Logo
   ODKRYWCA - Strona główna
Login: Hasło:
Jeżeli zapomniałeś hasła kliknij tutaj  
Forum: Pojazdy/Artyleria
 
[*] Powrót do głównej strony tego forum

- ikonki przy nicku oznaczają ilość ostrzeżeń które otrzymał użytkownik (czerwona oznacza blokadę logowania w serwisie)
Temat: Kto napisał: Dodano: 
Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 12:26:00

Od dłuższego czasu szukam zdjęć, które dokumentowałyby użycie przez Niemców we wrześniu 1939 roku transporterów opancerzonych Sdkfz. 250 lub 251. Czy ktoś dysponuje takimi zdjęciami?

Pozdrawiam
Krzysiek

 Linki sponsorowane
RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 13:21:00

O ile wiem dopier 251 weszła do użycia we Francji.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 14:12:00

Chyba minimalna ilosc byla uzyta w Polsce ale w ramach artylerii jako pojazdy zwiadowcze - tyle bodajze, ummm, chyba Guderian.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 14:21:00

Produkcja 251 zaczeła się w sierpniu 39 i niewielka ich ilość miała możliwość załapania się na walki we wrześniu. Do tej pory właściwie znalazłem tylko 1 zdjęcie które mogłoby potwierdzać ich udział we kampanii wrześniowej. AFAIR 250 nie miała szans by wziąść udział w walkach w 1939.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 14:27:00

W japonskim The Tank Magazine z 1984 - The German Assault in Poland jest zdjecie 3ch transporterow 251/1A rzekomo w Polsce (str 7). Pojazdy maja biale krzyze typowe dla tej kampanii i znaki taktyczne oznaczaja wozy kompanii strzelcow zmotoryzowanych. Nietety wszystko jest po Japonsku wiec guzik wiecej moge powiedziec. Staralem sie zeskanowac ale wyszly nici - ladna gruba siateczka. Jezeli ktos wie jak temu zaradzic to dajcie znac (albo ma lepszy skaner i ksiazeczke :) ).

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 15:13:00

Kwestia ta jest ważna dla grup rekonstrukcyjnych szczególnie występujących nad Bzurą, a także w programach Wołoszańskiego gdzie jako główny sprzęt niemiecki wytępuje OT 810 w malowaniu typowym dla września 1939 kiedy tak na prawde tego typu pojazdy nie występowały.
Śmieszne jest to że jak uczestnicy rekonstrukcji bitwy nad Bzurą rozstrząsają kwestje czy mają odpowiedni zarost i włosy dobrze ostrzyżone a sprawę tego transportera pomijają - przecież to naciąganie historii.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 19:28:00

Dokładnie o tym myślę, transportery byly sprzetem skrajnie zadkim, jesli w ogole były. Gebhardt kwestia mory czyli tej siateczki jest to usunięcia jesli własciwie dobierzesz rozdzielczość skanowania do liniatury fotografi. Poeksperymentuj z różnymi ustawieniami - od 150 do 400 dpi co jakies 30 dpi (jesli możesz zmieniać tak ustawienia skanera).

Chetnie bym pomógł ze skanowaniem, ale gdybym miał ksiażeczkę, nie zaczynał bym wątku :))

Dzięki za odpowiedzi, jeśli ktoś znajdzie fotkę proszę ją wrzucić.

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 20:19:00

Na zasadzie lepszy rydz etc.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 22:56:00

Mała korekta 251 były w produkcji od czerwca 39, co teoretycznie oznacza kilkadziesiąt wozów dostępnych we wrześniu.
Tu zdjęcie koszarowe z oznakowaniem właściwym dla kampanii wrześniowej.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-07 22:58:00

A tu zdjęcie z jednego z on-linowych bibliotek zdjęć - 251/6 w akcji we wrześniu.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-08 01:43:00

Oto jeszcze jedno zdjecie z cyklu "koszarowego" - bylo ich wiecej, ale mam je w tak marnej jakosci, ze zamieszczanie ich nie ma sensu.
Cos mi sie placze, ze Guderian we wspomnieniach cos nadmienia o transporterach w Prusach Wschodnich, ale nie upieram sie przy tym - "Erinnerungen eines Soldaten" czytalem lata temu...
Pozdrowienia
Grendel

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-08 22:24:00

troche lepszy rydz Gebhardowy, lepszy nie bedzie..

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-10 18:24:00

witam
znalazlem taka informacje, iz prototypy sdkfz 251 zostaly wyprodukowane juz w 1937 roku (oznaczenie Hkl 6p), a pierwsze wozy serii zerowej w 1938. Wersja Ausf. A byla produkowana praktycznie do polowy 1939 r i zostala zastapiona przez wersje B (niewielkie modyfikacje polegajace na usunieciu szczelin obserwacyjnych na burtach pojadu i tp), ktora byla produkowana do konca 1940 r.
Prawdopodobnie do 1 wrzesnia 1939 r wyprodukowanych zostalo 68 sztuk i mozna zaryzykowac twierdzenie, ze wiekszosc zostala uzyta bojowo w kampanii wrzesniowej. Sdkfz 251 zostaly przydzielone jednostkom 1 i 3 DPanc. i sluzyly jako wozy dowodzenia oraz ciagniki artyleryjskie.
Pozdrawiam

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-11 13:56:00

Dzieki Gebhardtowi za maila z tekstem japonskim.
Podpis pod zdjeciem stwierdza, iz fotka zostala zrobiona 1 wrzesnia gdy w mglisty poranek o 4:45 jednostki niemieckie przekraczyly wschodnia granice wkraczajac na teren Polski. (to tak mniej wiecej tresc podpisu).

Czyli 251 moze spokojnie dalej wystepowac na rekonstrukcji Bzury.
Czyli te na fotce to 3Dpanc, gdzie ona dzialala?

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-11 18:10:00

3 DPanc walczyła w ramach XIX korpusu Guderiana, czyli napierw na Pomorzu, a następnie po przejściu przez Prusy Wschodnie sforsowała Narew pod Wizną i uderzyła w kierunku na Brześć Litewski. Po drodze walczyła odrobinę z Suwalską i Podlaską Brygadami Kawalerii.

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-11 19:11:00

Szczerze mowiac - nie wiem skad przypuszczenie, ze to akurat pojazdy 3 PzD ;o)
Jedyne co mozna zobaczyc, to ze pochodza one z trzeciej kompanii piechoty zmotoryzowanej.Nigdzie nie ma poziomej "E" trzeciej dywizji.
Znane jest zdjecie wozu dowodzenia Guderiana, ktore powszechnie opisywane jest, jako pochodzace z wrzesnia 1939, a na ktorym fajnie widac wczesna Enigme.
1 PzD operowala w skladzie Grupy Armii Poludnie w kierunku na Warszawe.
Pozdrowienia
Grendel

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-12 11:15:00

Chodzilo mi o podpis, pod zdjeciem japonskim.
Mowi on o przekroczeniu granicy wschodniej Niemiec.
O ile nie jest to uproszczenie myslowe, to w takim ukladzie nalezalo by wykluczyc jednostki atakujace z Prus i Czech. Czyli 3Dpanc by teoretycznie pasowala, a 1Dpanc?

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-12 13:19:00

Bardziej optowałbym za tym, że to taka literacja przenośnia.

Jeśli mówimy o jednostkach które przekroczyły wschodnią granicę Niemiec, to mamy tutaj praktycznie wszystkie dywizje pancerne, bo 1,4 (rejon częstochowy) 3,10 (Bory Tucholskie) i DPanc Kempf (Prusy Wschodnie). Nie wiem skąd operowała 2 DPanc.

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-12 14:49:00

Druga pancerna weszla do akcji z terytorium SLowacji, a piata z niemieckiego Slaska.Obie dywizje wchodzily w sklad 14-tej Armii.
Dokladnych pozycji wyjsciowych pod reka nie pamietam.
Pozdrowienia
Grendel

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-14 11:52:00

Transportery opancerzone Sdkfz. 250 lub 251 używały na pewno:
a) 1 Dywizja Pancerna lub
b) 4 Dywizja Pancerna albo
c) 1 i 4 Dywizja Pancerna
Nie znalazłem pewnych, potwierdzonych informacji o użyciu transporterów opancerzonych w innych jednostkach pancernych. Liczba pojazdów w dywizji pancernej: około 20, lub kilkanaście. W dwóch byłoby to maksymalnie około 40 /jeśli prawdziwa jest wersja c/.

Co ciekawe w Internecie przetoczyła się kiedyś dyskusja na temat zdjęć dokumentujących jakąs bitwę we wrześniu 1939 roku, identyfikowaną jako bitwa pod Mokrą, lub Piotrkowem, gdzie pod krzaczkiem na łące stał uszkodzony transporter ze śladami kul karabinowych na burcie.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-15 15:31:00

Pzl, możesz powiedzieć na jakiś źrodłach się opierasz mówiąc o pewnym użyciu?

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-15 23:58:00

Witam.

Transportery opancerzone SdKfz 251 z pewnoscia byly uzyte w Kampanii Wrzesniowej 1939 r.

Stanowily wyposazenie 1 p. st. zmot. (pytanie czy calego).
Pierwsze wozy trafily w 12 lipca 1939 r. do 6 komp. tego pulku(prawdopodobnie 14 szt.). Do 1.09.1939 r. wyprodukowano 68 pojazdow w wersji Ausf. A o oznaczeniach 251/1 (transporter piechoty), 251/4 (ciagnik artyleryjski), 251/3 (woz dowodzenia). 251/6 (woz dowodzenia dla wyzszych sztabow).
Ten ostatni typ sluzyl jako pojazd dcy XIX KPanc gen. Guderianowi.
Niestety nie wiadomo ile powstalo pojazdow w poszczegolnych typach wyposazenia. Ale jesli pomnozyc liczbe wozow w kompanii przez liczbe kompanii w 1pstzmot to nie starczy wyprodukowanych nawet na piec komp. (a pulk mial ich szesc). Trzeba jeszcze uwzglednic pojazdy lacznosci i ciagniki artyleryjskie i to, ze kilka wozow bylo w 3DPanc.

Sadzac po oznaczeniach pojazdow na zdjeciach, moga one nalezec do 3 komp 1pstzmot 1DPanc (6 i 3 komp. byly ostatnimi w baonach) lub do 3 komp. 3pstzmot 3DPanc.

Pojazdy na zdjeciach to najprawdopodobniej SdKfz 251/1 Ausf. A

Informacje pochodza z Janusz Ledwoch "SdKfz 251", Militaria, Warszawa 1994 i Witold Ławrynowicz "Droga do Blitzkriegu" AJ-Press, Gdansk 2003.

Pozdrawiam
Stifz

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-16 13:04:00

Pytanie było do mnie więc też potwierdzam, iż najobszerniejsza informacja na temat Sdkfz 251 w 1 Dywizji Pancernej pochodzi z książki Witold Ławrynowicz "Droga do Blitzkriegu" AJ-Press, Gdansk 2003, strona 179. Aż 11 linijek tekstu w temacie, gdy gdzie indziej ledwo jedno-dwa zdania.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-16 22:04:00

W celu uściślenia

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-17 01:05:00

Sadyk,
Dla uscislenia Twojej listy:
251/1 istnialy cztery - "mittere Schutzenpanzerwagen" dla 10 grenadierow, czyli transporter opancerzony, "mittere Schutzenpanzerwagen" dla duzyny ckm (dziewieciu ludzi plus dwoch zalogi), "mittere Schutzenpanzerwagen mit Wurfrahmen 40" - czyli "Stuka zu Fuss" oraz "mittere Schutzenpanzerwagen (IR) Falke" - mobilny reflektor podczerwony (jak to poprawnie nazwac?).Wszystkie te pojazdy to byly Sd.Kfz. 251/1.
PZL - o 251 w 4 PzDiv to pierwszy raz slysze.
Zawsze pisano o 1 i 3 PzDiv.
Stifz - "Pojazdy na zdjeciach to najprawdopodobniej SdKfz 251/1 Ausf.A." - to sa ZDECYDOWANIE Ausf.A o czym swiadcza chociazby szczeliny obserwacyjne w burtach.
Pozdrowienia
Grendel

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2005-10-19 17:53:00

Przykład dwuzdaniowej, mało precyzyjnej informacji:
"Sdkfz 10 i 11 były bazą do opracowania transporterów opancerzonych: mniejszego Sdkfz 250, i większego Sdkfz 251. We wrześniu kilka pierwszych egzemplarzy seryjnych drugiego z nich przeszło swój chrzest bojowy."
/s.32 Dariusz Jędrzejewski, Zbigniew Lalak "Niemiecka broń pancerna 1939-1945", Warszawa 1994/.
Niestety, nie mam dostępu obecnie do poniżej podanych pozycji, a tam jest na pewno sporo informacji o użyciu sdkfz 251 we wrześniu 1939 w konkretnych dywizjach pancernych:
Sdkfz 251 część 1/nr 215/ Janusz Ledwoch (wyd. Militaria)
Sdkfz 251 część 2/nr 224/ Janusz Ledwoch (wyd. Militaria)

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-07 15:01:00

Ok, może niepotrzebnie założyłem nowy wątek :) Sam pytałem o to kiedyś i widzę, że zdjęcie, które wstawiłeś jest też obecne.

Może ktoś dogrzebał się czegoś więcej na temat transporterów? Myślę, przede wszystkim o dokumentach?

Głównie chodzi mi o 251/1 czyli w normalnej wersji dla strzelców.

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-07 15:10:00

Reasumując, wszystkiego mamy te 4 zdjęcia?

Z tego jedno jest z całą pewnością bojowe, przy czym dotyczy 251/6, a trzy dotyczą tej samej jednostki 3 kompanii jednego z pułków. Czy możliwe jest, że zdjęcia te wykonano już po wrześniu? Kiedy zmieniono oznaczenia broni pancernej WH?

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-07 20:45:00

Jeszcze jeno się objawiło w międzyczasie. Oceniając po pogodzie pochodzi z sierpnia-września. Co ciekawe i rzadkie wygląda jakby pojazd miał rzadko widywany regulaminowy kamuflaż ciemno szary-ciemno brązowy ?!

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 10:10:00

Pozwolę sobie (tak dla porządku) na zmieszcenie paru zdjęć, które już wstawiłem kiedyś do wątku "Panzer'39"

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 10:11:00

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 10:11:00

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 10:12:00

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 10:12:00

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 11:04:00

Czy ze zdejcia, drugie powyzej, da sie zrobic zblizenie na napisy na scianie? Wyglada ze faktycznie sa po polsku.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 11:46:00

Na pewno Polska - na tablicy jest coś "Win i wódek"...

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-08 12:29:00

Tez mi sie tak wydawalo, ale moze da sie zobaczyc dokladniej.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-08-10 09:29:00

No dobra, odszczekuję. :)

Prosiłbym o wstawianie ewentualnych zdjęć transporterów do tego wątku.

Na zdjęciu 2007-08-08 10:11:00 transporter ma oznaczenia sztabu korpusu zmotoryzowanego?

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-09-02 19:22:00

Nie jest tak źle, kolejne nieznane wcześniej zdjęcie.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2007-10-31 11:30:00

Podczas transportu na front

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-19 22:40:00

Witam.
Mam pytanie. Kupiłem ostatnio model Sdkfz 251 Ausf A
Zamierzam zmontować pojazd z okresu Kampanii Wrześniowej.
W instrukcji podano iż wnętrze pojazdu malowane było na kolor German Grey tak jak cały pojazd na zewnątrz.
Jednak z literatury którą posiadam wynika że pojazdy wczesnej wersji tzn. A i B malowano wewnątrz na biało lub na kolor kremowy. Proszę o pomoc w ustaleniu jak było faktycznie. Podobno Heinz Guderian używał Sdkfz 251 Ausf A
wyposażonego w radiostację jako ruchomego środka dowodzenia
w okresie Kampanii Wrześniowej. Czytałem jego wspomnienia
i nie znalazłem najmniejszej wzmianki o tym. Czy ktoś zetknął się może z tym faktem. Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
rafald15

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-26 21:22:00

1.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-26 21:23:00

2.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-26 21:24:00

3.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-26 21:24:00

4.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-26 21:26:00

Zdjęcie numer 1 być może Ostrołęka.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-27 10:25:00

Koledzy, piękne zdjęcia!

1. w sprawie ilości pojazdów; w niemieckich dyw. panc, w transportery piechoty była wyposażona tylko jedna kompania grenadierów, w pierwszym batalionie pierwszego pułku. Pozostałe kompanie były zmotoryzowane.
Przynajmniej tak miało być. Czas wojenny jednakże potrafił modyfikować etaty.

2. malowanie wnetrza. Wszystkie pojazdy z otwartym przedziałem bojowym lub transportowym były malowane jednolicie. Transportery i otwarte działa pancerne miały wnetrze malowane na szaro, a od wiosny 43 na żółto (musztarda). Tak zakładało rozporządzenie d-ctwa.
Wszystkie pojazdy zamkniete, czołgi, działa panc, sam. panc. wnętrza miały malowane na biało (kremowo). Wiadomo, w celu rozjaśnienia wnętrza.
Szary transporter z widocznym białym wnętrzem byłby łatwym celem dla lotnictwa.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-27 10:34:00

Jeszcze dwie sprawy.
-na zdjeciach koszarowych, transportery noszą oznaczenia kompanii zmotoryzowanej kołowej, a nie półgąsienicowej, cyfra "3" może byc n-rem plutonu.

-plamy kamuflażu; transportery półgąsienicowe, jako nowy rodzaj broni mogły być traktowane trochę eksperymentalnie, stąd i malowanie maskujace. Najprawdopodobniejsze kolory, to obowiązujące w latach 30-tych, zielony i brązowy na szarym tle.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-03-27 21:51:00

Trzeba pamietac ze Steiner opisuje organizacje z pozniejszego okresu. W 1939 transporterow w Dywizjach Panc bylo kilka-kilkanascie razem wzietych, organizacja 2-pulkowa i grenadierzy jeszcze nie zaistniali (D Panc mialy brygady piechoty a [strzelam z pamieci] 2 baony piechoty zmotoryzowanej + baon motocyklistow). Zapewne dlatego oznakowanie taktyczne bylo kompanii zmotoryzowanych do ktorych te transportery nalezaly.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-10-25 00:37:32

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 10:42:31

Co to za zagadka?
Ebay.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 15:29:04

Sd Kfz 250/1

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 17:16:12

To to ja wiem. Tylko czemu mają takie krzyże?

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 17:18:02

Ebay.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 20:17:36

Na pewno nie jest to zdjęcie z 39. Pierwsze seryjne 250 trafiły do jednostek w lipcu 41.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 21:24:26

To też wiem.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-11 22:39:26

Ale to są normalne krzyże z 1941 bez wypełnionej przestrzeni pomiędzy ramionami i o innych proporcjach niż krzyż z 1939 roku.

Pozdrawiam
Krzysiek

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-12 13:00:05

A czy są znane wymiary krzyży z 1939r{wg regulaminu}?

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-12 20:33:07

Czyli zdjęcie z 2008-11-11 17:18:02 to też prawdopodobnie nie wrzesień 39r.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-12 23:16:57

Na nim jest 251 ,czyli może to być wrzesień 39,ale nie musi:)

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-12 23:43:28

Jest to wersja albo A, albo B .
A miały nitowany pancerz ,ale tego nie widać na zdjęciu.A i B miały też dłuższą przednią część błotnika(co doskonale widać na zdjęciu)

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-13 10:48:02

Nie chodzi o wersję tylko o krzyż.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2008-11-13 10:49:02

Wg opisu Radom.
Ebay.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-01-09 06:19:57

Ebay.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-01-09 06:21:02

j.w.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-01-17 14:23:21

Sd Kfz 251-8 Ausf C

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-01-20 09:04:06

Zdjęcie, które zamieścił Tomek 2008-10-25 00:37:32, ale teraz w trochę szerszym planie

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-01-21 08:56:44

?

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-03-04 19:23:18

Ebay.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2009-08-06 16:18:13

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2011-04-05 07:36:26

nowe zdjęcie

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2012-10-18 23:21:51

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2012-10-18 23:22:32

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2012-10-23 19:23:33

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2012-12-23 21:45:08

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-02-14 21:19:31

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-04-03 10:15:17

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-05-08 23:36:42

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-05-08 23:36:59

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-05-22 20:21:41

zbliżenie powyższej fotki

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-05-25 19:04:36

Na powyższym zdjęciu Sdkfz z gen. Guderianem na pokładzie....

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-06-18 07:48:43

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-06-18 07:49:03

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-06-18 07:49:24

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-08-09 22:29:06

transport transporterów na stacji w Chojnicach

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-08-09 22:32:10

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-08-09 22:36:35

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-08-09 22:39:58

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-08-25 13:45:30

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2014-10-08 22:04:11

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2015-02-09 18:56:34

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2015-05-05 08:56:13

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2015-11-12 23:44:08

na drugim planie, zdjęcie z Brześcia lub jego okolic

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2016-03-29 15:13:21

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2016-07-11 11:57:31

.

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2016-07-12 19:47:26

Bocian na gnieździe we wrześniu? Architektura też jakby nie polska...

RE: Transportery w Wehrmachcie w 1939 roku
2017-01-23 08:35:53

.

Aby odpowiedzieć musisz się zalogować.








0.016
Ta witryna korzysta z plików cookie. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o plikach cookie i zarządzaniu ich ustawieniami.