Skocz do zawartości

HS3 Problem


panzerkris

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następujaco. Zauważyłem że po ok 30min szukania wykrywacz się wzbudza. Przycisk strojenia do gruntu przestaje spełniać swoją funkcje tzn nawet po dostrojeniu po chwili zaczyna się piszczenie. Czasem na parę minut da się ustroić sygnał wiodący, ale problem wraca z powrotem. Dodam że zauważyłem spadek zasięgu. Saperkę widzi" z ok 40cm. Czy ktoś się spotkał z takimi objawami?
Ps: Byłem u Pana Henryka, nie wykazał większej inicjatywy i powiedział że jest wszystko dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższy post jest odpowiedzią na pytanie :
- dlaczego firmowe wykrywacze nie mają trybu statycznego?

No właśnie dlatego aby nie było takich problemów.

Co to znaczy że: wykrywacz się wzbudza"?
Nie wzbudza się tylko zmienia się poziom sygnału.To właściwość trybu statycznego.
Co to znaczy że: Przycisk strojenia do gruntu przestaje spełniać swoją funkcje tzn nawet po dostrojeniu po chwili zaczyna się piszczenie."
Jak to nie spełnia swojej funkcji, kiedy napisano że na chwilę jest dobrze, potem pojawia się sygnał.

Nie wykluczone, że wykrywacz ma jakąś usterkę, ale należy do tego inaczej podejść. Jednak jeżeli do 30 minut utrzymuje ustawiony poziom, to raczej rewelacja.

Zabieram tu głos, bo taka sytuacja dotyczy również moich wykrywaczy.
Tryb statyczny nie jest stosowany w wykrywaczach firmowych, a jeśli jest to ma skomplikowane układy stabilizacji.
My ambitni polscy wytwórcy sprzętu dajemy tę funkcję, a używanie trybu statycznego zmusza do przestrzegania określonych reguł, kto umie z tego korzystać jest zadowolony.

Proponuję koledze przyjrzeć się dobrze zachowaniu wykrywacza, przede wszystkim porównanie jak się zachowa z wykorzystaniem trybu AUTO.

Pozdrawiam
W.W.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za mało i bardzo ogólnie napisałeś - ciężko się do tego jakoś odnieść. Mimo wszystko może być jednak wada sprzętu, tyle, że ujawniająca się w polu, po jakimś czasie. Albo to kwestia warunków.

Przede wszystkim, smętek jest nowy czy to się stało po jakimś dłuższym okresie normalnej pracy?

Jesteś pewny baterii? Nawet świeże mogą dać w kość.

I przede wszystkim w jakich warunkach terenowych to się dzieje - chodzisz w terenie wilgotnym czy suchym? Może to wilgoć?

Niezależnie, czasami może być tak, że smętek nie da się prawidłowo dostroić do gruntu, bo taki jest teren. I nic się z tym nie da zrobić. Ale w takim przypadku to sprzęt świruje od samego początku po strojeniu, a nie po pół godzinie.
Wtedy lekiem jest praca w trybie dyskryminacja z ustawieniem minimalnego poziomu dyskryminacji - tak pomiędzy zerem a jeden. Na zasięgu się bardzo niewiele traci i można chodzić.

Auto jest wygodne, ale bardzo płytkie - w zasadzie nadaje się do szukania płytkiego koloru w terenie mało zaśmieconym żelastwem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smętek ma już pare lat i kilkadziesiąt wypraw w teren. Sytuacja ma miejsce od paru wypadów. Baterie sprawdzałem na właczonym detektorze i ich suma to trochę powyżej 9v, czyli OK. Od samego początku chodzę w trybie z ręcznym strojeniem do gruntu.
Nie bardzo można to opisać innymi słowamy, ale od początku. Włączam wykrywacz,ustawiam sygnał wiadący, stroję do gruntu i szukam. Obecnie po dokonaniu powyższych czynności sprzet się szybko wzbudza, guzik reset jak by nie reagował. Tak to wygląda... Dzisiaj rozmawiałem z p. Henrykiem i ma udostępnić mi cewkę do testów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy, skoro nie było, a się pojawiło przy leciwym sprzęcie, to jeśli już to bardziej mi to wygląda na uszkodzenie elektroniki niż na cewkę, choć to też tylko gdybanie... Sprawdzisz cewkę i się okaże.

Ale tak dla porządku - chodzisz z przełącznikiem ustawionym na 'AllMetall' czy na 'Dyskryminacja'?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zwróć uwagę jak chodzisz, jak zaczyna Ci świrować, czy nie przełączyły Ci się ustawiania. Mi też się tak działo, nie widziałem, co się dzieje, póki nie zauważyłem że przełączniki palikowe czasem od otarć o kurtkę czy gałęzie przełączają się, normalna sprawa. Wtedy wykrywacz inaczej reaguje. Z Dyskryminacji potrafi przełączyć się na Grunt lub na automat z manualna. Ratuje spokój i sprawdzenie ustawień zanim zacznie się kręcić :). A druga opcja, to zmieniają się właściwości gruntu lub z czystego przechodzisz w bardziej zaśmiecony. Ja chodzę z dyskryminacją na nieco wyżej niż 4, tedy dopiero wykrywacz nie wychwytuje zardzewiałych gwoździ, poniżej tego wyłapuje je.
Ja bym nie panikował, tylko jeszcze popróbował w terenie, najlepiej w innym ,nie tym samym.

Napisz jak poszło. Ciekaw jestem czy sie udało wyeliminować usterkę".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie