Skocz do zawartości

skrzynia biegów


waciak

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...
Panowie trochę rozczarowuje poziom tego forum - 2 tygodnie, 700 wejść, moja prośba była prosta identyfikacja skrzyni - jakieś konkrety lub ,,mocne przypuszczenia,, , proszę nie umieszczać mądrości typu warto bo można sprzedać albo o maselnicy(której tam nie ma jak ktoś ma oczy to widzi, że to wałek ze studni). Podbijam temat jako wciąż aktualny bo pochodzenie tej skrzyni nie daje spokoju moim odkrywczym pasjom . PS w kadłubie są 2 mosiężne śruby od oleju(kontrola poziomu oleju oraz spust)z biciem SHELL. Proszę ewentualnie o adres zagranicznego (niemieckiego forum gdzie można by umieścić takie zapytanie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waciak, nie tylko Ty masz 50 lat, bo ja także właśnie dobijam. Młody użytkownik to świeżak na forum, nie zaś małolat.
Może jakieś inne zdjęcia zapodaj (zwłaszcza z numerami czy charakterystycznymi napisami), może wymiary, liczba biegów, wyjście na wał itp co by ułatwiło osobom zainteresowanym tematem wpadnięcie na trop z jakiego to jest pojazdu.
Krytyka zwykle przynosi odwrotne skutki od zamierzonych.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waciak, podchodzisz zbyt roszczeniowo do tego forum (łagodnie mówiąc). Poczekaj cierpliwie. A jak nikt nie rozpozna (to też możliwe) to nie miej pretensji. Zdążysz jeszcze wystawić.
Dobrzy ludzie poradzili zabranie tej skrzyni ze złomu i dodanie zdjęć pokazujących z bliska charakterystyczne szczegóły.
Szacunek dla kolegów, którzy dojrzeli przy tej małej rozdzielczości napisy VERBUS na łbach śrub ;).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waciak po pierwsze zarejestruj się na forach zagranicznych, nasze forum jest niestety dobre na detale pochodzenia polskiego czasami radzieckiego i niektóre niemieckie, reszta świata to tu praktycznie zapytania bez odpowiedzi bo ludzi z konkretną wiedzą jak na lekarstwo. Ilość odwiedzin nie świadczy że zaglądają tu spece co znają się na temacie. Na moje wystawione do rozpoznania ponad 200 elementów pancernych zaledwie mniej niż 5 % została rozpoznana a i tak zaledwie przez 2 osoby które chciały sobie zadać trud pomocy. Co nie świadczy że mam jakieś pretensje do oglądających , po prostu takie są realia. Dlatego trzeba być zarejestrowany na podobnych forach niemieckich , angielskich , francuskich i jakichkolwiek innych , wtedy szanse rozpoznania detali diametralnie się zwiększają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waciak, wiekszość forumowiczów po identyfikacji dziekuje, lub piszą óg zapłać" i to jest miłe, ale pare razy zdarzyło mi się że mieli nawet to i w doopie, tak jaby sie to (identyfikacja) należała o tak".
Wracając do skrzyni szukaj w modelach przedwojennych Hansa -Lloyd, lub ewentualnie siostrzanych: Goliath lub Borgward.

Lub nawet jest to to:
http://veteran.auto.cz/bazar/inzerat/1954/

Pozdrawiam i napisz czy ostatecznie (za grosze) odkupiłeś ewdentnie przedwojenna skrzynie ze złomu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze Kilka spostrzeżeń i uwag na podsumowanie po analizie wpisów w tym wątku.
1. Nie jestem roszczeniowy i nie mam do nikogo absolutnie pretensji, nie domagam się nawet identyfikacji -- raczej szukam pomocy (na zasadzie można spędzić miesiąc w internecie ale po co jeżeli ktoś zna, widział taki przedmiot i może pomóc w rozpoznaniu albo naprowadzić.
2 Dla porządku jednak uważam, że pewnych wpisów można by uniknąć oraz świadczą one że czytający robią to nieuważnie, lekceważąco, zabierają głos nie na temat po prostu zaśmiecają wątek np a)2 krotna uwaga że pod spodem jest maselnica, która nie jest maselnicą (jeden zapis wyjaśniający ode mnie zresztą nie pomógł, zachwyt nad wzrokiem obserwującego , że wypatrzył bicia verbus na zdjęciach a to ja umieściłem tą informację w 3 wejściu mając skrzynie przed oczami i dając ten ślad jako krok do ustalenia producenta.Określenia młody , świerzak
b) można darować uwagi typu zdążysz wystawić, na pewno kupiłeś tanio (nawet na złomie panowie odkładaja takie rzeczy na bok po cenach , że tak powiem komercyjnych.)
tak jakby na forum działały same dziewice które szukając militariów nawet nie patrzyły w kierunku np zwłok junaka w stodole. (przerabiałem to przy okazji motocykli veteranów ten podział na handlarzy fe i tych cudownych facetów na swych cudownych rumakach mknących w dal) Wydaje mi się ,że sprawa prosta znalazłem, uratowałem sprzedałem często też wymieniłem, zainwestowałem w ten wąski dział który mnie interesuje( w moim przypadku gaz 69.)
c ) na koniec wszystkim którzy poświęcili czas na śledzenie wątku i pomoc w identyfikacji dziękuję -derkb ślad z Hansą obiecujący szkoda ,że nie ma zdjęcia z drugiej strony silnika myślę ,że wskazówką była by pompa hamulcowa.Inny forumowicz wskazał kierunek opel lata 30
Ps pokazałem zdjęcie skrzyni pewnemu zacnemu mechanikowi starszego pokolenia i on po sekundzie stwierdził opel blitz nie ma sygnatur bo wojenny sprawa wciąż otwarta. Pozdrawiam wszystkich (panowie od czołgów respekt żeby tak te żelazne puzle identyfikować jestem pod wrażeniem wiedzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego waciak, na linku który Ci podałem (jak na tacy) jest ta SAMA skrzynia biegów którą próbujesz zidentyfikować i jeśli wierzyc Czechowi jest do 6 cylindrowej Hansy.
To że dokrecana obudowa sprzęgła jest u CB żeliwan a u czecha aluminiowa świadczy jedynie o tym że masz skrzynie biegów nieco starszą lub do neco innego modelu Hansy (np cieżarowej 6 cylindrowej lub o pojemności 3500) lub o dziwo masz młodsza skrzynie biegów jak tę którą ma czech bo z roku np 1944 lub 1945 gdzie niemcy z powodów braków aluminium wszedzie gdzie się da zamieniali ten metal na żeliwo (koniec wojny patrz np. silnik DKW NZ 350 1938-1943 a silnik DKW NZ 350-1 1944-45, a całe zapasy aluminum w tych latach niemcy przeznaczali na samoloty)
Po pierwsze wystarczy spojrzec na na bok tych skrzyń... są identyczne również jak się przyjrzec to wajcha zmiany biegów - mocowanie tej wajchy są identyczne.
Jak tak łopatologicznie trzeba zwracać Ci uwage to nigdy jej nie zidetyfikujesz...Skrzynie do opla zawsze były sygnowane znakiem opla jak i inne częsci do opli... Njstarszy mechanik w polsce jesli nie miał w reku takiej skrzyni to jego wiedza wtym temacie jest taka sama jak księgowej...
Ja wiecej siedzę w przedwojennych Fiatach bo takiego mam i w zasadzie w poszczególnych latach produkcji (czasem co roku czasem co np. 3 lata coś zmieniali/udoskonalali....więc czesci nie sa w 100% identyczne dla tego samego modelu z roznych lat produkcji.
pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1). wybierak skrzyni biegów-wajcha -mocowanie u czecha dół tego elementu zasłonięte jakąś szmatką ale jak sie przyjżec tez ma kształt krzyża"
2). bok skrzyni 2 nadlwey półokragłe jedno nad drugim (zapewne na zębatki)
oraz 3 łożyskowania" pod jakies wałki - ten sam układ.
3). to że u czecha jest reczny hamulec na wał - widac że element dokrecany lub różnie mógł byc stosowany w zalezności --> patrz post wyzej...(to samo dotyczy sprzegła/obudowy sprzegła ---> element dokrecany patrz post wyzej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie