Logo
   ODKRYWCA - Strona główna
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Forum: Pojazdy/Artyleria
 
[*] Powrót do głównej strony tego forum

- ikonki przy nicku oznaczają ilość ostrzeżeń które otrzymał użytkownik (czerwona oznacza blokadę logowania w serwisie)
Temat: Kto napisał: Dodano: 
Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:44:04

Otwieramy część 2 dotyczącą konserwacji pojazdów wydobytych z Pilicy

Link do konserwacji cz. 1
http://odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=747091#1874045

Link do wydobycia
http://odkrywca.pl/sdkfz-w-pilicy,746895.html#746895

" Lakier Sd.Kfz. 250 został już w większości zabezpieczony. Na konserwację wciąż czeka największy element, którym jest kabina pojazdu.
Silnik jest już zmontowany i czeka tylko na nowe obudowy pomp olejowych. Dla przypomnienia- oryginalne całkowicie się utleniły :(
Tymczasem wzięliśmy się za remont gąsienic, które w niemieckich pojazdach półgąsienicowych posiadały łożyskowanie wałeczkowe. W każdej klepce znajdują się dwa łożyska z kilkunastoma wałeczkami. Cała gąsienica składa się z ponad tysiąca elementów!
Jak się okazało, łożyska w momencie zatopienia pojazdu nie były nasmarowane. Niestety, uszczelniacze nie wytrzymały ciśnienia kilkudziesięciu centymetrowego słupa wody, przez co wewnątrz klepek znaleźliśmy wodę wraz z piaskiem z Pilicy. W efekcie byliśmy zmuszeni rozebrać każdą sztukę. Po o piaskowaniu okazało się, że prawie wszystkie są w tragicznym stanie blacharskim. Na zdjęciach przedstawiamy efekty naszej pracy. "

 Linki sponsorowane
RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:46:03

Gąsienica w elementach. Łącznie gąsienica Sd.Kfz. 250 składa się z około 7000 elementów !

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:47:26

Stare uszczelniacze

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:48:05

Bieżnia łożyska

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:48:41

Podkładki zabezpieczające przed dostaniem się grubych zabrudzeń

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:49:23

podkładki dystansowe

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:49:55

Szpilki

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:50:52

"pieski" mające zapobiec obracaniu się biężni łożyska względem szpilki

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:51:29

Nowe uszczelniacze w ilości 152 sztuki

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:52:30

Teraz trzeba ułożyć kilka tysięcy wałeczków !

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:53:07

Gąski już prawie skończone

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:53:40

Gąski już prawie skończone

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:54:15

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:54:45

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:55:13

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-02 16:55:45

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:14:52

Prace przy renowacji Sd.Kfz. 250 z Pilicy wciąż trwają. Wielkimi krokami zbliżamy się do finalnego montażu pojazdu.
Jacek Sienkiewicz, jako główny koordynator i wykonawca prac przy tym projekcie nie spoczywa na laurach. Na poniższych zdjęciach przedstawiamy efekty jego pracy- zakonserwowane i zregenerowane przednie zawieszenie transportera. Jedyne części które kwalifikowały się do wymiany to kalamitki smarownicze.
Kolejnymi elementami przygotowanymi do zamontowania są amortyzatory, w których wymieniliśmy jedno ramię, ponieważ oryginalne było zbyt skorodowane.
Aktualnie prowadzimy prace nad układem smarowniczym. Poniżej zamieszczamy zdjęcia, ukazujące stan zachowania rurek stalowych oraz aluminiowych "centralek" smarowniczych.
Nasz elektryk rozpoczął prace nad układem elektrycznym. Już teraz możemy zdradzić, że instalacja, którą zamontujemy w tym Sd.Kfz. będzie wyróżniała ten pojazd na tle innych restaurowanych pojazdów w kraju i na świecie. Ale o tym niedługo.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:15:59

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:16:28

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:17:04

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:17:29

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:18:06

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:19:01

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:19:31

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:20:01

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:20:27

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:21:04

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:21:35

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:22:19

q

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:22:37

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-07 07:23:04

1

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-18 19:45:19

http://www.facebook.com/...photos/a.578175622314281.1073741825.578175578980952/963525187112654/?type=3&theater
Są jeszcze lepsze smaczki ale to kiedy indziej :P
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-18 19:49:30

Hahah. Przypadkiem tam przechodził. Z tragarzami.

:)

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-18 19:52:35

No , i przypadkiem ostukiwał w korycie Pilicy a potem , przypadkiem , pojazd wlazł se w brzeg. Może go to ostukiwanie bolało i sie schował?(ten pojazd?)
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-18 21:31:47

Jacek tak właśnie mogło być jak piszesz, pojazd leżał sobie spokojnie w korycie rzeki nie niepokojony przez nikogo ponad pół wieku, odwykł od ludzi, no zdziczał po prostu, a tu nagle nadjeżdża wagon restauracyjny i zamiast pogłaskać zagadać do pojazdu spróbować go delikatnie oswoić, wyjmuje z zanadrza kij a może i pręt jakowyś stalowy i rozpoczyna ostukiwanie - wcale się nie dziwię że pojazd przerażony wziął i zakopał się w brzegu, druga hipoteza brzmi: to nic przyjemnego dla żadnego pojazdu być stukniętym przez wagon(pkp robi o tym liczne filmiki edukacyjne przestrzegające przed kontaktem pojazdów z lokomotywami i wagonami) może i ten pojazd o tym słyszał i wolał się skryć w brzegu i nie ryzykować myśląc że wstępne ostukanie będzie wstępem do staranowania...

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-18 21:53:37

A niby skąd miał usłyszeć? Ktoś mu doniósł? Wystraszył sie że sie zarazi pryszczami i tyle.Pozbądź sie takich pryszczów.
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-19 20:18:55

Jak wiadomo "ostukiwanie" wraku leżącego metr pod dnem i w wodzie o głebokosci 1,5 m i bystrym prądzie rzeki to ciężki kawałek chleba.
http://www.facebook.com/...photos/a.578175622314281.1073741825.578175578980952/964234047041768/?type=3&theater
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-19 20:47:06

Czyli, według tego ostatniego papieru sądząc, pojazd był wówczas obstukiwany nielegalnie i bez wymaganych zgód?

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-19 20:52:30

Oskarżasz Piotrusia o nielegalne "ostukiwanie" ??????????????
Trafisz do sądu jak nic.
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-19 20:54:08

Pytam tylko.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-19 20:56:22

Ja zadałem w internecie kilka pytań i jak skończyłem????????????
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:22:23

Prezentujemy Państwu kable w oplocie z PRAWDZIWEJ bawełny. Słowo "prawdziwa" ma tu kluczowe znaczenie. Okazuje się, że większość (jeśli nie wszystkie) kabli na rynku, które rzekomo są w "oplocie bawełnianym", w rzeczywistości są przewodami z tradycyjną izolacją, pokryte tanią nicią poliestrową (sztuczną). Nasze kable pokryte są naturalną 100% bawełną! Oplot wykonywany jest technologią niemal identyczną do tej wykorzystywanej podczas II Wojny Światowej. Zgodnie ze sztuką, na wysokiej jakości miedziany kabel z cienką izolacją, nanoszony jest 100% bawełniany oplot, a na koniec cienka wierzchnia warstwa izolująca.
Pierwszym sprzętem, w którym wykorzystamy nasze przewody w oplocie bawełnianym będzie Sd.Kfz. 250. Instalacja wykonana w ten sposób jest najbardziej zbliżona do oryginału i będzie odróżniała ten pojazd od większości odrestaurowanych egzemplarzy na świecie. Należy wspomnieć, że koszt wykonania takich kabli jest kilkukrotnie wyższy. Jednak biorąc pod uwagę, że remontujemy sprzęty unikatowe, można przymknąć oko i sprawić, że instalacja elektryczna będzie odrestaurowana o klasę wyżej :) Kable będziemy wykonywać w wielu różnych kolorach i przekrojach. Zainteresowanych podniesieniem jakości renowacji swoich pojazdów zachęcamy do kontaktu w prywatnej wiadomości ;)
PS: W bardzo prosty sposób można odróżnić oplot bawełniany od poliestrowego. Należy przypalić końcówkę kabla zapalniczką. Kable w oplocie poliestrowym zaczną się topić, natomiast w oplocie bawełnianym zwęglą się zostawiając pył. Wszystko widoczne jest na ostatnich dwóch zdjęciach.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:22:39

`

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:22:51

`

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:23:02

`

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:23:12

`

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-21 22:24:10

`

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-01-22 21:22:44

Chrońmy polskie lasy przez stosowanie bawełnianego oplotu na kablach.
Pozdrawiam

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-02-24 20:45:40

Nareszcie rozpoczęliśmy montaż wanny do Sd.Kfz. 250! Planujemy zmontować film z całego procesu kompletacji pojazdu. Poniżej przedstawiamy kadr z kamery obserwującej nasze zmagania :-) W kilku następnych postach postaramy się nadrobić zaległości w aktualizowaniu zdjęć z prac nad Sd.Kfz. 250 wydobytym z Pilicy

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-03-25 16:51:44

Zdjęcia przedstawiające nasze działania przy konserwacji zwolnic Sd.Kfz. 250, wydobytego z Pilicy. Prace polegały głównie na oczyszczeniu i konserwacji lakieru. Wymieniliśmy jedno łożysko na wałku atakującym i jedno na wałku wyjściowym. Bieżnie tych dwóch łożysk zwyczajnie skorodowały. Ponadto wymieniliśmy uszczelniacze oraz podkładki zabezpieczające nakrętki. Zwolnice są już zamontowane i gotowe do instalacji układu hamulcowego. Prace nad zwolnicami wykonali Tomasz Zieliński oraz Jacek Sienkiewicz

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-03-25 16:52:20

d

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-03-25 16:52:40

f

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-03-25 16:53:00

f

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-03-25 16:53:21

f

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-01 15:03:08

W dniu dzisiejszym rozpoczęliśmy montaż wahaczy!

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-17 01:44:13

..

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 11:58:28

Konserwacja Zbiornika Paliwa Sd.Kfz. 250 wydobytego z Pilicy. Czyszczenie wnętrza zbiornika przy użyciu nakrętek M6 i betoniarki :) Najprostsze metody zawsze zdają egzamin !

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 12:00:03

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 12:01:59

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 12:04:05

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 12:05:07

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 20:08:28

Brawo panowie! Potrzeba jest matka wynalazku. Betoniarka cudowne rozwiązanie.... Szacun dla fachowców. Kocham polaków za proste i skuteczne rozwiązania.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-04-26 22:21:11

Metoda skuteczna i stara jak świat. Stosowałem nie raz przy zbiornikach motocykli.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:45:07

Nareszcie przystąpiliśmy do montażu dyferencjału w Sd.Kfz. 250!!!
Tak odpowiedzialne zadanie osobiście realizuje współwłaściciel Panzer Farm Stanisław Kęszycki oraz główny mechanik Tomasz Zieliński :-)
Kolejnym etapem będzie montaż układu napędowego do pojazdu!

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:45:20

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:45:51

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:46:10

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:46:29

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:46:48

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:47:06

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:47:29

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:47:47

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-04 13:48:23

.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-26 21:37:37

Skrzynia biegów z Sd.Kfz. 250 podczas montażu !

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-26 21:38:17

Tajemniczy mechanizm

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-26 21:45:31

Pompa olejowa do silnika Maybach. Korpus został od nowa wyprodukowany.

Mijający weekend był bardzo pracowity. Działaliśmy na trzy fronty.
Jedna ekipa po spasowaniu elementów dyferencjału Sd.Kfz. 250 przystąpiła do ostatecznego montażu skrzyni biegów!
Pan Bogdan, nasz mistrz frezarki i tokarki, zajął się pasowaniem nowo wyprodukowanych pomp olejowych do silnika 250-tki. Korpusy pomp były ostatnim ogniwem uniemożliwiającym ostateczne zamknięcie miski olejowej i próbę silnika Maybach.
Ostatni mechanizm nad którego rozbiórką pracowaliśmy zostawiamy Wam do rozpoznania

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-27 09:52:37

Ale przecież ta tajemniczy mechanizm to inna bajka :)

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-27 10:08:52

Tiger 1 hydraulic traverse unit.

RE: Sdkfz w Pilicy - konserwacja part 2
2017-11-27 10:34:17

Tajemniczy mechanizm.
http://tiger1.info/EN/Turret-hydraulic-gearbox.html

Aby odpowiedzieć musisz się zalogować.








0.020
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.