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Forum: Identyfikacja (bez numizmatów)
 
[*] Powrót do głównej strony tego forum

- ikonki przy nicku oznaczają ilość ostrzeżeń które otrzymał użytkownik (czerwona oznacza blokadę logowania w serwisie)
Temat: Kto napisał: Dodano: 
bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 00:23:00

witam
czy wie ktoś może gdzie i jakie punce znajdują się na bagnecie MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
dzięki i pozdrawiam

 Linki sponsorowane
RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 09:41:00

Co tam punce! Przedtem napisz gdzie znajduje się taki bagnet ?

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 09:46:00

http://arkady.i365.pl/bagnety_pl/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=32
tu tez nie widzieli :)
pozdr.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 10:20:00

to jest mój ma numer 11844 i ruskie P "priom"

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 10:22:00

priom

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 10:23:00

i numer

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 11:08:00

O kurde balans !

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 11:09:00

Uważajcie na kopie!

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 12:04:00

jest to sztuka zdjęta ze strychu statego domu w beskidzie niskim przez mojego kuzyna podczas rozbiórki , male jest prawdopodobieństwo że jest to kopia , poza tym żeby zrobić kopie trzeba mieć oryginal

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 12:34:00

Gratulacje niezwykle żadkiego fantu ;)

Pozdrawiam QB@

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 12:56:00

Jeżeli faktycznie oryginał pozyskany ze strychu, to wart jest conajmniej kilku tysięcy PLN.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 13:15:00

Nie twierdzę że ten egz. to kopia - wiem tylko że się zdarzają. I żeby zrobić kopię nie trzeba mieć wcale oryginału :) wystarczą dobre rysunki czy zdjęcia...

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-20 22:58:00

Witam.Koledzy eksperci ,szepnijcie coś więcej o tym scytyjskim cudzie.Mnie też zatkało.Albo dajcie jakiś link, please.
pozdrowienia

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-21 06:21:00

Witam . Ostatnio był na jednej z giełd za jedyne 200zł . Pozdr.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-22 17:58:00

koledzy może ktoś zna stronkę ze zdjęciami "scyta" ?

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 01:47:00

Walec

Mogl bys wrzucic wiecej zdjec m.in. fotki oznaczen ?

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 12:34:00

01dalton

Jak bys widzial Scythe originalnego nawet wykopka to Ci dam za niego dwa razy tyle. Ale musi byc originalny a nie postarzony.

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 13:03:00

na allegro tez byl poszedl za okolo 4 stow ale byl w gorszym stanie a sprzedajacy twierdzil ze wykopek

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 13:18:00

Lipy starzone i tyle.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 19:13:00

Witam . Smuga 79 jak by ten scyt był orginalny to bym go od razu kupił na te 200zł , niestety jest to kupa jakich wiele pojawiło się na naszym rynku- i zgadzam się z acerem że to lipa i tyle . Pozdr.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 21:01:00

witam panowie
na jakiej podstawie twierdzicie że jest to kopia?

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 21:17:00

Co wy panowie! Oryginał. Nasze podruby od srodka byly idealne. Gratuluje tak pięknego fanta.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 21:35:00

ja nadal jestem sceptyczny... dobrze by było jakby wypowiedział się jakiś spec od bajonetów :)

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-23 21:49:00

Techniki podrabiania bagnetów poszły teraz tak do przodu, że niejednokrotnie nie sposób rozróżnić by było co oryginał a co nie. Tu co gorsza, niewiele jest dostępnych zdjęć niewątpliwych oryginałów, w stanie magazyn, nie podrdzewiałych wykopków. Z pewnością mintowe stany są gdzieś w bardzo poważnych kolekcjach, ale te rzadko bywają upubliczniane. Wytworzenie obecnie takiego bagnetu i odpowiednie przystarzenie jest technicznie bardzo proste.
Tak więc w praktyce nie ma możliwości zweryfikowania co faktycznie znalezione czy wykopane ma być oryginałem.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 11:55:00

a znacie kogoś takiego , kto mógłby posłużyć za experta bo pisłem do kilku osób ale jak na razie nie dostałem odpowiedzi

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 14:51:00

Witam

Eksperta do wyrazenia opini czy eksperta do wyprodukowania kopii ?

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 15:31:00

zakładajc ten wątek miałem nadzieję że dowiem się czegoś o tym bagnecie bo zbieram je już kilka lat i jak na razie nie miałem okazji go zobaczyć ,nie twierdziłem i nie twierdzę że nie może być on kopią lecz z okoliczności w jakich został znaleziony na to nie wskazują ,w książkach które posiadam też prawie nic o nim nie pisze a już napewno nie ma wzamianki o puncach i numerowaniu stąd moje pytanie bo chcę się upewnić czy jest to kopoa czy oryginł

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 15:39:00

Jeżeli został znaleziony tak jak piszesz ,to możesz być spokojny o jego autentycznośćno...no chyba ,że chodzi o potwierdzenie bajki ,żeby na allegro mieć alibi :)

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 15:52:00

Ciekawe tylko czy kuzyn go znalazł czy tworzy bajeczkę :)

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 16:20:00

ja jestem przekonany o jego autenyczności ,poza tym nie zamierzam go sprzedawać, a to opinie niektórych z Was zburzyły mój spokój

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 16:36:00

No to co się przejmujesz ? to znaczy ,że jest autentyczny i bardzo bardzo rzadki.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 16:48:00

Walec

Dla mnie to to jest kopia wykonana moze nawet w tym roku.

Scythe to bardzo rzadki bagnet, widzialem w moim dosc dlugim zyciu kolekcjonerskim juz cztery o ktorych moge powiedziec ze byly originalne i dwa razy tyle kopii.

Na ebayu kopie tego bagnetu chodza po 500$ za sztuke - nie widzialem jeszcze tam orignalnego - chodz na poczatku szly po ponad 1000$. Sprzedajacy zawsze odpisywal ze "nie jest pewien ale tyle dobra kopia jest warta" :)

Mozesz sobie go spokojnie powiesic na scianie 99% kolekcjonerow na swiecie nie pozna roznicy :)

Duzo dales ?

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 16:58:00

dostałem za darmo

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 17:16:00

Masz bardzo zdolna rodzine ;)

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 17:24:00

smuga 79
czy te które widziałeś i był włedług ciebie oryginalne były puncowane i numerowane , czy w tych miejscach co mój

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 19:55:00

smuga 79
skoro jesteś fachowcem od bagnetów za wschodniej granicy to co powiesz na to ,też tą gapę nabiła moja zdolna rodzina w garażu

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 22:05:00

Walec

To nie jest gapa tylko to co na zdjeciu.



Znak firmy z Izewska sprzed 1928r.

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 22:10:00

Niemcy bili oznaczenia ale w okresie pierwszej wojny na Mosinach - orla

Nie spotkalem Mosina z waffenamtem

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-24 22:22:00

Walec

A wiesz co oznacza to oznaczenie z prawej strony ?
Z lewej bardzo nietypowy Priom.

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-25 17:28:00

smuga 79
z przykrością dla siebie chyba muszę przyznać Ci rację co do tej gapy , faktycznie po bardzo dokładnym obejrzeniu możliwe jest że jest to punca iżewska , chociaż mam taki z ładnym , wyrażnym biciem to chyba chciałem w tym egzemplarzu widzieć gapę (to przez to nierównomierne bicie,szczególnie dolna część ), poza tym moja punca jest inna niż ta której zdjęcie wysłałeś, napisz jeszcze co dyskryminuje według Ciebie mojego scyta " jako oryginał
pozdrawiam
ps.
zdjęcia tej "gapy" oglądali autorzy polularnych dzisiaj pozycji o bagnetach i żeden nie ukierunkował mnie na puncę iżewska, były opinie że może to być koślawo nabity tulski młotek

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-25 18:52:00

Walec

To jest na 100% punca Izewska.
Jak mozesz to wyslij mi swoja punce Izewska chetnie zobacze.
Ja widzialem juz trzy rozne bicia Izewska.
Waffenamt by mial rowne boki a tam wyraznie z prawej strony widac strzalke.

Jeszcze sie taki nie urodzil zeby wszystko wiedzial. Punca Tuly jest zupelnie inna.

Niestety nie moge Ci napisac jakie sa roznice miedzy originalem a Twoim Scythe bo "oszusci obserwuja"

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-26 21:03:00

witam
chyba muszę przyznać rację smudze 79 co do oryginalności tego "scyta" , dostałem podobne informacje z innych żródeł
,zostawię go sobie bo może to jakaś eksperymentalna do kwadratu wersja bo znalazłem zdjęcia oryginału i są pewne rónice , kuzyn i 2 litry które dałm do odstrzau.
pozdrawiam

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 14:33:00

WITAM
znalazłem oryginał w dessie ,cena kosmos w przeliczeniu na nasze 7500 zl

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 14:44:00

...a dziś na wrocławskiej giełdzie za 380zł... Piotrek

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 14:55:00

ale co kopia czy oryginał?

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 15:43:00

Nie znam się na bagnetach, ale sprzedający miał ich znacznie więcej różnych modeli, więc pewnie laikiem nie był i nie chciałby za oryginał 400zł. Piotrek

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 19:00:00

Witam . Mosin scyt to bardzo , bardzo żadki bagnet więc nie wierzcie że nagle się tych bagnetów cudownie namnożyło.

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 19:35:00

Witam

Wrzuccie fotki to zobaczymy co to za cuda

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 19:45:00

witam
smuga 79 wyślę Ci fotki tego za 7500 zl na e-mail , wiesz dlaczego .
pozdrawiam

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 19:51:00

smuga 79
jak dojdą to napisz co o nim myślisz, w połączeniu z czym miał on służyć do cięcia drutu ?

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 20:47:00

Witam

Dzieki za fotkimm jest lepiej wykonany od Twojego - to tez kopia - wlasnie taka pojawia sie od czasu do czasu na ebayu.

Nozyce razem z bagnetem mocowane byly na karabinie i uzywalo ich dwoch ludzi.

Po 1905 roku panowala moda na nozyce do ciecia drutu w roznych armiach. Mozna o tym poczytac w "Brytish Patents" R. Evansa.

Jesli ma ktos jakies rzadkie rosyjskie i radzieckie bagnety do sprzedania to piszcie na maila. Interesuja mnie tez urzadzenia do ciecia drutu zakladane na Mosina, pochwy zdjecia zolnierzy z bagnetami. Zapraszam tez do dyskusji osoby ktore odwiedzaja ten watek - ponad 1000 odslon.

Pozdrawiam
smuga_79

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 20:58:00

smuga 79
ten egzemplarz ze zdjęć kosztuje 72000 rubli antykwariat daje gwarancję oryginalności

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 21:08:00

To prawie 7000zl, niezla sumka, moze sie trafi jakis nowobogacki i go kupi. To nic nie znaczy ze daja gwarancje.
Nie jeden antykwariat daje gwarancje zeby sprzedac towar

RE: bagnet MOSIN 1891/1916 tzw. "scytyjskim"
2008-03-27 21:25:00

a co jest z nim nie tak kształt czy punce?

Aby odpowiedzieć musisz się zalogować.









0.194
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.