konigsberg Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 26 Grudzień 2008 W ostatnim ,czasie w związku z moim bliższym zainteresowaniem pojazdem niemiecki, zacząłem szukać różnic pomiędzy nimi ,czekam na wasze spostrzeżenia..Oto moje:-wydłużony przód , w związku ze zmianą silnika na diesla (Tatra), jak również przedłużone zostały klapy silnika-zniknięcie yjka"(przednia część pancerza około 40 cm od początku pojazdu ,w sdkfz ,była jedną całością)-zmiana kątów pochylenia i przebudowa ,bocznych(zniknięcie bocznych schowków)i tylniej płyty pancernej(powrót do kształtu z wersji C)-pancerz górny,jak również uszczelnienie pojazdu (w związku z przystosowaniem go do warunków wojny chemicznej i poatomowej)-dodatkowe boczne otwory obserwacyjne(w związku z zamknięciem dachu"-zmianie uległy również detale takie ,jak oświetlenie , układ wydechowy ,chłodzenie silnika(otwory na przedniej płycie pancernej), filtr powietrza , piasty koła przedniego-jak opisałem wcześniej oryginalny silnik benzynowy Maybach 42 tukrm 100 km ,został zamieniony na dieslowski 120 konny silnik Tatry-pojazd otrzymał również nowe suche sprzęgłoto chyba wszystko co w tej chwili przyszło mi do głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konigsberg Napisano 26 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 26 Grudzień 2008 oczywiście nie widziałem też OT z nakładkami gumowymi na gąsinicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloki Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Hmmm... do 251 ausf.D OTka nie ma co porównywać, już tył nadwozia go dyskwalifikuje (w sdkfz skośny, w OT łamany). Najbliższa OTkowi jest wersja C, tylko trzeba by w nim troszkę powycinać blachy.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konigsberg Napisano 27 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 27 Grudzień 2008 tę różnice już wypisałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j35 Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Najbardziej widoczna różnica to gąsienice .-: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiluś Napisano 27 Grudzień 2008 Share Napisano 27 Grudzień 2008 Zobacz jak Ot-ka przerobili w BBhttp://www.militaria.bielsko.com.pl/park2.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 - całkowicie nowe gąsienice- koła napędowe- całe nadwozie wyżej niż w 251"- dodatkowa płyta pancerna pod dziobem" osłaniająca przednie zawieszenie, której nie było w 251"- błotniki kół przedich w OT są poniżej dolnej krawędzi bocznych-górnych płyt osłanijących silnik, w 251" powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trooper85 Napisano 28 Grudzień 2008 Share Napisano 28 Grudzień 2008 Jeszcze linka zapomniałem dać:http://www.sdkfz251.com/index.htmlmiłego przeglądania :)Zdrów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konigsberg Napisano 28 Grudzień 2008 Autor Share Napisano 28 Grudzień 2008 te strone znam ciekawa ,ale roznic zbyt wiele nie wypisali... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
advertus Napisano 7 Luty 2009 Share Napisano 7 Luty 2009 251 muzeum w Banskiej Bystrzycy (z przodu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
advertus Napisano 7 Luty 2009 Share Napisano 7 Luty 2009 z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.