Skocz do zawartości
  • 0

niemiecki samolot


matt_13

Pytanie

Witam. Przepraszam za ponowne założenie tego tematu, ale tamten został zamknięty więc nie zawiąże się dyskusja. Wnioskuję więc o zamknięcie tamtego.

Z ziemi wyszło trochę elementów samolotu niestety były to w zdecydowanej większości aluminiowe blachy. Żadnych tablic znamionowych. Jedyny napis jaki się pojawił to na kawałku o długości ok. 16 cm i grubości ok. 5 cm.

kod tam zapisany to:
603-547-?01 e" - pod znakiem zapytania kryje się 4/2/8/3 - bardzo trudno powiedzieć.

Na szczęście znalazłem jeszcze na miejscu łuskę od MG 131 - to pozwala zakreślić krąg poszukiwań.

W następnych postach opublikuję więcej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Ale Ty masz wiedzę na ten temat :) Tak podejrzewałem, że ten element może być jakimś tropem. Powinienem dać wtedy jeszcze jedno zdjęcie, byłoby Ci prościej. Jak widać na zdjęciach klosz jest urwany. Zachował się jednak spory fragment wewnątrz. Tak przynajmniej mi się wydaje, że to jeszcze fragment klosza. Ma kolor wpadający w róż (jak guma balonowa), ale jak się podrapie wychodzi czerwony. Skoro w Gustavie były tylko klosze białe, to chyba teraz już mogę (prawie) z pewnością stwierdzić, że to Kurfurst. O to mi chodziło :)

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam za ponowne założenie tego tematu, ale tamten został zamknięty więc nie zawiąże się dyskusja. Wnioskuję więc o zamknięcie tamtego.

Z ziemi wyszło trochę elementów samolotu niestety były to w zdecydowanej większości aluminiowe blachy. Żadnych tablic znamionowych. Jedyny napis jaki się pojawił to na kawałku o długości ok. 16 cm i grubości ok. 5 cm.

kod tam zapisany to:
603-547-?01 e" - pod znakiem zapytania kryje się 4/2/8/3 - bardzo trudno powiedzieć.

Na szczęście znalazłem jeszcze na miejscu łuskę od MG 131 - to pozwala zakreślić krąg poszukiwań.

W następnych postach opublikuję więcej części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Jeśli mogę się trochę pomądrzyć (w razie czego proszę przyprowadzić mnie do porządku) - na załączonym powyżej schemacie widać, że w deklu nr 5 wejście na klucz jest usytuowane asymetrycznie. Wydaje mi się, że to jest chyba takie coś jak na tej aukcji (może nawet to):
https://www.ebay.ie/itm/Luftwaffe-teile-Zu-Auf-Deckel-Me109-He11-Ju87-WK2-relic-k4/112775093187?hash=item1a41eb5bc3:g:4IsAAOSw881ZtJP2

Czy przypadkiem nie jest to nr 6 na schemacie?

Wydaje mi się, że to, co ja zamieściłem jest na tej aukcji:
https://www.ebay.de/itm/Flugzeug-Luke-Ju-87-Fw-200-Ju-88-He-111-Me-109-Luftwaffe-Stalingrad-Original/222828845311?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D49928%26meid%3D204605d7cce948d99dff5eadb76eb875%26pid%3D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D232668275987%26itm%3D222828845311&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Ewidentnie widać, że w mojej części też była ta kryza dookoła wewnątrz. Układ nitów też się zgadza i wymiar szacunkowo też. Ten mechanizm z pewnością nie służył do przełączania czegoś tylko do otwierania, bo po przekręceniu klucza zęby chowały się do środka.

Mam też pytanie wykraczające poza artefakty. W jaki sposób mogę dotrzeć do bazy zestrzelonych niemieckich samolotów wraz z miejscem? Dotarłem tylko tu: http://www.luftwaffe.be/
Mam wrażenie, że to wierzchołek góry lodowej.

Trzeci dzień już na zmianę w dzień szukam - wieczorem czytam. Już mi się ten BF - 109 przyśni :) Dziś typowych elementów brak, prawie same blachy.

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świadkowie pamiętali, że w czasie wojny samolot spadł w okolicy, dostałem dość dokładną lokalizację. Teren odległy od domostw, wolny od śmieci. Chmura obiektów o dużej powierzchni jednak skupiona. Mówiono mi też, że to niemiecka maszyna, ale wiadomo jak ktoś nie pamięta typu, to do tego również nie podchodziłem ze 100% pewnością. Identyfikację samolotu potwierdza łuska z MG 131, same lekkie metale. Może 2 elementy żelazo/stal.

dodaję jeszcze foto bezpiecznika 6A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, na wtyczce jest jednak napis: 6 MIN 265 11 b"

3. Zdaje mi się, że części jakiegoś wskaźnika. 1. element plastikowy z obrotową jakby wskazówką. Z tyłu największy napis to Pr 5160" usytuowane na górze. Jest też jakby logo: 70 i pod spodem jakby MA i przewrócone pod spodem mniejsze s. Nie dam rady zrobić zdjęcia, jest za małe. Krążek ten pasuje do drugiego elementu, który leżał może z 30 cm obok. Metalowy z uszczelką dookoła. Jedyne z oznaczeń co mogę dostrzec to logo Busch-Jaeger.

Jeśli ktoś coś kojarzy proszę o podpowiedzi. Teraz mam przymusowy odwyk od wykopków.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Znalazłem coś, co chyba pomoże w identyfikacji. Klapka od zapłonu 1B100 (Fl. 21211). Choć nie wiem czym różni się od Fl. 21212. Tę moją odchylało się na prawo. W internecie widziałem też takie, które odchylało się na lewo.

Moje pytanie brzmi, czy ten element jednoznacznie informuje mnie, że był to Bf 109 F/G/K (jak podano tutaj: http://www.germanluftwaffe.com/instrumente/katalog/schalter/zundschalter.htm)? Czy też montowano go również w innych typach samolotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za być może głupie pytanie, ale nie znam się na tym kompletnie. Mamy 2 fakty - samolot był wyposażony w MG 131 oraz podany jest kod części. Zakładasz, że część jest z DB 605, ale jeśli może to być też DB 603, to czym się sugerujesz stawiając na DB 605?

Oba silniki napędzały różne samoloty. Rozumiem, że typowanie Me bf 109 opiera się na wyważeniu lotki?

Oczywiście zakładam, że znajdę jeszcze coś, co może mnie naprowadzić, ale póki co ciekawość mnie zżera.

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie