Skocz do zawartości

Tak wygląda transport wojska w Polsce. Żołnierze wściekli


Rekomendowane odpowiedzi

http://www.o2.pl/artykul/tak-wyglada-transport-wojska-w-polsce-zolnierze-wsciekli-6190971564574337a

Tak wygląda transport wojska w Polsce. Żołnierze wściekli

W sieci pojawiło się nagranie pokazujące, jak w praktyce wygląda relokacja polskiej armii. Na nagraniu widać, jak pociąg powolnie ciągnie się po starych, używanych okazjonalnie torach. Z nieklimatyzowanych wagonów przez okna wystają żołnierze, którzy na widok kamery dają upust swojej dezaprobacie. "Je**ć kolej. Je**ć PKP - krzyczą.

- Pociąg wojskowy z Warszawy Rembertowa do Leszna Górnego po pierwszym tego dnia, ponad godzinnym postoju na stacji Żukowice rusza mozolnie do przodu. ST43-365 nie dał rady podjechać pod wzniesienie i utknął w okolicach budynku stacyjnego. Po 40 minutach na pomoc z Głogowa przyjechała klasyczna SM42, która na wiele się nie zdała - takim opisem sytuacji, jaka zastała wojskowych rozpoczyna się zamieszczony w sieci film.
- Pociąg co prawda drgnął do przodu, ale już po kilku kilometrach a w okolicy stacji Nielubia po raz kolejny utknął w trawie blokując tym samym przejazd na ruchliwej drodze. Po morderczej walce maszyn - ST43-365 i SM42-967 na popychu oraz mechanika posypującego piachem cm po cm torów eszelon dotarł do Kłobuczyna. Tutaj stonka urwała się od składu i wróciła do Głogowa po następnego eszelona do Żagania, również na leszczyńskiej maszynie - ST43-340 - kontynuuje autor wpisu.

- Drugi eszelon choć o ok. 1/3 lżejszy też zaliczył podobną historię. Pociągi wracały z defilady wojskowej w której brały udział oddziały piesze i zmechanizowane, m.in. z 6. Brygady Powietrznodesantowej, 10. Brygady Logistycznej oraz 25. Brygady Kawalerii Powietrznej. Na defiladzie przemaszerowało także wojsko NATO-6130285597505153c), m.in. z USA, Kanady i Wielkiej Brytanii - czytamy dalej.
- Jeśli chodzi o sprzęt ciężki, to nie zabrakło wielu różnych pojazdów m.in. czołgów Leopard, PT-91 Twardy czy armatohaubice Dana i Krab. Warto nadmienić, że linia jest już prawie nieużywana i otwierana na specjalne okazje min. takie jak powyższe. Spotkać tutaj pociąg, a właściwie dwa i to na "Rumunach to rzecz niemalże nie do powtórzenia! Pozdrowienia dla wytrwałych żołnierzy i obsługi pociągu - kończy historię autor wpisu."


Post został zmieniony ostatnio przez moderatora Hebda 10:02 24-11-2017
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa:
Tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch - jak gorąco!
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
Już ledwo sapie, już ledwo zipie,
A jeszcze palacz węgiel w nią sypie.


Wagony do niej podoczepiali
Wielkie i ciężkie, z żelaza, stali,
I pełno ludzi w każdym wagonie,
A w jednym krowy, a w drugim konie,
A w trzecim siedzą same grubasy,
Siedzą i jedzą tłuste kiełbasy,
A czwarty wagon pełen bananów,
A w piątym stoi sześć fortepianów,
W szóstym armata - o! jaka wielka!
Pod każdym kołem żelazna belka!
W siódmym dębowe stoły i szafy,
W ósmym słoń, niedźwiedź i dwie żyrafy,
W dziewiątym - same tuczone świnie,
W dziesiątym - kufry, paki i skrzynie.
A tych wagonów jest ze czterdzieści,
Sam nie wiem, co się w nich jeszcze mieści.
Lecz choćby przyszło tysiąc atletów
I każdy zjadłby tysiąc kotletów,
I każdy nie wiem jak się wytężał,
To nie udźwigną, taki to ciężar.


Nagle - gwizd!
Nagle - świst!
Para - buch!
Koła - w ruch!

Najpierw - powoli - jak żółw – ociężale,
Ruszyła - maszyna - po szynach - ospale,
Szarpnęła wagony i ciągnie z mozołem,
I kręci się, kręci się koło za kołem,
I biegu przyspiesza, i gna coraz prędzej,
I dudni, i stuka, łomoce i pędzi,
A dokąd? A dokąd? A dokąd? Na wprost!
Po torze, po torze, po torze, przez most,
Przez góry, przez tunel, przez pola, przez las,
I spieszy się, spieszy, by zdążyć na czas,
Do taktu turkoce i puka, i stuka to:
Tak to to, tak to to , tak to to, tak to to.
Gładko tak, lekko tak toczy się w dal,
Jak gdyby to była piłeczka, nie stal,
Nie ciężka maszyna, zziajana, zdyszana,
Lecz fraszka, igraszka, zabawka blaszana.


A skądże to, jakże to, czemu tak gna?
A co to to, co to to, kto to tak pcha,
Że pędzi, że wali, że bucha buch, buch?
To para gorąca wprawiła to w ruch,
To para, co z kotła rurami do tłoków,
A tłoki kołami ruszają z dwóch boków
I gnają, i pchają, i pociąg się toczy,
Bo para te tłoki wciąż tłoczy i tłoczy,
I koła turkocą, i puka, i stuka to:
Tak to to, tak to to, tak to to, tak to to!…
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W latach osiemdziesiątych, już jako rezerwista kilkukrotnie zaliczyłem taki kolejowy wyjazd na poligon w Toruniu. Podróżowało się wagonami klasy „KL”. Jakiś dowcipniś rozwinął ten skrót jako „kryty ludzki”. Niczym się nie różnił od tego jaki można zobaczyć w którymś początkowym odcinku pancernych. Dobrze było jak się trafił wagon z wc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie pułki z dech i 30 czasem 40 ludzi w wagonie.WC?Był komfort jak była dziura w podłodze.Latem drzwi były otwarte i sikało się przez drzwi.Grubszą sprawę także można było załatwić przez drzwi jak koledzy trzymali za ręce.Jak wracaliśmy z Tuczna takiego defekującego żołnierz OTK pracujący na torach plasnął w pośladki łopatą.Śmialiśmy się z wystraszonego że d....em semafor zahaczył.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz, u mnie jeżdżą Pendolino, nowe dworce są, nowe torowiska położone... Wiec przez te 26 lat coś nie do końca się niszczyło bo coś się po budowało... Problemem jest to, że PKP to takie drugie górnictwo dla tego biednego kraju...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/kolejowe-inwestycje-mon-2017--2018-85378.html

Kolejowe inwestycje MON 2017–2018

Na potrzeby wojska remontowana jest obecnie linia nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice w województwie lubuskim. Ministerstwo Obrony Narodowej przygotowuje się także do podjęcia działań na odcinku linii nr 410 pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawskiem w województwie zachodniopomorskim. Jeszcze przez rok prace toczyć się będą natomiast w Aleksandrowie Kujawskim, gdzie budowana jest rampa.
Kolejowe inwestycje finansowane z budżetu Ministerstwa Obrony Narodowej służą najczęściej obsłudze jednostek wojskowych, które z oczywistych względów leżą w pewnym oddaleniu od dużych ośrodków miejskich. Z tej przyczyny służące obronności działania mające istotny wpływ na kształt sieci kolejowej Polski są najczęściej spychane na margines debaty o zmianach infrastrukturalnych na kolei. Tymczasem obejmują niejednokrotnie odcinki o niebagatelnej długości. W zeszłych latach z funduszy resortu wyremontowano linie prowadzące m.in. do Orzysza, Krapkowic czy Regien.

32 kilometry pod granicą niemiecką

Jedynym związanym z koleją zadaniem podjętym przez MON w zeszłym roku była budowa rampy czołowo-bocznej na stacji w Aleksandrowie Kujawskim. – Planowane zakończenie inwestycji przewidziane jest na rok 2019. Przewidywany jej koszt wyniesie około 2 mln zł – poinformował nas Oddział Mediów Centrum Operacyjnego MON.

Kontynuowane były natomiast rozpoczęte w 2016 r. roboty na nieczynnej od lat linii kolejowej nr linii kolejowej nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice w województwie lubuskim. Wojsko udrażnia 32-kilometrową trasę biegnącą pod granicę polsko-niemiecką, by zapewnić możliwość dojazdu na bocznicę prowadzącą do miejscowości Potok, gdzie działa Regionalna Baza Logistyczna. – Planowany termin zakończenia prac przypada na rok 2018. Przewidywany koszt inwestycji wyniesie zaś około 38 mln zł – wylicza resort w krótkiej odpowiedzi na nasze pytania.

Projekt wojskowy uzupełni inwestycję PKP PLK?

Przed rokiem MON zapowiedział także rozpoczęcie prac przygotowawczych do modernizacji linii nr 410 na odcinku Grotniki Drawskie – Drawno (55 km). W międzyczasie PKP Polskie Linie Kolejowe zaczęły prace studyjne dotyczące inwestycji obejmującej odcinek Złocieniec – Choszczno (78 km) tej samej linii. Fragment Złocieniec – Drawno (51 km) byłby zatem przedmiotem dwóch projektów inwestycyjnych, przy czym ich zakres może być istotnie różny, a przewidywane prace mogłyby wzajemnie się uzupełniać.

MON nie odpowiedział jednak wprost na nasze pytania o planowany zakres inwestycji wojskowej i o jej związek z planami PKP PLK, które z kolei uzgodniło je wstępnie z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa. – Inwestycja na linii kolejowej nr 410 na odcinku Grotniki Drawskie – Drawno rozpocznie się w 2019 r., a jej koszt znajduje się w trakcie szacowania – czytamy jedynie w przesłanym nam przez Oddział Mediów CO MON komunikacie. Również PKP PLK na razie nie przedstawia szczegółowego zakresu planowanego zadania ani jego harmonogramu. Wiemy jednak, że zarządca infrastruktury również chce rozpocząć roboty w 2019 r."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie